R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2006-01-11, 16:51 Deska rozdzielacza
Zastanawiam sie czy po zdjeciu panela z zegarami bede mial dostep do kabelkow odpowiadajacych za elektryczne sprawy ktore mi nie dzialaja? Chodzi mi o wewnetrzene swiatlo, wskazowka poziomu paliwa, wskaznik temperatury wody i oleju. W ogole to cos nie tak mam z elektryka bo np obrotomierz mi skacze... przewody do ktorych mialem dostep pod maska itd posprawdzalem i wyglada ze jest ok.
No i wlasnie zastanawiam sie czy jezeli zdejme deske to bede mial wszystko jak na dloni?? Domyslam sie, ze tak....ale wole spytac...aha i jeszcze jedno.. ktos zdjemowal deske? Pamieta moze gdzie sa sruby, ktore trzeba odkrecic? Mam zegary na linke, brak kompa i klimy(to tak zeby bylo wiadomo jak moja deka wyglada).
Pozdrawiam
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-01-11, 17:02
Ja ściagałem deskę. jak wyciągniesz zegary to będziesz miał pustą wnękę i dwie wiazki wystajace, niebieska i czerwona, przynajmniej tak jest w wersji elektronicznej z kompem. co do sciagania deski to: musisz zdjąć lub odsunąć tunel środkowy, mocowana jest na 6 śrub, dwie po środku u dołu, dwie po bokach dostęp troszkę utrudniony ale da radę(od strony kierowcy musisz wyjąć regulację wysokości świateł) i dwie śruby są pod maską pod szybą. Musisz wszystko poodczepiać, Sterowanie nawiewem sostaje przy samochodzie. Do odłaczenia jest parę kostek w okolicy kolumny kierownicy i na końcach deski. Bedziesz o ile dobrze pamietam musiał odczepić plastiki przykrywajace progi by odpiąć kostki pod deską co sie znajdują. Wsumie to nic skomplikowanego ale jest co robić.
Pozdrawiam
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-01-11, 23:07
1. wewnetrzne swiatlo ma podlaczenie w kostce nad schowkiem u pasazera, ale jesli nie swieci to albo obstawialbym spalona zarowke albo krancowki zasyfione (zakladam ze bezpiecznik jest ok.) w razie czego mozesz zdemontowac "panel oswietlenia" nad lusterkiem wstecznym odkrecajac dwie srubki przy szybie i sprawdzic czy wylacznik dziala i ewentualnie czy masz tam zasilanie (centralny z pilota na podczerwien ci dziala? jesli tak to zasilanie jest...)
2. co do niedzialajacych wskaznikow to zapewne brak dobrej masy w niektorych punktach licznika, mi nie dzialala rezerwa - okazalo sie ze plywaczek w zbiorniku ma slaba mase i wskazowka wariowala a rezerwa nie swiecila, sprawdz to tez u siebie. Mozesz tez sprawdzic sam plywak w zbiorniku czy nie jest uszkodzony/zabrudzony. Podobnie ze skaczacym obrotomierzem - zly kontakt w srodku zegarow, manual jak wyjac licznik jest gdzies tu na forum zdaje sie w dziale schematy i instrukcje. jesli juz wyjmiesz licznik to czeka cie zmudna babranina z miernikiem i szukanie uszkodzonych sciezek (plaga jest pekanie tych foliowych).
mysle ze zdejmowanie calego kokpitu jest zbedne i wystarczy tylko wyjecie licznika, poza nim to raczej niewiele sie moze popsuc (chyba ze masz gryzonie w samochodzie itp )
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-01-12, 14:48
wyjęcie samych zegarów nie wymaga demontażu tunelu środkowego,
już kiedyś Zulus opisałeś jak i co się po kolei robi
Cytat:
Demontaz deski rozdzielczej
(dotyczy R25 ph1 bez gadaczki, wyswietlacza do radia itp - w ph2 pewnie jest podobnie...)
1. Wyjmujemy schowek na dokumenty kolo skrzynki bezpiecznikow
2. Wyjmujemy przelaczniki awaryjnych, ogrzewania szyb i swiatel przeciwmgielnych oraz odlaczamy modul do regulacji podswietlania deski
3. Podwazamy cienkim srubokretem podluzna zaslepke na srodku deski
4. Pod zaslepka sa wkrety - odkrecamy tylko pierwsze dwa liczac od prawej
5. Zdejmujemy oslone na kierownicy pociagajac poprostu ja do siebie
6. Odkrecamy oslony kolumny kierowniczej - 3 wkrety w dolnej czesci i 2 srubki trzymajace gorna czesc (trzeba obkrecic kierownice o 90*)
7. Oczom naszym ukazuja sie kolejne 2 wkrety, ktore oczywiscie odkrecamy Smile
8. Lekko unosimy deske do gory, odczepiamy wtyczke od kontrolek podgrzewania szyb, awaryjnych itp oraz od zegarka
9. Odczepiamy kabelek od predkosciomierza
10. Obracamy deske zeby tyl byl skierowany w nasza strone
...i juz mamy dostep do kontrolek, podswietlania i innych dupereli
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2006-01-12, 16:48
Dzieki za wskazowki, mysle ze jak zrobi sie temperatura powyzej jednego stopnia celcjusza i bede mial troche czasu to sie tym zajme i sobie poszperam:)
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
no ekstra wszystko ladnie pieknie srubki wykrtecilem zgodnie z instrukcja wiez zabralem sie za wtyczki, od zegarka wyszla pieknie chociaz troszke sie pomeczylem druga jakas nad przyciskami od przeciwmgielnych no i za cholere nie wiem jak odczepic linke od licznika, z tym ze cos mi nie zabardzo pasuje bo nawet jak odczepilbym linke od licznika to tak jakby cos nad zegarami trzymalo jeszcze ta deske, sie cholercia zdenerwowalem i skrecilem spowrotem wystartuje z tym w poniedzialek
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-02-17, 18:14
Linka siedzi na zatrzask, musisz ścisnąć sam koniec linki palcami i powinna zejść,
niestety ciasno tam wszędzie , od góry deska nie jest przymocowana (przykręcona), jest włożona na wcisk,
chcąc wyjąć zegary najpierw wyjmuj od dołu odłączając po kolei wtyczki linkę itd. pociągnij do siebie i góra sama wyskoczy
najgorszy jest pierwszy raz, później już będzie ci szło szybko i sprawnie
no chce odkrecic caly plastik od intensywnosci swiatla do zegarka poprostu chce zarowki powkladac nowe zeby ladnie sie swiecilo doszedlem do tej nieszczesnej linki od predkosciomierza i myslalem ze mnie krew zaleje z tego co wymacalem przy ten lince to w miejscu gdzie laczy sie z zegarem ma jakas tulejke metalowa i ona sie przesowa gora dol, a to rozmontowanie konczy sie tylko odlaczeniem linki od predkosciomierza czy jeszcze trzeba cos od obrotobmierza odlaczac ??
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
gzara luzik nie przjmuj sie i spokojnie spij jak nie bede mogl dojsc do tego jak to zrobic to przekrece do mechanika i mi powie co i jak wkoncu on spartolil mi przy wymianie linki te kontrolki przy okazji sobie jeszcze clocka zreanimuje bo jakos tak pusto jest na desce jak on sie nie swieci ostatnio tez mi brakuje SERVISA bo troszke PB jest a tak fajnie sie swieci jak miala malo picia
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
entro [Usunięty]
Wysłany: 2006-03-18, 22:00
Witam,czy ktoś mi podpowie jak sie dostac do oswietlania zegarów-jak wymienic najprosciej żarówki nie rozbierając całego auta-nie mam pojęcia jak sie dobrac do deski rozdzielczej ;o(Następna sprawa jak "wydobyc" nagrzewnicę-nie działa mi kompletnie ogrzewanie,na pełnym ogrzewaniu mam bardzo letni nawiew podejrzewam że nagrzewnica jest zawalona kamieniem -mam 1989 2,1 TD wiec ma prawo już by niedrożna-chyba że to coś innego.Mam Renie od roku i dopiero zaczynam ;o)Pozdrowionka dla Wszystkich ;o)
entro, patrz wyzej jest napisane punkt po punkcie co i jak rozkrecac zeby deske wyjac i miec dostep do zarowek
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2006-03-18, 23:42
Jeżeli chodzi o nagrzewnice... to jeśli pamieć mnie nie myli to trzeba cos zrobić ze schowiek bowiem ona znajduje sie zaraz za nim.
Pozdrowienia i zachęcam do pisania na forum.
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum