Do napisania tematu zainspirowały mnie rewelacje z SB:
Kod:
x e [Wczoraj 7:50] Adam: podobno wieloklin w kielichu półosi jest ze słabszego materiału i scina się pierwszy
x e [Wczoraj 9:54] lucjan: Adasiu pleciesz bajki
x e [Wczoraj 10:06] lucjan: tak się robi po pierwszym demontażu półoski
x e [Wczoraj 10:06] lucjan: potem nie można jej zmontować
x e [Wczoraj 10:07] lucjan: i wyrzuca się gumową podkładkę likwidującą luz
x e [Wczoraj 10:07] lucjan: p
x e [Wczoraj 10:08] lucjan: poczytaj
x e [Wczoraj 10:08] lucjan: http://www.renault25.eu/v...ighlight=#49060
x e [Wczoraj 13:54] Adam: przykro mi Lucjanie ale ja sie muszę zgodzić z Tombogiem
x e [Wczoraj 13:55] Adam: demontowałem i montowałem wiele półosi ale z zadną podkładką jak opisujesz się nie spotkałem
x e [Wczoraj 14:58] lucjan: i często te półosie rozpinały Ci się nawet na skrzyżowaniu
x e [Wczoraj 14:59] lucjan: ze mną nie musisz się godzić
x e [Wczoraj 15:00] lucjan: u mnie nie ma najmniejszego luzu promieniowego na półośkach
x e [Wczoraj 17:42] Tombog: Nie jestem pewien,. czy te podkładki gumowe to nie jakaś domowa manufaktura. W żadnej dokumentacji nie występują, ani też nigdy takowej na oczy nie widziałem w swoich półosiach, a trochę ich mam
x e [Wczoraj 21:04] 250PS: Na pierwszym montażu r25 wciskano w kielich półosi uszczelniacz { olejoodporną płynną gumę} . Miało to uchronić przed poceniem się lub wyciekami oleju przez kołki zabezpieczające półoś.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
250PS, możesz wyjaśnić, skąd miałby cieknąć olej przez zabezpieczenia półosi, bo mi się wydaje że to miejsce nie ma bezpośredniego kontaktu z żadnym olejem.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
Hmm.Mając 25-wymiana półosi to wybycie tego tej rurki rozprężnej przy skrzyni biegów.Skręt kół w lewo(prawa półoś), odkręcenie nakrętki na piaście z zewnątrz, wyciągnięcie półosi i montaż w odwrotnej kolejności.W E 2 silnik J6t,skrzynia Ng3-taka sama,kołek w dół, koła w lewo-nie wychodzi !!!. Sworzeń zwrotnicy odkręcony(ten dolny)-nie wychodzi20 minut walki - sworzeń górny - półoś wychodzi,wymiana na nową śmiga jak ta lala.Prawie godzina więcej-ale dlaczego - przecież to jest to samo?
Witam.Ja przy wymianie półosi nie ruszam dolnego sworznia odkręcam górny i końcówkę drążka kierowniczego. Wchodzi troszkę ciaśniej ale nie mam tyle zabawy z mordowaniem się z tym dolnym. Choć znam gości co odkręcają po prostu śrubki na wahaczu.
Uszczelniacz jest w skrzyni- ze skrzyni wystaje tylko kawałek wieloklina do którego mocuje się półośkę, a kielich półosi jest smarowany smarem który jest zamknięty miedzy kielichem, półosią i manżetą. Czyli połączenie wieloklina ze skrzyni z półosią (kielichem) jest połączeniem teoretycznie "suchym".
250PS, coś strasznie tworzysz. Półoś nawet nie dotyka do uszczelniacza, którego zadaniem jest niewypuszczenie oleju z mechanizmu różnicowego skrzyni, nawet po zdjęciu półosi. Jest elastycznym łącznikem pomiędzy obudową skrzyni, a osią napędzającą półoś. Jak się rozszczelni, to żadna guma w półosi nic nie pomoże.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
Po 1-sze olej ze skrzyni nie wycieknie po wyjęciu półosi ponieważ wlew jest na równi z krawędzią uszczelniacza.PO 2-gie półoś wchodzi ok. 1.5 cm wgłąb skrzyni na wieloklin. Po 3-cie krawędż uszczelniacza pracuje po zewnętrznej kielicha ok. 1 cm od kłka zabezpieczającego.W związku z ostatnią wymianą poglądów dochodzę do wniosku że moja B29G MA INNĄ SKRZYNIĘ NIŻ POZOSTAŁE R25.Pozdrawiam "burzę mózgów"
Po dyskusji na temat "pół osi i kawałek gumy" nasuwa mi się jeszcze jeden wniosek:skrzynia w fuego turbo ma mocowanie półosi zgodne z Waszymi sugestiami.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-08-27, 09:45
Z tego co widzę opisujesz skrzynię citroenowo-peugeotową. Tam jest właśnie tak że po wyjęciu półosi , leci olej.
Nie grzebałem nigdy przy skrzyni w B29G a może tam właśnie taka jest. Zaraz zerkne w MRa.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Teraz sobie coś przez mgłę przypominam, że jak miałem B29B ze skrzynią NG1, to tam miałem półoś bez oryginalnych klinów i zabezpieczałem łączenie dopasowanym średnicą gwoździem. Oczywiście mikro różnice wywoływały mikroruchy i ścinały te gwoździe co jakiś czas. W końcu tak się wszystko wyrobiło, że jeden gwozdek wystarczał raptem na kilka minut . Półoś się wysuwała i nie było jazdy. Miałem w schowku kilka zapasowych gwozdeczków na wszelki wypadek. Nigdy jednak nie zauważyłem żadnych wycieków oleju. Nie wykluczam jednak, że nie miało już co wyciekać .
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R-25 Tomboqa B29F masa własna to 1320 kg,moja B29G masa własna to 1410kg .Różnica 90 kg to chyba sporo,skoro turbina waży ok. 10kg.Myślę że przytoczone dane dają do myślenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum