:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Zmiana opon i felg
Autor Wiadomość
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-04-21, 12:40   Zmiana opon i felg
 

No wlasnie, jak zmieniacie opony z zimowych na letnie to odnosicie wrazenie, ze samochod zupelnie inaczej jedzie?

A jak zakladanie alusy zamiast stalowych to tez samochod duzo lepiej sie zachowuje na drodze?

O tyle co do opon mam podejrzenia, ze w zwiazku z dostosowana mieszanka do odpowiednich temperatur odczuwalne polepszenie wlasciwosci trakcyjnych jest faktyczne, a nie wyimaginowane, o tyle jakos co do felg nie wiem jak to wytlumaczyc...... zmniejszenie masy nieresorowanej???


Co Wy o tym wszystkim myslicie?
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-04-21, 16:56   
 

Ja TO MYŚLE ŻE ANIE DOPADŁA GRYPA...

na powaznie no to co do opon zimaki i zmiana na letnie no pewnie... w koncu zobacz nawet ile razy wydluza sie droga hamowania, jak one piszcza przy maly predkosciach na lukach wogole niebo a ziemia... co do felg.... nie odczulem takiej roznicy...
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2006-04-21, 17:05   
 

Zadzwon do Aliny moze ona bedzie cos wiedziec :)

Z oponkami to sie zgodze ze jest odczowalna roznica ale felunie to chyba nic nie wprowadzaja do jazdy
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-04-21, 19:55   
 

temat rzeka....
im mniejszy profil tym lepsze czucie jezdni i dziur jednoczsnie....
ale lepsze czucie jezdni to tez nizszy komfort...wazne zeby zachowac rozsadek przy obnizaniu profilu...

jednak ze swego doswiadczenia moge napisac iz GDZIE KONCZY SIE KOMFORT TAM ZACZYNA SIE FRAJDA Z JAZDY :lol:
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2006-04-24, 00:31   
 

Co do opon- zdecydowana różnica, zwłaszcza że zwykle wymieniam je zbyt późno i zimówki całkiem już nie pasują do panujących warunków.
Co do felg- czysto psychologiczna różnica. Masa nieresorowana to ważny parametr, ale ja nie mam felg wyczynowych i to, że są aluminiowe ma jedynie walor estetyczny.
Przy okazji zważę koło zimowe i letnie z ciekawości. Nie spodziewam się dużej różnicy mas.
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-05-02, 00:22   
 

Zgadzam sie ze niski profil jest, jesli chodzi o frajde z jazdy... bardzo sympatyczny, ale to -- http://mpwr.amlyn.futuro....owo/22cale2.jpg --- jest zabojstwo. W Polsce to jedynie na showcar`rze moze byc taki profil:)
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
Ostatnio zmieniony przez Konrado 2006-05-06, 18:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-05-06, 12:57   
 

nie do konca sie zgodze!
w seicento jezdze na oponkach 185/50/14

seryjnie bylo 155/65/13

i ani koncowki drazkow nie wylatuja ani wachacze sie nie gna jak u co poniektorych moich kolegow po zaledwie 20 000km a przypomne ze sej ma juz prawie 400 000 km i dopiero 2 raz wymienilem wachacze oraz 2 razy koncowki drazkow!
a teraz hit...wachacze z tylu wymienilem przy 350 000 km i nikt w to nie uwierzyl z mechanikow ze sa oryginalne...

czyli reasumujac wszystko zalezy od stylu jazdy!
zawsze bede powtarzal iz nie ma zlych aut! sa tylko zli kierowcy ...
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-05-06, 18:15   
 

Blondas, ale mowisz, ze jezdzisz na profilu 50... ta felga do ktorej dalem link napewno ma mniej i nie uwierze, ze mozna na niej spokojnie jezdzic po polskich drogach (chyba, ze ktos jezdzi tylko kawalkami gladkich drog).

W Toyce jest 215/45/17 i da sie jezdzic, ale trzeba dosc mocno uwazac na dziurach.
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-05-07, 16:26   
 

uwazac trzeba ale im wieksza srednica kola tym "gladziej" po nich przelatrujesz!
pamietam ze jak jezdzilem na 13ach w seju duzo wiecej dziur wybieralo auto bo w wieksza ilosc dziur poprostu wpadalo zbyt male koleczko :mrgreen:

ale takiego jak na linku bym do codziennej jazdy nie zalozyl w zyciu :|
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-05-07, 16:36   
 

no tak ale jesli zalozysz 13 no to wysokosc opony wieksza zakladasz.... czy moze ja źle myśle... tak wiec srednica calego kola nie zmienia sie...:)
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-05-07, 16:39   
 

Fizyka wypadalo by zapytac! zeczywiscie sama srednica sie nie zmiena ale szerokosc znacznie...moze dlatego doczucia przy jezdzie sa inne...
skraca sie takze droga chamowania przy szerszym kapciu ale po koleinach jak lece czasem sejem do Kolobrzegu to rece boja od trzymania kierownicy!
:mrgreen:
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-05-07, 16:50   
 

a moze tu wogole chodzi w tym przypadku o sztywnosc kola :roll:
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-05-07, 18:26   
 

z szerokoscia opon tez nie ma co przesadzac bo jak beda zbyt szerokie to samochod na naszych polskich drogach bedzie plywal po koleinach :(
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-05-07, 18:29   
 

A i zużycie paliwka też wzrasta przy szerszych kapciach :wink:
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-05-07, 23:12   
 

Tomek...
z tym zurzyciem paliwa to taki srednio trafiony chyba argument! :mrgreen:
nawet jesli wzroslo to max o naparstek na 100km :lol:
przynajmniej ja nie poczulem zadnej roznicy w spalaniu...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 30