:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Pół osi i kawałek gumy
Autor Wiadomość
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-11-20, 18:18   
 

Panowie ,miałem okazję pracować dziś przy skrzyni biegów od r25(td) i potwierdzam tak jest tam uszczelnienie,po zdjęciu półosi, kluczem 10mm.odkręcamy zabezpieczenie,następnie meselkiem lub specjalnym kluczem odkręcamy ,dekielek wkręcony w korpus skrzyni.
Dekielek łatwo się odkręca pobijając lekko meselkiem (nie ostrym),po drugiej stronie,dekla jest zabezpieczenie z blaszki pod którą znajduje się simmering,na obwodzie też jest oring.
A cha i z zewnątrz też jest oring ,bezpośrednio za półośką.
Tak więc łożysko ,wałeczkowe pracuje w kąpieli olejowe i nie jest to łożysko zamknięte.
Ostatnio zmieniony przez andrzejk 2013-11-20, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-20, 20:21   
 

andrzejk napisał/a:
kluczem 10mm.odkręcamy zabezpieczenie,następnie meselkiem lub specjalnym kluczem odkręcamy ,dekielek wkręcony w korpus skrzyni.


tak ale reszta uszczelnień, to jest już we wnętrzu skrzyni. W dyskusji na temat uszczelnień półosi była mowa o uszczelniaczu przy jej montażu.
W Kopciuszku kiedyś zgubiłem zabezpieczenie tego dekielka odkręcanego i osłaniającego łożysko. Powoduje on też dociągnięcie łożyska skrzyni, co w moim przypadku spowodowało, że łożysko sie poluzowało i wyrwało dekielek ze skrzyni. Zakupiłem wtedy drugą skrzynię biegów od Januszowego "Monaco".



skrzynia do dziś jeździ w Ślązaczce.

Link do albumu: http://www.fotosik.pl/u/adawe/album/314286
Ostatnio zmieniony przez Adam 2013-11-20, 20:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-11-20, 20:48   
 

Z tego co zauważyłem tuż za półosią a tym że dekielkiem jest tylko mały oring.tylko jest tak zamontowany że go praktycznie nie widać,wysuwa się na zewnątrz przy wykręcaniu osłony łożyska,
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2013-11-23, 10:06   
 

Ale po co dobierać się do łożyska przy demontażu półosi ??
Tak jak Adam napisał , jest tam regulacja luzu łożysk i do tego ustawienia jest specjalna procedura . Nie można potem tego złożyć na odpał .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
andrzejk 
Kandydat na znawcę


R25: 2100, turbo dx,B290
Imię: fifi
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 545
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-11-23, 15:56   
 

Chodziło o to czy tam jest jakieś uszczelnienie , miałem taką skrzynkę w pracy do rozbiórki więc napisałem co tam jest za półośką :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 19