:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
zerwany gwint
Autor Wiadomość
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-06, 20:50   
 

tak - pamietam, że miałem taką tuleję z kołnierzem wskręconą w głowicę od "Junaka". Ale czy hermetic też nie izoluje? Pamiętam, ze pod kołnierz trzeba chyba wytoczyc gniazdo - tak miałem w motocyklu ale jak to zrobic w bloku silnika? Wydaje mi się, że klej do aluminium (tzw. płynne aluminium) ma w sobie opiłki tego metalu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2009-05-06, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-05-06, 22:01   
 

Klej jest epoksydowy i niestety nie przewodzi. Trafna uwaga że klej nie przewodzi, jednak bardzo prawdopodobne że w ktorymś miejscu po przegwintowaniu albo bezposrednim wklejeniu , czujnik bedzie miał kontakt elektryczny z blokiem.
Już pisałem co ja bym zrobił. W innym wypadku to wrózenie w fusów.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
taxi.wroclaw 
Starszy starszak


R25: 2068;TDX;diesel;B29005;1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-05-09, 15:31   
 

Adamie, pod tuleję pośrednią nic toczyć nie musisz, bo toczysz samą tuleję a gniazdo pod nią gwintujesz w bloku rozmiarem większym niż ten obecny, zerwany. W to wkręcasz tuleję na hermetic, a do tego czujnik. Kołnierz jest potrzebny, żeby tuleja zaparła się o blok i spowodowała naprężenia w gwincie, co z kolei jednostronnie wypchnie hermetic łącząc metale elektrycznie, a pozostała część hermeticu uszczelni i będzie zapobiegać wykręcaniu tulei poczas wymiany czujnika. Takie rozwiązanie jest proste, trwałe dające poczucie pełnego bezpieczeństwa.
MaciejuR21, połączenie elektryczne można uzyskać ostatecznie metodą dolutowania kawałka przewodu do metalowej części czujnika (tej pod klucz) i podłączenia drugiego końca do masy bloku silnika w dowolnym miejscu. Ja się boję w rozwiązaniach klejonych różnej termo rozszerzalności aluminium i kleju. Jak "spuchnie" aluminium, to skruszy żywicę, do tego dojdzie ciśnienie oleju i nieszczęście gotowe. Ja bym się bał takim autem gdziekolwiek wyjechać. Pozdrawiam, miłego dnia!
_________________
Pozdrowienia z Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 17