:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Centralny zamek
Autor Wiadomość
Kondal 
Dzidziuś


R25: V6
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-05-14, 23:04   Centralny zamek
 

Witam
mam taki problem. Od strony kierowcy nie moge przekrecic kluczyka w zamku natomiast od strony pasazera przekrecam i centralny zaskakuje ale nie zawsze. Czym to moze byc spowodowane?
z gory dziekuje
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-05-14, 23:47   
 

Dziwne, bo u mnie centralny działa tylko u kierowcy. Może jakieś zwarcie lub rozwarcie na kostce w drzwiach..
 
 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-05-15, 00:36   
 

Jesli nie mozna przekrecic kluczyka to jest prawdopodobienstwo, ze ktos probowal sie dobrac do samochodu.Drugi powód to jakies ciegno które sie blokuje.Moze byc jeszcze zepsuta tzw.matka, czyli caly zamek.
Najlepiej rozebra drzwi i zobaczyc czy dochodzi napiecie do matki(ewentualnie masa-zalezy od konstrukcji).
Trzeba jeszcze rozwarzyc, ze z czasem moga popekac przewody w gumie elastycznej co dochodzi do drzwi.Jezeli tak to zostaje tylko wymiana lub naprawa.
Tombog:kiedys wspominales, ze przy jezdzie i swiatlach wlaczonych po zalaczeniu centralnego zamka wywala bezpiecznik. Jezeli bedzie gdzies przetarty przewod, to zwarcie murowane. Centralny zamek masz tez do klapy tylnej?
Jeszcze moze byc tak ze centralny jest sterowany masa,a jak jest przetarty i ma styk z przetartym przewodem od pozycji to spalony bezpiecznik jak w banku.
Zobacz jakie przewody (bieguny) dochodza do centralki i gdzie sa w wiazce.

Co do zamka w prawych dzwiach moze byc albo poluzowany styk albo przetarty przewód który raz sie ulozy dobrze a raz zle i dlatego zamek dziala jak chce.
Sprawdzcie wiazki w drzwiach,bo one najczesciej "pracuja" i ulegaja uszkodzeniom.
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-05-22, 10:40   
 

Zamki zwykle się zapominają i stają, jeśli nie są używane. Być może zawsze pilotem był otwierany. Ja takie zamki rozebrałem i wyczyściłem. Nie jest to skomplikowane, ale warto mieć precyzyjne narzędzia. Zapadki w zamku są przytrzymywane plastikową zasłonką, którą można wydłubać i wysunąć je. Trzeba jednak uważać na kolejność i układ, bo potem nie dojdziesz co i jak i kluczyk ci nie będzie pasował :) Można też spokojnie kilka usunąć, gdyby był z nimi większy problem. Więcej kluczy będzie pasować do twojego zamka, ale są one tak niepopularne, że małe prawdopodobieństwo, by ktoś chciał dopasowywać.

Odnośnie wiązek, to daję 1% że się przetarły. Ich ułożenie jest takie, że przy otwieraniu wykonują tylko lekki skręt. Raczej stawiam na kostki.

Mój bezpiecznik się uspokoił, jak wstawiłem 7,5A zamiast 5A. Niestety, powinien być 5A, więc coś jest na rzeczy nadal.
 
 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-08-16, 13:22   
 

Witam wszystkich ja mam podobny problem u mnie z kolei od pasażera moge otworzyś (cięzko to idzie ale daje rade) a od strony kierowcy kluczyk wygina sie a zamek ani drgnie ja od zawsze otwieram go pilotem porzedni własciciel tez. wiec to jest powód ale nie wiem czy odważe sie sam rozbierac zamek. Pozdrawiam
_________________

 
 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-08-16, 13:56   
 

Dobrze że chociaż z pilota drzwi się otwierają.
Ja oststatnio robiłem z majstrem zamek tylnych drzwi w Volvo740. Niedalo się ich zamknąć więc cały czas były otwarte. Okazało się że zapiekł się w środku mechanizm.
Podejrzewam że jak się daje otworzyć pilotek to jest coś z bębenkiem zamka albo niedokońca pasuje kluczyk.
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2005-08-24, 00:58   
 

Z tego co wiem to renówki maja jedna charakterystyczna wade mianowicie ich kable czesto sniedzieja co prowadzi do wielu usterek ja tak mialem z szybami wyczyscilem styki i dzialaja bez zarzutu. problem ten takze napotkalem w megance dosyc nowe bo z 96 wiec moze warto to sprawdzic
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2005-08-24, 06:59   
 

zgadzam sie z tym w zupełnośći> używają złej jakośći twozywa do izolacij kabili.. z czasem staje sie twarda pęka i kable sniedzieją.. to chyba najsłabsza strona naszych renaultów :D
pozdrawiam
 
 
bartek1983 
Forowicz
PIKUR


R25: Safrane 2.0 16V
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 196
Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-08-24, 11:58   
 

Co do tych kabli to macie calkowita racje , ja mialem znowu problem z automatyczna skrzynia biegow , a mianowicie nie dzialal mi bieg wsteczny .ktoregos dnia w pracy cos mnie podkusilo i sprawdzilem przewody wchodzace do komputera od skrzyni , co sie okazalo w przewod przy wejsciu do kostki ok 2 cm od kompa zasniedzial i sie przerwal (trzymal sie na kawalku izolacji )wiec calkiem przez przypadek doszedlem czemu nie mialem wstecznego
 
 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-08-24, 12:13   
 

Czyli bardzo możliwe że moje kłopoty z komputerem i wskazaniem poziomu paliwa, są z tego samego powodu. Będę musiał w końcu to sprawdzić.
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-08-24, 16:38   
 

nie bez powodu mam taki podpis jaki mam :mrgreen:
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
  Wysłany: 2005-08-24, 17:03   
 

ja swoja renate z tego powodu wlasnie taniej kupilem bo madrzy szwajcarscy mechanicy chcieli wymienic caly sterownik wspomagania a nie wzieli pod uwage ze to tylko styki zasniedzialy :mrgreen:
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2005-08-24, 17:38   
 

blondas bo poprostu tak jest ze polak potrafi myslec a oni by tylko wymieniali cale czesci :) pzdr
 
 
 
dominikR25
[Usunięty]

Wysłany: 2006-01-12, 22:07   
 

a mi padł albo pilot albo czujnik jest coć co często w tym pada? i co z tym zorbić? poza kupnem nowego centralnego :] mozna sie gdziews z tym udac?
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-01-12, 22:10   
 

wilgoc, wilgoc i jeszcze raz wilgoc... szczegolnie w odbiorniku - typowa usterka w renowkach (nie tylko 25)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 29