Bardzo prosze o sugestje co do wymiany przegubu. Jeszcze nigdy tego nie robilem. czy mozna go wymienic bez wyjmowania calej polosi. Oczywiscie chodzi o przegub od strony kola.
jeszcze nie spotkałem sie aby wymieniać przegub . Z tego co wiem wymienia sie całą półoś. Niektórzy poddają regeneracji
Aby się do tego dobrać musisz zciągnąć koło, odkręcić tarcze ham. odkręcić część zawieszenia tak abyś mógł nim poruszać (podstawowa to taka duża śruba wewnątrz) , skręcić mocno koła, pościągać gumy zabezpieczające od strony skrzyni i koła i powinno wyjść. Uważaj aby CI nie powypadały maleńkie rolki i takie pierścionki od półosi od strony skrzyni
Musisz przygotować aby spowrotem założyć nowe gumy i dużo smaru grafitowego.
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2006-03-13, 23:46
Półoś? wymieniać? Przeguby same się wymienia...one troche kosztują i niektorzy wola kupić całą półoś...Myśląc logicznie i wiedząc że mamy dwa przeguby zewnętrzny i wewnętrzny... Ty chcesz wymeinić ten pierwszy... czy on musi być gdzieś od zewnątrz czyli nie trzeba odpinać całej półosi i wydaje mi się że powinno dać rade po zdjęciu koła, odpiąć tarcze, skręcić mocno koło i przegub będziemi mieli na wierzchu...zaraz za tarczą...(przynajmnije tak w lancii było, myśle że zasada jest ta sama wszedzie).
Tak więc krk800, co do wymiany całej półosi.
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
No i Konrad tutaj muszę Ci powiedzieć, że kolega Krk800 ma rację z tym wymienianiem całej półosi. Niestety w naszych Reniach przeguby nie są częścią zamienną tylko integralną częścią półosi napędowej. Tak samo jest w Reniach 19, megane i innych. Nie mam pojęcia czemu firma się tak uparła na to rozwiązanie ale niestety.
I tym jakże pozytywnym akcentem zakończę swoją wypowiedź .
P.S.
Z tego co się jakiś czas temu dowiadywałem to do meganki cała półoś nowa kosztowała 1600 - 1800 zł więc uważajcie na tą część waszego autka (jak najczęściej sprawdzajcie stan osłon gumowych na przegubach) jeśli nie chcecie mieć niemałych wydatków .
Pozdrawiam.
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-03-14, 07:51
To i ja dodam swoje 3 grosze
Otóż półosie w naszych renówkach trzeba wymieniać niestety w całości
a demontaż wygląda tak:
1. Odkręcić (poluzować) dużą śrubę mocującą półoś do piasty koła
2. Poluzować śruby w kole
3. Podnieść samochód i zdjąć koło , skręcić zwrotnicę w prawo przy wymianie półosi lewej
4. Odkręcić sworzeń końcówki drążka kierowniczego i go wybić
5. Odkręcić sworzeń wahacza górnego i go wybić
6. Wejść do kanału i wybić kołek rozprężny (gwoździa czy co tam macie ) zabezpieczający półoś przed wysunięciem ze skrzyni
7. Odciągnąć zwrotnicę do siebie i skręcić w lewo, wyjąć półoś od strony koła i następnie ze skrzyni
Montaż odwrotnie
Parę rad:
Zanim zaczniecie odkręcać koła i pół samochodu spróbujcie poluzować tą dużą śrubę którą przykręcona jest półoś, może się okazać że trzeba podjechać do mechanika żeby nam ją poluzował lub do kogoś innego dysponującego solidnym kluczem ( z nasadką 30 lub 32, nie pamiętam dokładnie)
u mnie skończyło się na pożyczeniu klucza od sąsiada, który ma ciężarówkę nałożenia na niego metrowej rury i dopiero poszła nakręteczka
aha nie trzeba demontować tarczy hamulcowej jak to pisali koledzy wyżej, no chyba że mamy czas i chcemy sie pobawić
Dekam półoś za 1600 - 1800 zł ? to chyba tylko oryginał w ASO, nie polecam trochę za drogo
Idziecie do zwykłego sklepu z częściami do renówek i kupujecie półośkę za 300-400 zł,
(za ostatnią dałem 315zł chyba ale to było z rabatem sporym )
I macie ładną całą półośkę zapakowaną w pudełeczku i z nową nakrętka
czas realizacji naprawy:
niedoświadczony - 2 godz. nawet do pół dnia jak będą problemy
doświadczony - 1 godz. i jeszcze ze dwa piwa zdąży wypić
powodzenia
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2006-03-14, 08:38
no to ja odpadam.... a bylem na 100% prezkonany, że u Nas w reniach jest podobnie jak w setkach innych aut... i tu mój błąd ... następny dowód na to- Renia jest niepowtarzalna
Krk800 Zwracam Honor
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-03-14, 09:33
hmmm a to ciekawe... wlasnie patrze w katalogu FOTA i widze ze przegub zewnetrzny do mojej renowki kosztuje 174,49zl netto firmy Kager... oto co napisali w dodatkowym info:
Kod:
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 56
Zewnętrzne uzębienie, strona koła: 23
Wewnętrzne uzębienie, strona koła: 25
Średnica zewnętrzna [mm]: 90
Obróbka mech.: z rowkiem na pierścień osadczy w elem. wewn.
Rozstaw rowków: zew.
Strona pasowania: strona koła
za to cala polos kosztuje srednio okolo 350 netto.
wniosek: mozna kupic to oddzielnie.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
spotkałem sie jeszcze z firmą regenerującą przeguby gdzieś koło Lubina. Płacisz ok 60 zł oddajesz swoją starą półoś a odbierasz inną zregenerowaną. Nie wiem na czym to polega ale dowiem sie.
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-03-14, 10:23
Zerknijmy na to inaczej: gdyby to bylo nierozbieralne to jak wymienic oslony przegubow? Co do kompletnych polosi to na allegro sa po 150zl sciagane z francji podobno w stanie idealnym.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90 Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 497 Skąd: Radom
Wysłany: 2006-03-14, 10:36
Ja wymienialem (tzn mechanik) polosie jakos teraz na jesieni.... Kupilem nowki sztuki, takie wielkie piekne czarne maczugi za 307zl sztuka (w sklepie ktorego jestem juz stalym klientem wiec troche taniej mi policzyl) A co do czasu wymiany... hm... pol dnia sie meczyl, bo sie wszystko pozapiekalo, popilowaly sie zeby i w ogole myslalem, ze mechanik juz sie podda:))
_________________ The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
kicek bardzo zwięzle i fachowo to opisał.
Niestety w reniach wymienia się całą półośkę.
_________________ Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )
-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch..
baciek [Usunięty]
Wysłany: 2006-03-14, 11:46
wtrące się troche to dej dyskusji co do półosi za 300-400zł to są to półosie regenowane a nie fabrycznie nowenowe ,nowe kosztują tak jak napisał DEKAM to jest ponad 1000zł a co do wymiany przegubów zewnętrznych to niema żadnego problemu poto są zamienniki w sklepach czeba tylko zwrucić uwage na zabezpieczenia przegub (występuja dwa zabezpieczenia )i odpowiedni mątaż , jeżeli czeba wymieniaci przegub wewnętrzny to lepiej kupici cała półosi
Ja kiedy wymieniałem gumy na przegubach to wyciągałem półoś. Od strony skrzyni na półosi jest taki krzyżak z rolkami. Odkręciłem go i mogłem swobodnie zciągnąć gumy
[ Dodano: 2006-03-14, 13:39 ]
Ja pytałem w sklepie z częściami do Renault i powiedziano mi że przegub oryginalny kosztuje 450 zł razem z gumami, smarem itd. lecz jeśli oddam stary przegub zapłace 380 zł
_________________ Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum