a tu masz skan strony z instrukcji od monaco 1987 r. czyli od samochodu, z którego pochodzi Twoja skrzynka.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-12-03, 20:35
Przejrzałem obydwie instrukcje które są w temacie i nie wiem co ma wspólnego typ silnika do tej samej skrzyni biegów
W swojej skrzyni NG3 gdy chciałem zmieścić 2,2 l oleju to musiałem auto przechylić lekko na lewą stronę i tak zakręcić korek, inaczej olej wylewał się otworem kontrolnym ;wlewowym;
Te dane które są podane 3 l odnoszą się do skrzyni automatycznej, przy skrzyni manualnej nigdy nie zmieścimy takiej ilości oleju.
W swojej skrzyni NG3 gdy chciałem zmieścić 2,2 l oleju to musiałem auto przechylić lekko na lewą stronę i tak zakręcić korek, inaczej olej wylewał się otworem kontrolnym
I to zgadzałoby się z moją, holenderską instrukcją, gdzie jest podane 2 litry.
Typy silników mają tu chyba tylko tyle wspólnego, że producent wiedział jakie skrzynie z jakimi silnikami łączy, a silniki są łatwiej rozpoznawalne, można odnaleźć symbol w dokumentacji wydawanej przy zakupie albo odczytać z tabliczki.
Odczytanie typu skrzyni jest nieco trudniejsze.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
Rzeczywiście mało to precyzyjne i przyznam, że bez sensu.
A mój post powyżej, że 2 litry wchodzi- to według holendreskiej instrukcji nieprawda. Mój błąd.
Tam jest napisane, że do J7T ma wejść 3,4 l.
Niezła ściema.
Adam- nalej ile wejdzie i napisz, to w końcu się sprawa wyjaśni.
Może te skrzynki mimo jednakowego oznaczenia różnią się np. korpusami w zależności od rocznika?
Adam ma skrzynię z tego samochodu, od którego jest instrukcja.
Niestety instrukcja to nie biblia i też mogą tam kłamać.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 59 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-04, 20:10
w mojej oryginalnej (holenderskiej) instrukcji do auta stoi:
2,2 liter (motortypen J6R-J7R-J8S-J7T)
3,0 liter (motortypen Z7U-Z7W)
[ Dodano: 2007-12-04, 20:13 ]
jak oni to tłumaczyli - chyba, ze to od narodu należy - producent napisał nie mniej niż 2,2 litra
oszczędne narody piszą 2,2 a te bogatsze 3,4 litra
[ Dodano: 2007-12-04, 20:14 ]
chyba, że na konkretny rynek było, że tu silniki takie w skrzynie takie a na innym rynku te same silniki ale tylko w automatach. I dlatego te rozbieżności w instrukcjach.
ja dzis kupilem VALVOLAINE(zdj) i jutro jade wymienic
byl tez Tranself B 80w90 co kupil Adam ale w sklepie powiedzil ze jest za ciezki jak na ta skrzynie
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 59 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-04, 09:47
nie wiem czemu za ciężki - jak juz pisałem sprzedawca pisał, ze to do przekladni i tylnych mostów w ciężarówkach. Teraz przy mrozach -11 auto stoi na dworze i nie ma żadnego problemu z olejem w skrzyni czy z praca samej skrzyni.
Oczywiscie lepszy byłby syntetyk ale w mojej skrzyni juz był taki olej więc musiałem uzupelnic tym samym.
A co do ilosci oleju w skrzyni to kupilem 2L i zostalo jeszcze cos okolo 200mL oleju
To juz nie wiem w ksiazce tak pisza a co innego w praktyce:))
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum