:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
obroty silnika
Autor Wiadomość
Suvis 
Starszy starszak



R25: baccara, 2,5 Turbo V6, 91r
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
WysÅ‚any: 2006-05-26, 23:13   obroty silnika
 

kurcze mam problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku, są niestabilne raz spadaja do 500 a potem skaczą na 2500.. jak się zagrzeje jest wszystko ok.. tak jakby był problem z ssaniem..
stało się to jak mi eksplodował wąż przy chłodnicy i zalał m.in tę wiązkę kabli pod przewodami wysokiego napięcia (jak nią poruszyłem to właśnie falowały obroty) - kable od czujników do kompa..
rozebrałem wysuszyłem sprawdziłem przejścia, zaizolowałem jak poruszę kablamni to już nic się nie dzieje ale obroty dalej na zimnym są niestabilne..
czujnik temp ok ma 2 m-ce.. silnik krokowy niedawno zmieniony na używkę ale też powinien być ok..
co jeszcze sprawdzić czujnik pzepustnicy :?:
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2006-05-26, 23:32   
 

Suvis, moze sprawdz jeszcze raz ten czujnik a dokladniej napiecie jakie do niego dochodzi, a druga sprawa - jak piszesz ze ci cos kolo kabli WN zalalo - to moze cos sie stalo pod kopulka sprawdz i ja a razem z nia paluszek aparatu moze tam cos nie tak, alebo swiece ?? alebo ssanie tak jak mowisz moze sie zapsulo zobacz jak tam przewody ida moze cos z nimi nie tak (od razu przyznaje ze w sprawach silnikowych to lama jestem, nie znam sie na tym bardzo ale moze bede mial szczescie i trafie z ta moja propozycja :))
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
zeus 
Starszy starszak
zeus



R25: brak r25
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 159
SkÄ…d: ElblÄ…g
WysÅ‚any: 2006-05-27, 08:58   
 

Święta prawda :!:
Co do auta które jest zasilane lpg to podstawą jest sprawny nienaganny układ iskrowy
- palec
- kopułka
- przewony wys. napięcia ( tylko nie janmor niebieskie )
- świece zapłonowe
To naprawdę ułatwia szukania wielu usterek :o
 
 
 
Bruno 
Raczek


R25: 2,0 GTS J6R B297 1984
Wiek: 58
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 19
SkÄ…d: Tychy
WysÅ‚any: 2006-05-27, 09:15   
 

Nie wiem jaki masz gażnik i sterowanie ssania, bo u mnie ssanie jest sterowane płynem chłodzącym. Jeżeli robiłeś układ chłodzenia, to może masz zapowietrzony. Przy gażniku jest odpowietrznik, popuść go i zobacz, czy nie ma powietrza.
 
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
WysÅ‚any: 2006-05-27, 10:14   
 

Bruno !!! ty masz układ gaźnikowy a Suvis ma układ na wtrysku. U niego ssaniem kieruje elektronika, czujniki , komputer i jak się coś zepsuje to ma przesrane u nas w krytycznym przypadku trzeba użyć młotka i przecinaka ;-)
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
Suvis 
Starszy starszak



R25: baccara, 2,5 Turbo V6, 91r
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
WysÅ‚any: 2006-05-27, 10:16   
 

układ jest odpowietrzony, u mnie odpowietrznik jest dokłacnie nad aparatem wysokiego napięcia marny patent
(na gazie póki co wogóle nie jeżdżę bo muszę zmienić parownik - na szczęście jeżdzę mało :) jeżeli to poza miastem
świece podobno są platynowe no ale trzeba je faktycznie przeglądnąć jak i cały układ zapłonowy
tylko czemu problem występuje na zimnym silniku :?:
jak jest sterowane ssanie w tych silnikach - czujnik temp i silnik krokowy :?:

[ Dodano: 2006-05-27, 10:22 ]
krk800 dokładnie, więc jeszcze może być spieprzona elektryka jakieś kable itp.. chyba muszę skorzystać z usług doktora XR25
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
WysÅ‚any: 2006-05-27, 11:48   
 

Poprzez czujnik temperarury komputer odpowiednio ustala skład mieszanki dzięki wtryskiwaczom (paliwo) i silnikowi krokowemu lub elektronicznie sterowanej przepustnicy (powietrze).
Zasada działania czujnika temperatury jest prosta. Zmianie temperatury towarzyszy zmiana rezystancji. U mojego ojca ktoś założył odwrotny czujnik temperatury. Przy rozgrzanym silniku komputer widział temperaturę -45st.C efekt znacie.

Polecam na początku pościągać przewody wysokiego napięcia (najpierw zapisz sobie kolejność i ułożenie przewodów) dokładnie je wysusz (np suszarką) potem wykręć świece i przeczyść druciakiem, sprawdź odstęp miedzy elektrodami. wszystko poskręcaj. Przed założeniem przewodów wysokiego napięcia lekko psiknij im (np WD-40) w szczelinę, w część ktorą nakładasz na świecę. Sprawdź czy przewody nie są poprzecierane. ( czasem jeśli jeden dotyka drugiego to obroty silnika powoduja wibracje, tarcie jeden o drugi i powolne uszkadzanie izolacji WS)

Najprościej sprawdzić w ciemnym pomieszczeniu lub w nocy. Odpalić silnik i po ciemku widać czy nie ucieka nigdzie iskra.

Następnie sprawdził bym przewody i styki czy nie są zaśniedziałe lub zanieczyszczone. Czy przewody do czujników, do układu zapłonowego, do komputera nie są rozizolowane, zgniecione, zawilgocone lub uszkodzona jest izolacja.
( dobrze wysusz suszarkÄ…)

Pozostaje Ci jescze sprawdzić silnik krokowy czy pracuje, czy się nie zacina
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
Suvis 
Starszy starszak



R25: baccara, 2,5 Turbo V6, 91r
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
WysÅ‚any: 2006-05-29, 21:50   
 

u mnie problem tkwił chyba w czymś innym.. miałem problem z masą przy pompie paliwa.. wczęniej jak przyspieszałem to silnik nie równo łapał.. był bałagan z kabelkami przy pompie..
teraz zupełnie inne auto :) i obroty póki co też są ok
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 22