:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
sworznie
Autor Wiadomość
Suvis 
Starszy starszak



R25: baccara, 2,5 Turbo V6, 91r
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-04-10, 17:42   sworznie
 

Ahoj
za czas niedługi muszę wymienić dolne sworznie bo się już odzywają.. Zastanawiam się czy samemu się za to nie zabrać..
Czy ktoś z was może wymieniał?
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-04-10, 18:34   
 

a jestes pewien ze to napewno to stuka??

ja u siebie obstawilem sworznie a okazalo sie ze to gumki stabilizatora tak stukaly!
 
 
bartek1983 
Forowicz
PIKUR


R25: Safrane 2.0 16V
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 196
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-10, 20:33   
 

No tutaj musze sie zgodzic z Blondasem , na pierwszym miescu bym sprawdzil te gumki , bo ja wymienilem sworznie i nadal pukalo , pomogla dopiero wymiana gumek . Teraz jeszcze mysle nad wymiana lacznika stabilizatora .
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-04-10, 20:46   
 

zgadzam się z przedmówcami, też swojego czasu zmieniałem sworznie i "stuk-puk" nie ustąpiło,
gdzie kupowaliście gumy stabilizatora? w zwykłym sklepie są dostępne, tak jak łączniki?
ile kosztują?
jeśli masz oryginalne sworznie Suvis, to musisz rozwiercić i wybić nity, nowy sworzeń przykręcasz już na śrubki,
nie jest to operacja skomplikowana, trzeba się nastawić na problem wybicia sworznia z wahacza ;), w skrajnych przypadkach przy braku odpowiednich narzędzi nie obejdzie się bez użycia młotka 5kg i łomu (lub jakiejś rury długiej)
powodzenia;)
_________________

 
 
Suvis 
Starszy starszak



R25: baccara, 2,5 Turbo V6, 91r
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-04-10, 22:31   
 

musiały już być wymieniane bo są na śrubach.. spróbuje się wziąźć za to.. w razie czego gumki też wymienię chodź stawiam na sworznie.. gumki nie wiem ile, sworznie są po 30,00 lub 40,00 w zależności od sklepu
 
 
bartek1983 
Forowicz
PIKUR


R25: Safrane 2.0 16V
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 196
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-11, 08:10   
 

O iledobrze pamietam to gumki sa po 25 zl i sa do dostania w kazdym sklepie z czesciami do renault
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-04-11, 19:31   
 

Tak zgadza się to są cześci od renault espace... tak samo sworznie... wiem bo wlasnie leza obok mnie...i czekaja sobie do wymiany... juz kilka tygodni...
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-04-12, 01:31   
 

tak jak w postach wcześniej - warto sprawdzić pierw co stuka - sworznie odzywają się przy dołkach, stabilizator - jeśli przejeżdżamy przez nierówności ale koła muszą pracować wtedy niezależnie - wtedy odzywają się łączniki... A co do samej wymiany sworzni - naprawa jest łatwa - tak jak opisane wcześniej - młotek i do dzieła :) Jedyne co może... ale to moooże przyprawić o kłopot - to zaparcie śruby o przegób (w momencie kiedy nie jest jeszcze uwolniony sworzeń ze zwrotnicy). Ale ponieważ sworzeń do wymiany - więc można go uchwycić jakimiś kleszczami, lub jakoś unieruchomić - z reguły jak już dojdziemy do tego momentu - to śruba już nie obraca sie z oporami.
Baaardzo ważne - w zasadzie to powinienem napisać na samym początku - przed naprawą (dobrze jest dać sobie jakieś 20 min.), warto jest spsikać to co będziemy odkręcali jakimś dobrym odrdzewiaczem...
Kolejna rada - jak już mamy założony sworzeń - żeby się nie obracał podczas dokręcania - proponuję podłożyć pod dolny wahacz podnośnik i naprzeć - do zacieśni śrubę i da nam z łatwością ją dokręcić :)
No i jeszcze coś - coś co powinno być znowu na początku - test sworzni - najlepiej podnieść samochód, chwycić za koło na godzinie 12 i 6 i energicznie szarpnąć - wtedy będzie można wyczuć wszelkie loooozy :)
Z kolei ustawienie rąk na kole na pozycję 9 i 3 da nam test na końcówki drążków kierowniczych :)
A tak szczerze - wymiany sworzni - są to najprzyjemniejsze naprawy w naszych Renoooofkach z wielu napraw jakie miałem :)
Jakby były jakieś kłopoty przy wymianie - służę pomocą - już się tego orobiłem tyle - że mam swoje patenty na to ;)
Pozdrawiam :)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-12, 09:13   
 

pytałem sie w sklepie na Radwańskiej w Łodzi o gumy do stabilizatora to kosztuja około 10 - 11 zł za sztukę. Ja wymieniłem cały dolny wahacz od Espace'a więc nie miałem problemów z roznitowywaniem sworzni. Uwaga na klucze bo sworzeń odkręca sie 18-nastką. Wahacz to 16-stka i 21-ynka - ale ogólnie to nie jest skomplikowana sprawa.
_________________

 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-04-12, 10:16   
 

Zgadza się Adam oryginalny sworzeń odkręca sie kluczem 18, ale nowy zamiennik przykręca się już 19-ką :)
_________________

 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-04-12, 15:20   
 

Ja już dwa razy wymieniałem dolny sworzeń i to zapieranie nakrętki o przegub jest poważną sprawą, dla tego żeby oszczędzić sobie roboty po prostu ucinam kawałek śruby razem z nakrętką.
Teoretycznie wypadałoby wyjąć przegub ale kto by tam sie w to bawił.

PS Stukanie wcale nie świadczy o luzach na sworzniu. Mój miał luz jak stodoła a nie stukał.
No i jeszcze jedno dużo łatwiej robi się to z kanału.
Przyjemnego wymieniania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 25