Nie wiem co to jest OR, ale antena CB wymaga dopasowania do radia i całego samochodu.
Jest do tego prosty przyrząd włączany pomiędzy antenę a radio, który na wskażnikach pokazuje poziom sygnału nadawanego i odbieranego.
Jest też w antenie możliwość wyregulowania tych parametrów za pomoca kluczyka imbusowego. Sądzę, że chodzi o impedancję.
Efekty widać na wskaźnikach, ale w głośniku i u odbiorcy też słychać różnicę bardzo wyraźnie.
p.s.
jak cytujesz Lucjan, to nie wklejaj proszę swoich emoticonów.
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2007-06-09, 06:22
Dostrojenia do radia ? pierwsze słyszę... z tego co wiem to chodzi o dostrojenie anteny do bryły samochodu
A ten przyrzÄ…d to nazywa siÄ™ miernik SWR
Jeśli mowa o antenie to strojenie jest bardzo proste... tym kluczykiem poprostu luzuje się śrubkę i wysuwa lub skraca się długość anteny. Przez co dąży się do uzyskania jak najmniejszego swr ( jak sie mylę nich mnie ktoś poprawi ) A efekt jest taki iż cały sygnał wtedy sobie " wychodzi " z anteny i nie wraca z powrotem do radia cb i nie grzeje końcówki mocy która może się zjarać
P.S
Janusz co za antenę kupiłeś ?
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
janusz trzeba było dołożyć 40zł i zamiast hustlera kupić SIRIO ML-145
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Być może.
Nie przyłożyłem się do tego zakupu bo chciałem mieć natychmiast. Najpierw kupiłem, a potem sprawdziłem w necie co i jak.
Ale to, co chcę na pewno osiągnę za pomocą tej anteny. A chodzi o łączność pomiędzy pojazdami w kolumnie- odległość optyczna.
Admina proszę o przeniesienie tematu anteny w inne miejsce. Śmietnik się przypadkiem zrobił.
Części kupiłem w firmir Mielnik w Lublinie przy Zamojskiej.
Właściciel choć średnio dobrze wyraża się o aucie (miał trzy V6) jest dość fachowy i wie co z czym.
Tuleje z zapasowymi wachaczami zostawiłem do wprasowania i jutro wymiana.
Może jakiś fotoreportaż się trzaśnie
ja tez ostatnio poszalalem
uszczelki pokrywy zaworow 2 sztuki 225 pln (oryginal)
kopulka 150 pln
palec 50 pln
olej 6 litrow 150 pln
filtr 18 pln
regulacja zaworow V6 360 pln
razem 953
w innym warsztacie nowy tlumik koncowy jakiejs marnej Polskiej firmy 190pln plus pospawanie plus pospawanie jeszcze jednej dziurki 250pln
jakis tydzien wczesniej pompa wody oraz napinacz paska od sprezarki klimatyzacji. razem 800 pln razem z montazem plus jakies grosze za nowy plyn chlodniczy
Ja też sobie pozwoliłem ostatnio w Gdańsku. Naprawa felgi i nowe oponki na przód 870zł. W lipcu pozwolę sobie na kolejne dwie oponki za 720 zł. Zawory też bym poprawił, więc pewnie czeka mnie wydatek podobny do Blondasowego, bo od razu polecą uszczelki, kopułka i palec.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
R25: 2150 B 29 B J7T 1988
Wiek: 65 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 3 Skąd: wawa
Wysłany: 2007-07-21, 22:20
przeczytalem te 5 stron i chyba racje maja nasze Panie ze w pelni normalnych uzytkownikow
R-25 to nie ma , ja jak skoncze obecny etap remontu ( z generalka silnika ) to swoja przygode opisze , ale warto , bo Renia po dobrym remoncie jest jak nowa a doswiadczona...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum