:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Pęknięta głowica
Autor Wiadomość
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-03-09, 17:54   Pęknięta głowica
 

Piszę temat jeszcze raz w usterkach bo tam jest ogłoszenie o kupnie :P.
Niestety wczoraj okazało się, że pękła głowica w Reni :(.
Na razie poszukuję zamiennej. Mam nadzieję, że znajdę i Rekin nie pójdzie na żyletki :D.
_________________
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 19:55   
 

Hmmm, właściwie to ten post pasuje najbardziej do księgi wozu, no ale jak koniecznie chcesz nowy temat w usterkach napisać, to dodaj przynajmniej jakieś szczegóły awarii. Dlaczego tak twierdzisz i w czym możemy Ci pomóc ? Może to nie głowica ?
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-03-09, 23:16   
 

mam ją przed oczami i widzę dokładnie pęknięcie ;(. Jutro postaram się dodać jakieś foto
_________________
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2012-03-10, 00:17   
 

Są zakłady które naprawią niemal każde pęlnięcie głowicy i dają na to gwarancję , do tego Ci ją splanują i przygotują wprost do montażu. Może ktoś przy remoncie silnika jej nie splanował . Dokręcił minimalnie krzywą głowicę , zrobiły się naprężenia aż w końcu pękła.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-03-10, 14:24   
 

Myśli, że to mogłobyć powodem ?
Znalazłem jakiegoś speca od głowić pod Wrocławiem. Powiedział, że koszt może wyjść do 500 zł ze wszystkim.
_________________
 
 
 
odiz 
Starszy starszak


R25: 1995,GTS,B297,1984
Imię: żaba
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 136
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-03-10, 16:34   
 

Przy 12 wentylach głowica chodzi w bardzo wysokich temperaturach a zwłaszcza w gazie.Odległości między zaworami.kanałami i.t.d.są mniejsze i cieplnie obciążone.Ja mechanik z wykształcenie-pasjonata z charakteru napiszę tak-kup głowicę-sprawdź,wymień gniazda zaworowe na twarde-pod gaz- splanuj,kup dobrej firmy uszczelkę pod głowię 0.2-do 0.5 mm grubszą,skręć.500-1000km zrzuć dekiel,regulacja zaworów,dokręcenie głowicy w/g specyfikacji fabrycznej.Zakładasz dekiel na dobrej uszczelce(coby się nie pociło). Tankujesz :D :D z i śmigasz kilka lat bez bólu głowy.Bo naprawa - naprawionej-hmmm - są 2 uda-albo się uda -albo o kant człona potłuc ja stawiam na to drugie :!:. Bo lepiej raz a drogo niż kilka razy trochę taniej-bo i tak wyjdzie :evil: BARDZO DROGO !!!
_________________
odiz
Ostatnio zmieniony przez odiz 2012-03-10, 17:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-03-13, 18:01   
 

Wykręciliśmy głowicę z Czarnulki. Niestety, ale trzeba było a tam i tak było to do roboty.
Tato oddał ją do speca i będzie ona robiona.
Prosiłbym Adama o to by podał jakie są dane dotyczące regulacji zaworów. Niestety tą książkę, którą mi sprezentowałeś gdzieś posiałem podczas remontu pokoju :(.
_________________
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-13, 18:36   
 

Busiek napisał/a:
książkę, którą mi sprezentowałeś gdzieś posiałem podczas remontu pokoju


no szkoda, bo regulacja zaworów to pryszcz. A kolejność dociągania śrub w głowicy? a z jaką siłą dociągać? jak długo rozgrzewać motor przed kolejnym dociągnięciem? Normalnie nagana z wpisem do akt Cię nie ominie!!

zawory ssące 0,15 do 0,20 mm
zawór wydechowy 0,20 do 0.25 mm
_________________

 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-03-13, 20:53   
 

Dobra nie marudź tylko pisz resztę tego co wymieniłeś i to co jeszcze nie napisałeś :P !!!
_________________
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2012-03-13, 23:46   
 

Ja miałem opis dociągania na uszczelce. W haynesie był podobny tylko prostszy
_________________

 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2012-03-14, 12:56   
 

Opis jest w RTA. Wrzuce dzis wieczorem.
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2012-03-14, 13:29   
 

Głowica została już odebrana od speca. Możliwe, że jeszcze dziś ją będę zakładał z tatą.
Jeśli możecie to podajcie te dane jak najszybciej
_________________
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-14, 14:32   
 

też nie dam rady wcześniej
_________________

 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2012-03-14, 22:15   
 

W/g Haynesa:

pierwsze dokręcanie - 20Nm
drugie dokręcanie - 80 stopni
odczekać trzy minuty
trzecie dokręcanie - 80 stopni
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2012-03-14, 23:14   
 

Nie mogę znaleźć skąd i prawdopodobnie było to na uszczelce, ale u mnie kazali jeszcze nagrzać samochód, poluzować śruby chyba o 1/4 obrotu i podociągać z jakąś siłą czy też na obrót, ale na pewno trzeba było nagrzać auto
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 29