:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Czym się różnią??
Autor Wiadomość
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2010-06-01, 19:49   Czym się różnią??
 

No to tak czym różnią się te wały?? wiem że przeciwwagami, ale porównując przebiegi i częstotliwość psucia się wałów od 12V zastanawiam się czy nie zastosować w tym silniku wału od 2.2 8V. Co wy na to?? wały wymiarowo są takie same i jedyne czym się różnią to te przeciwwagi. Ten mniej zardzewiały jest od 2.2 a ten drugi od 2.0 12V :)

_________________

 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-06-01, 22:17   
 

Mariola mówi że ten jeden jest bardziej ..... :mrgreen:

A teraz moje zdanie :).
Podobnie było z wałami do malucha . Wał od wersji BIS był taki sam i doskonale pasował do zwykłego silnika maluchowego , tyle że ten od BISa był dokładniej wyważony i był z lepszych wytrzymałościowo materiałów.
Własnie takie wały montowało sie podczas tuningu silnika , żeby ten mógł się kręcić do wiele wyższych obrotów . Zwykłe wały pękały , albo rozwalały gniazda panewek głownych .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-01, 22:26   
 

ten nie wygląda na wzmocniony - raczej na odchudzony w stosunku do tego z silnika 8 zaworowego
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-06-01, 23:49   
 

Większe wcale nie znaczy mocniejsze , poza tym bardzo dużą rolę w zachowaniu silnika ma waga układu korbowo tłokowego razem z kołem zamachowym :).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2010-06-02, 09:32   
 

Na 100% odradzam 2.2 do 2.0. Silnik będzie nie wyrównoważony i od drgań coś nowego się rozpierniczy.
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2010-06-02, 18:24   
 

Mnie tylko dziwi to że rozwalały sie wały od 2.0 a nie od 2.2 :/ Nie robię tego na wyścigi tylko do normalnej jazdy wiec sie zastanawiam czy nie zaryzykować :/
_________________

 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2010-06-02, 18:46   
 

Byłem dziś u mechanika, który od kilkudziesięciu lat zajmuje sie tylko remontami silników. Wizualnie one się nie różnią. Przeciwagi też nie mają specjalnego znaczenia. Zasadnicze znaczenie ma skok wału. Wystarczy 1,0 mm róznicy i po zawodach . Mierzy się to specjalnie zakładanym przyrządem.
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2010-06-02, 18:56   
 

Dzięki Grzesiu :) Wał i tak w piątek zaworze do sprawdzenia więc poproszę żeby chłopaki je pomierzyli i zobaczymy co z tego wyjdzie :) A tak na marginesie to silniki 2.2 8 zaworowe też dochodziły do 130 koni i wały to wytrzymywały, a wątpię żeby były inne... więc mam nadzieje że ten też da rade ;)
_________________

 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2010-06-02, 19:05   
 

Skok wału mierzy się między czopem głównym wału ,a czopem korbowym ,jeżeli nie bedzie różnicy między nimi możesz śmiało zakładać . W wypadku tych wałów może być niewielka różnica z powodu róznych szlifów na poszczególnych czopach.
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2010-06-02, 19:09   
 

Podjadę do znajomego który robi remonty i szlify to zobaczy i pomierzy oba i zobaczymy co z tego wyjdzie :) W ostateczności mam w obwodzie cały silnik 2.2 wiec auto stać nie będzie za długo :) Dzisiaj Renia dostała nowe tablice, a w pon będzie nowe OC wiec nie ma na co czekać ;)
_________________

 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2010-06-02, 21:41   
 

Jeżeli skok jest ten sam to znaczy że tłoki są większe a to oznacza inne masy w układzie korbowym. Całość liczy się tak aby rezonans był w niskich prędkościach obrotowych które samoistnie się wygaszają przy większych prędkościach także nie ma co kombinować z wolnym jeżdżeniem bo to nie o to chodzi. (Wyrównoważenie silników tłokowych to cała książka i miałem to na egzaminie).
Nie wolno takich kombinacji robić. To że te waly lecą czy nie to zależy od sposobu jazdy i tach tam. Przy większej mocy panewki mogą być wykonane z innych materiałów tolerujących przeciążenia w większym stopniu, może dla tego trudno jest dostać je w sklepie.
Jeżeli już to wsadziłbym wał od zwykłego 2.0 to najprędzej
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-02, 21:43   
 

tak to inne średnice tłoków 89 mm i 82 mm. Skok tłoka w obu przypadkach 100 mm.
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-06-02, 21:44   
 

Silniki wielozaworowe ( czyt. więcej niż 2 zawory na cylinder) . Mają zupełnie inaczej rozłożony moment obrotowy względem maksymalnej mocy . Poprostu te silniki trzeba kręcić wyżej a i wyżej same w sobie dają sie kręcić. Tutaj własnie bardzo duża rolę pełni dobry ( lepszy ) wał .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2010-06-02, 22:00   
 

Nie tak Maciek. Wał jest wał jeżeli wymiary są takie same to nic innego ich nie różni.
Silniki kręcą się z tymi samymi prędkościami a momement to może ukręcić wał na czopi głównym, także jak wymiary są takie same to na 100 % przeżyje.

Tu jest niedrogie 2.0: http://www.allegro.pl/ite...1990r_inne.html

Nawet wiem kto by kupił mocowanie do kompresora klimy :wink:
A to jestza 750 zł http://www.allegro.pl/ite...2_0_8v_j7r.html
Ostatnio zmieniony przez oleks 2010-06-02, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-02, 22:31   
 

pod warunkiem, że wał 2.0 i 2.2 w ośmiozaworówkach naprawdę sie różnią. Po drugie w tej cenie to juz i szlif i nowe panewki się mieszczą
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 29