:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Układ regulacji świateł
Autor Wiadomość
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-04-05, 22:21   
 

Ja mam sprawne przewody wyjęte z anglika są w super stanie i jest to oryginalna część zamienna, znaczy się naprawiane było w anglii przez serwis, tylko jest jeden problem boję się za to zabrać bo raczej łatwo to sie tego nie wymienia
_________________

 
 
grzegorz2504
Raczek


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 19
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2009-04-09, 08:53   regulacja świateł
 

Do wyjęcia koreczków odpowietrzających najlepiej użyć lutownicy.
Należy podgrzać metalową główkę korka lutownicą, az zacznie się lekko ruszać a następnie kombinerkami ją wyciągnąć. Potem najlepiej jest nagwintować otworki i po napełnieniu układu wkręcić małe śrubki. Taka naprawa pozawla na późniejsze bardzo szybkie uzupełnienie płynu bez większych problemów.
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-04-09, 12:05   
 

Sam gwint śruby nie uszczelni tego układu, no chyba że chcesz co tydzień to uzupełniać ale wtedy naprawa sie mija z celem. Jeśli zaślepki były ok to ich nie ruszałem tylko ściągałem ( obcinałem ) przewody. Potem je na nowo zakładałem i wszystko było szczelne. Kombinować jednak można jak sie komu podoba.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
grzegorz2504
Raczek


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 19
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2009-04-09, 22:36   regeneracja
 

Zapomnałem dodać, że stosowałem śrubki z łebkiem stożkowym i na stożku się dobrze uszvcelniało. U mnie wytrzymało prawie dwa lata.
 
 
Psztym 
Stary młodzik


R25: 2165,TX,J7T,B29B,1991
Imię: Szmaragdowa
Wiek: 50
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 128
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-08-13, 18:10   
 

Zawziąłem się i postanowiłem wreszcie sprawdzić co za skrzaty odpowiadają za regulację świateł. W tym celu rozebrałem wyszabrowany kiedyś ze złomowanej Reni zespół pokrętła i tłoczek.

Mogłem sobie pozwolić na odrobinę destrukcji, więc nie przejmowałem się zbytnio kaleczeniem plastiku.
Moje uwagi - rozebranie tłoczka bez uszkodzenia plastiku będzie wyzwaniem. I jest zbyteczne.

Sercem układu jest ukryty w zespole pokrętła popychacz sterowany ślimakiem.



Rozebranie pokrętła można zakończyć na zdjęciu pokrywy - wystarczy to do sprawdzenia czy nie są uszkodzone ząbki ustalające pokrętła - dwa występy na białym ślimaku widoczne na zdjęciu między sprężynami. Ząbki współpracują z wycięciami w wewnętrznym pierścieniu pokrywy.

A teraz jak to działa?
(W moim mniemaniu) :-)

Mimo prostoty układu to dość złożone zrównoważone oddziaływanie sprężyn, ciśnienia płynu, ślimaka i ząbków ustalających.
W położeniu spoczynkowym "0" tłoczki przy reflektorach są wysunięte a ich sprężyny ściśnięte. Z kolei w pokrętle sprężyny są w spoczynku.


Regulacja - obracając pokrętło w lewo (przeciwnie do wskazówek zegara) przez kolejne pozycje 1, 2 i 3 poprzez ślimak cofamy połączone tłoczki w pokrętle i ściskamy obie sprężyny. To pozwala na rozprężenie sprężyn w tłoczkach lamp - popychacze się cofają, płyn pośredniczący przechodzi przewodami do pokrętła.
Przeciwstawione siły sprężyn (za pośrednictwem tłoczków i płynu), odpowiednio dobrany skok gwintu ślimaka i opór na ząbkach ustalających sprawiają, ze pokrętło pozostaje w wybranej pozycji.


A teraz usterki:
Przewody - średnica zewnętrzna ok 6 mm, wewnętrzna ok 2,5 mm a więc można je nazwać grubościennymi dodatkowo w połowie ścianki wzmacniane warstwą metalowej folii.
Jak ucieka płyn - to sprawa dla Archiwum X.
Ucieczka płynu zaburza równowagę układu - w pokrętle brak jest siły przeciwstawiającej się ściskanym sprężynom - stąd błyskawiczny powrót pokrętła do początkowej pozycji po puszczeniu.
Z kolei w tłoczkach przy lampach nic nie przeciwstawia się sprężynom, które "wciągają" popychacze do środka. Francuscy inżynierowie chyba to przewidzieli - pewnie stąd tak długie śruby regulacyjne przy tłoczkach (przynajmniej w PH2)
Tyle ustaliłem. Jak zdobędę odpowiedni przewód zacznę eksperymenty z napełnianiem układu. Jakby ktoś złomował jakieś pozostałości reni to ja reflektuję na kompletny układ regulacji do testów.

PS. Kto pomyślał, że w moim dzieciństwie wszystkie budziki w domu były rozkręcone, to zgadł
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2010-08-13, 19:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-13, 18:47   
 

Psztym napisał/a:
reflektuję na kompletny układ regulacji do testów


przywiozę Ci na nastepny zlot :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 21