:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Potrzebuje pomocy
Autor Wiadomość
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-08-22, 13:10   
 

mulasty i dużo pali - pewnikiem padł (lub nie jest podpięty) czyjnik temperatury płynu chłodzącego - wtedy jeździ jak na ssaniu cały czas i właśnie wtedy jest mulasty... Warto też sprawdzić czy pozakładali w odpowiedniej kolejności kable WN, świece przeczyścić, filtr powietrza sprawdzić w ostateczniści...
To jest silnik na gaźniku?? Warto zastanowić się nad tym czujnikem sondy Lambda... czy jest czy go nie ma faktycznie...
Pozdrawiam

[ Dodano: 2006-08-22, 13:11 ]
jeszcze nie dopisąłem jednego - w Renówkach 25, Safranach są dwa czujniki temperatury chłodziwa - jeden na deskę a drugi właśnie do kompa daje sygnał... Stawiam na ten drugi :)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-08-22, 18:42   
 

Kolega tam gdzieś napisał że to jest na turbinie może tu gdzieś tkwi problem?
_________________

 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2006-08-22, 21:52   
 

jeżlei czujnik znajduje sie w głowicy, lub w kadłubie jest to czujnik spalania stukowego, informuje komputer jak optymalnie ustawic zapłon. bez tego czujnika będiesz miał zły zapłon i może być mulasty, a nawet bardzo mulasty
 
 
Rene
[Usunięty]

Wysłany: 2006-08-23, 20:50   
 

zgadzam sie ze to jest czuj.spalania stukowego.ale-przez ok.3 lata jezdzilem bez tego czuj.i motor byl mormalny po zamontowaniu nie odczulem tez roznicy a wiem ze czuj. jest na 100% dobry no moze tylko tyle ze jest wyraznie rowniejsza praca ale zeby lepsze osiagi to nie :)
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-08-23, 22:56   
 

co do spalania stukowego - zachodzi ono przy obciążeniach silnika (np jazda na wyższym biegu pod obciążeniem podczas gdy powinno się niższy bieg wrzucić... ) - coś mi takiego po głowie świta... Ale mogę się mylić... No i to spalanie stukowe niszczy panewki - i tu zgodzę się z poprzednikiem - zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu żeby nie zniszczyć silnika... Tak sobie wydumałem... A ciekawe jak ma się do do rzeczywistości :)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
sherman
[Usunięty]

Wysłany: 2006-08-23, 22:58   
 

Wiatm ponownie. Czujnik polozenia walu jest ok. awięc to odpada, czujnika od temp. nie sprawdzalem ale podlączony jest napewno. Tylko co dotego spalania stukowego to ten czujnik mam zepsuty bo jak wspomnialwm wczesniej wyrwala mi się wnim wtyczka. A to mogla by byc jego przyczyna?? Auto jest na wtrysku, czujnika od sondy niema. Jeszcze dla pewnosci zamówilem nową kopulke i przewody.

[ Dodano: 2006-08-23, 23:05 ]
A jeszcze zapytam co do tego czujnika spelania stukowego to bez problemu mozna go kupic?? Czy jest klopot jak zniekturymi częsciami?
 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-23, 23:22   
 

Ja bym tu obstawiał przestawiony o jeden ząbek rozrząd albo problemy z zapłonem.
Jeśli chodzi o czujnik temperatury to może być tak że wtedy komp chodzi na trybie serwisowym (awaryjnym). Czy jest na ssaniu to trzeba spojrzeć jakie są obroty na obrotomierzu. Ja pamiętam że kiedyś moje samochodziki na ssaniu rwały jak szalone a nie się muliły, ale o spalaniu wtedy nie wspomnę.
Ten silnik jest na wtrysku i w nim niema katalizatora ani sondy lambda.
Z tego co wiem to spalanie stukowe jest wtedy jak paliwo się nie zdąży spalić w komorze i może być później zapłon podczas fazy wydechu (słyszy się to wtedy jak ktoś wciska do dechy,zdejmuje nogę z gazu a silniczek wtedy ładnie strzela). Można wtedy sobie rozwalić wydech i kolektory. To jest bardzo niezdrowe dla silnika. Jeżeli się w tym mylę to prosze o poprawę.
Nieobiecuję,ale może jutro rano mi się uda obejrzeć mój silnik,to napiszę to co zauważę.
 
 
 
sherman
[Usunięty]

Wysłany: 2006-08-23, 23:30   
 

Rozrząd odpada bo na 100% dobry sprawdzany 2 razy i jest ok a auto faktycznie dziwnie chodzi jesli stanąc z tylu i posluchac.

[ Dodano: 2006-08-23, 23:34 ]
A dodam jeszcze jedno ze splanowalem glowice, a gdzies kiedys slyszalem ze do TURBO niepowinno się planowac??? Wie ktos cos naten temat???
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-08-24, 09:20   
 

dziwne :?
przeciez jak zdejmiesz glowice to musisz ja splanowac przed kolejnym zalozeniem...
pytanie ile ja splanowales??
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2006-08-24, 10:28   
 

W silnikach z Turbo stopień spreżania jest niższy (więkrza komora spalania) dlatego ze jest więkrze ciśnienie oraz wiekrza ilość gazów, dlatego każde splanowanie głowicy zwiękrza ten stopień co może powodować zwiękrzone przeciązenia na korbowody i więkrze ciśnienie spalania.

Pozdrawiam Fizykk
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-24, 14:43   
 

eeetam ale zeby az tak dyrastycznie zeby od razu mialo sie cos stac silnikowi? wg mnie nawet jak planujemy glowice to i tak zostaje pewien margines bezpieczenstwa. pierwszy raz slysze o tym ze niby nie mozna planowac turbo.... kwestia tylko zeby nie robic tego zbyt mocno zeby tloki nie spotkaly sie z zaworami ale to juz raczej przypadek ekstremalny.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Dekaem 
Starszy starszak



R25: 2069, Turbo DX, J8S H.708, B290, 1991
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 148
Skąd: Łask; Łódź
Wysłany: 2006-08-24, 16:03   
 

A ja powiem tak.
Za dużo splanowana głowica (za duży stopień sprężania) + urwany czujnik spalania stukowego i mogą dziać się jaja z silnikiem.

"Spalanie stukowe jest wywołane rozprężającą się w komorze spalania częścią już palącej się mieszaniny palnej, która podgrzewa i spręża jeszcze nie zapaloną, pozostałą mieszaninę. Po przekroczeniu pewnej granicy ciśnienia i temperatury pozostała, niespalona mieszanina spala się gwałtownie, powodując znaczne wahania ciśnienia w komorze spalania i powstanie dźwięku - stuku, charakterystycznego dla tego rodzaju spalania.
Prędkość przenoszenia płomienia podczas spalania stukowego jest znacznie większa niż podczas normalnego spalania i przekracza nawet 1000 m/s (normalnie waha się w granicach 30 - 60 m/s). Fala detonacyjna uderzając w w ścianki głowicy, cylindra i denko tłoka wywołuje charakterystyczny, metaliczny dźwięk.
Główną przyczyną występowania spalania stukowego jest zbyt duży stopień sprężania w stosunku do liczby oktanowej użytego paliwa.
Spalanie stukowe jest szkodliwe ze względu na powodowanie znacznych wahań ciśnienia, dodatkowo i w sposób niekontrolowany obciążających mechanizm korbowy i części stałe silnika."
"Tłokowe silniki spalinowe średnio- i szybkoobrotowe" J. A. Wajand, J. T. Wajand; WNT Warszawa 2000
 
 
 
sherman
[Usunięty]

Wysłany: 2006-08-24, 18:57   
 

Glowica niebyla zadużo splanowana, minimalnie tak aby ją zrównac. Czy myslicie ze spadek mocy i większe spalanie moze byc spowodowane brakiem czujnika spal. stukowego?? A jeszcze dodam za mam bardzo male obroty
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-08-24, 19:01   
 

a moze zawiesil Ci sie zawór EGR?
 
 
sherman
[Usunięty]

Wysłany: 2006-08-24, 19:05   
 

A co to takiego???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 29