:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Koło pasowe
Autor Wiadomość
narol_Płock 
Gaworek



R25: 2,0,TI,benzyna,91
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Płock
Wysłany: 2008-08-15, 09:30   
 

lucjan napisał/a:

W sobote sprawdzę



ok dzięki to ja czekam na odzew.
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-08-15, 15:56   
 

Zrobiłem sobie dzisiaj spacerek z Gryzoniem do garażu i ponad wszelką wątpliwość mogę stwierdzić że koła pasowe są takie same :)

narol_Płock napisał/a:
(trzy elementy) trzpień + guma + koło


U mnie są w komplecie nie jak u Ciebie w trzech elementach :(
Na zdjęciach widoczna jest guma która oddziela piastę od koła pasowego.
Guma spełnia rolę tłumnika drgań skrętnych.
Koło rozkłada się na trzy elementy po totalnym przegrzaniu [nie naciągnięte paski klinowe]

http://www.renault25.eu/album_cat.php?cat_id=49
 
 
narol_Płock 
Gaworek



R25: 2,0,TI,benzyna,91
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Płock
Wysłany: 2008-08-22, 14:23   
 

no dobra !!!!

mam juz w ręce koło pasowe, jutro biorę sie z montowanie :mrgreen:

biorąc pod uwage ze jestem kompletnym laikiem, prosił bym o jakieś wskazówki odnośnie zmieniania takiego koła

tzn. chodzi miedzy innym o to ażeby nie przestawić rozrządu
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-08-22, 16:10   
 

Dla takiego który ponad 40 lat zbijał palce młotkiem to nic trudnego :)
Przygotuj narzędzia
klucz oczkowy odgięty 22 i ewentualnie młotek do odkręcenia koła pasowego
klucz 11 i 17 do poluzowania paska napędu alternatora
klucz 16 do poluzowania paska napędu pompy wspomagania

tymi samymi kluczami zamontujesz

Rozrządu nie rozregulujesz
Przy montażu zwróć uwagę na kołki ustalające w kole pasowym i kole rozrządu
W tym które Ci wysłałem jest jeden nie wiem gdzie zostaną z Twojego koła :?:
Może ich być tylko dwa.
 
 
narol_Płock 
Gaworek



R25: 2,0,TI,benzyna,91
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Płock
Wysłany: 2008-08-24, 11:15   
 

No i zmienione :D


ale jest kolejny problem :(

po odpaleniu zostaje kontrolka STOP i kontrolka temperatury

gdy wracałem wczoraj do domu, w trasie było znośnie - temperatura oscylowało wokół nominalnej ale w korku gdy wjechałem juz do miasta woda zaczęła sie juz gotować :(
choć sam czujnik temperatury nie wychdził dużo ponad normę (btw. starałem sie aby tego nie robić i zatrzymywałem sie co chwila)

nie wiem moze to cos z pompa gdyż podczas awarii koła pasowego z przed 10 dni jechałem przez chwile z gotująca :evil: sie mocno wodą (niezauważając tego) albo ... no sam juz nie wiem :? termostat :?:
 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2008-08-24, 12:29   Kolo
 

a wentylator Ci się załącza ?
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
narol_Płock 
Gaworek



R25: 2,0,TI,benzyna,91
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Płock
Wysłany: 2008-08-24, 12:33   
 

tak, obydwa śmigają
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-08-24, 16:06   
 

narol_Płock napisał/a:
kontrolka STOP i kontrolka temperatury


Masz prawdopodobnie uszkodzony czujnik załączania kontrolki temperatury :)
Pierwszy z prawej strony silnika w głowicy przed kolektorem ssącym.
A najgorsze że prawdopodobnie uszczelka pod głowicą ledwie ,,dycha"
Możesz spróbować ją dokręcić o ile do przegrzanego silnika nie dolałeś zimnego płynu.
 
 
narol_Płock 
Gaworek



R25: 2,0,TI,benzyna,91
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Płock
Wysłany: 2008-08-24, 17:24   
 

no tego sie obawiałem :?

ciekawe ile mnie to bedzie kosztowac taka wymianka :?

jestem teraz w Warszawie, poleci ktos jakis dobry zaufany warsztat ?
 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2008-08-24, 18:50   Koło
 

Najpierw sprawdź czy termostat dobrze działa. Ja w swojej też już gotowałem jajka :). Sposobem jest żeby gdzieś dojechać włączenie na maksa ogrzewania i właczenie dmuchawy na full ,ale wtedy trochę ciepło sie zrobi w autku :)
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-25, 08:01   
 

Po pierwsze wywal termostat , zobacz cy są zmiany , po drugie czy to była tylko awaria koła pasowego czy nie było przypadkiem tak że zablokowało ci pompę ( np urywające się łopatki ) i przy okazji szarpnięcia popsuło ci koło pasowe , a kontrolka temp. + Stop nie biorą temperatury z chłodnicy ani z okolic termostatu tylko z bloku wiec masz coś nie tak z układem chłodzenia i być może nie ma obiegu , albo jest tak zapowietrzony
 
 
 
narol_Płock 
Gaworek



R25: 2,0,TI,benzyna,91
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Płock
Wysłany: 2008-08-25, 12:30   
 

okazuje sie ze to czujnik bo po odłączeniu kontrolki STOP i TEMP WODY gasną

co dalej jestem nie pewny bo dzis wróciłem z Warszawy rano i podczas trasy było ok wiec myślałem ze może to tylko ten czujnik, ale gdy wyjechałem w miasto zaczął gasnąć i tracić moc ledwo dojechałem pod blok spowrotem :( choć woda sie nie zagotowała

najgorsze ze bez sprawnego czujnika nie moge sprawdzić temp.

co wy no to panowie :?
 
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-25, 12:37   
 

A jaką masz temperature na wskaźniku ?? sprawdź dobrze cały układ

jak coś mam takie czujniki chyba sprawne od V6 ale powinny pasować tak mi się wydaje
 
 
 
narol_Płock 
Gaworek



R25: 2,0,TI,benzyna,91
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Płock
Wysłany: 2008-08-25, 13:25   
 

wskażnik jeszcze spoczątku pokazywał temp normalna ale teraz juz dostaje jakis drgań i skacze
 
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-25, 15:05   
 

haaa ... wiesz co ja często jestem w Płocku , to trzeba zobaczyć ale myślę że problem tkwi nie w czujnikach tylko w samym układzie , prawdapodobnie to własnie było przyczyną uszkodzenia koła pasowego , samo koło pasowe jest ciężko zniszczyć chyba że servisujesz renie w ASO to u nich jest wszystko mozliwe <lol>

jeszcze zobacze dzisiaj te czujniki jak coś to będę je miał na jutro w domu , porównam ze swoimi i zobacze czy są te same ( układ chłodzenia posiada 3 czujniki ) jeden do temp. na wskaźniku 2 przy termostacie do komputera silnika i 3 odczytuje temp. przy bloku silnika i on odpowiada za kontrolki o przegrzaniu i stop
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 29