:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Licznikowy mankament mojej Reni.
Autor Wiadomość
mr_simon 
Starszy starszak



R25: 2.8 V6i Z7W B29F 1989
Imię: Renia
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 107
Skąd: Dębno
Wysłany: 2006-08-02, 18:08   Licznikowy mankament mojej Reni.
 

Jak już pisałem w innym temacie, mam dwa problemy z licznikiem. Otóż pierwsze co to po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu pojawia się na wyświetlaczu takie coś:



Pojawiają sie same kreski i nie wiem od czego to jest po przejechaniu kilku km nic się nie zmienia poprostu mrugają i żadne liczby się nie pojawiają, od czego jest?

Dalej jaki przebieg może mieć auto, bo licznik główny pokazuje taki przebieg:



Ale na 17 letnie auto to troche za mało. Czy po przejechaniu iluśtam kilometrów licznik idzie od zera, jak na przykład jest to w Volkswagenach, że po przekroczeniu 300.0000km licznik idzie od zera?

Jakie kontrolki mi się nie palą, bo na pewno od ABS`u, tak to wygląda po włączeniu zapłonu:



I dalej co mnie trapi to, to, że nie działa zegarek, tylko są same 88:88:



I co wy na to? :D
_________________
Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
 
 
 
bartek1983 
Forowicz
PIKUR


R25: Safrane 2.0 16V
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 196
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-08-02, 18:53   
 

Po
1)km sprawdza sie pryciskiem po lewej stronie zegara pod pokretlem regulacji podswietlenia zagara .
2)zegarek trzeba ustawic samemu tzn. pod zegarkiem sa 2 przyciski "H" i "M" i musisz je wcisnac (jakim cienkim narzedziem0 i wtedy ustwic odp godz .
3)te kreski sa od chwilowego zurzycia paliwa (mialem podobny problem bo przestalo mi je wyswietlac , pomogl dopiero test zegarow"
4)na zegarze nie masz podswietlonej kontrolki od ABS bo ona jest na samym dole po lewej stronie
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-02, 19:07   
 

zajzyj do intrukcji obslugi ktora znajduje sie na naszym forum tam sa wszystkie wskazania i kontrolki opisane...
tak jak bartek1983 radzi zrob reset zegarow czyli wcisnij jednoczesnie wszystkie trzy przyciski od komputera pokladowego (ctrl+alt+del ;) ) moze cos pomoze z tymi kreskami.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
mr_simon 
Starszy starszak



R25: 2.8 V6i Z7W B29F 1989
Imię: Renia
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 107
Skąd: Dębno
Wysłany: 2006-08-02, 19:24   
 

bartek1983 napisał/a:
)km sprawdza sie pryciskiem po lewej stronie zegara pod pokretlem regulacji podswietlenia zagara .


Wiem, że kilometry się sprawdza w ten sposób, tylko jak określić realny przebieg auta?

bartek1983 napisał/a:
zegarek trzeba ustawic samemu tzn. pod zegarkiem sa 2 przyciski "H" i "M" i musisz je wcisnac (jakim cienkim narzedziem0 i wtedy ustwic odp godz .


Muszę sprawdzić bo nie próbowałem, będzie wtedy już normalnie działał?

bartek1983 napisał/a:
4)na zegarze nie masz podswietlonej kontrolki od ABS bo ona jest na samym dole po lewej stronie


No i chyba też od pasów po prawej stronie ;)

Jakieś inne uwagi, spostrzeżenia, komentarze, odpowiedzi :)
_________________
Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
 
 
 
Rene
[Usunięty]

Wysłany: 2006-08-02, 19:43   
 

jesli chodzi o prawdziwy przebieg to podobno mozna sprawdzis u dobrego diagnistyka podlaczajac renie do kompa :) sam sie wybieram tez i nie moge sie wybrac zeby to sprawdzic :)
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-02, 20:04   
 

hmmm nie wiem jak jest w tej wersji zegarow czy po wlaczeniu stacyjki nie powinny sie tez zapalic pozostale pomaranczowe kontrolki (klocki hamulcowe, plyn spryskiwaczy i plyn chlodniczy)?
mr_simon napisał/a:
No i chyba też od pasów po prawej stronie

kontrolka od pasow nie dziala i dzialac zapewne nie bedzie no chyba ze masz zatrzask od pasa po stronie kierowcy z wlacznikiem

Rene napisał/a:
jesli chodzi o prawdziwy przebieg to podobno mozna sprawdzis u dobrego diagnistyka podlaczajac renie do kompa

oj nie wierze w to... z tego co kiedys rozbieralem taki licznik to siedzi w srodku zwykla pamiec EEPROM ktora mozna przeprogramowac w ciagu sekundy na zwyklym PC (gdzies mam pliczek z opisem co zmieniac zeby odmlodzic taka renie ;) ) Owszem w nowych samochodach przebieg jest "trzymany" w kilku miejscach ale to nie te czasy ;)
Jesli chodzi o prawdziwosc przebiegu to trzeba sie zdac na ogledziny stanu wnetrza oraz orginalnosci elementow zawieszenia (o tym juz bylo niedawno na forum)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
mr_simon 
Starszy starszak



R25: 2.8 V6i Z7W B29F 1989
Imię: Renia
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 107
Skąd: Dębno
Wysłany: 2006-08-04, 16:08   
 

Co do chwilowego spalania to już działa, zrobiłem reset kompa i jest już OK dzięki! Co do tych nie działających kontrolek to elektryk się tym zajmie. A co do rzeczywistego przebiegu to chyba dam sobie luz, bo nie dowiem się, poprzedni właściciel mówi, że ma przejechane lekko ponad 200.000km w środku w miarę jest zadbany, prowadzi się bardzo dobrze. :D
_________________
Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-04, 16:46   
 

mr_simon napisał/a:
Co do tych nie działających kontrolek to elektryk się tym zajmie.

eeeeeeetam jesli umiesz trzymac w reku srubokret to sam sobie poradzisz z wymiana zarowek! Zamiast placic elektrykowi kup sobie za ta cene zgrzewke piwa ;) Procedura wyjecia licznika jest opisana na naszym forum, dla osoby ktora to robi pierwszy raz zajmie to tyle co wypicie jednego piwa :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
studys 
Fachowy forowicz


R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-04, 17:58   
 

Ja mam licznik poza elektronicznym także mechaniczny więc tu jest troszkę lepiej i tylko mechaniczny pokazuje mi całkowity przebieg. Aktualnie jest na nim troszkę ponad 300tys więc niesądzę żeby ktos to zmieniał.
U mnie niestety reset zegarów nie zawsze działa i nieraz nie mam pokazywanego zuzycia chwilowego co znacznie podwyższa zużycie na 100 km. Mi się co rusz resetuje zegar zużycia (mam wtedy same 8888) ale się już do tego przyzwyczaiłem.
Jeśli chcesz sprawdzić czy ABS działa to wdepnij hamulec do oporu na jakimś odcinku najlepiej jak bedzie tam troszkę piachu. Jak poczujesz że pedał "skacze pod noga" to znaczy że działa. Naszczęście jest tak że jak nawet ABS niedziała to i tak hamulce działają.
Jak pedał skacze to żarówka ale jak nieskacze to iiny problem i elektryk może najwyżej znaleść gdzie ktoś chciał zamarkować usterkę.
 
 
 
mr_simon 
Starszy starszak



R25: 2.8 V6i Z7W B29F 1989
Imię: Renia
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 107
Skąd: Dębno
Wysłany: 2006-08-04, 22:39   
 

Zulus napisał/a:
eeeeeeetam jesli umiesz trzymac w reku srubokret to sam sobie poradzisz z wymiana zarowek! Zamiast placic elektrykowi kup sobie za ta cene zgrzewke piwa Procedura wyjecia licznika jest opisana na naszym forum, dla osoby ktora to robi pierwszy raz zajmie to tyle co wypicie jednego piwa


Spróbuje sam mam nadzieję, że niczego nie zepsuję. Chciałbym, żeby zajął się tym elektryk, bo szykuje się nie tylko wymiana żarówek gdzie popadnie, ale też mam problem z pilotem do centralnego, a dzisiaj jeszcze mi zamek nawalił z lewej strony i nie chce się przekręcić, jakby się zaciął :?

studys napisał/a:
Mi się co rusz resetuje zegar zużycia (mam wtedy same 8888)


Co zrobić, żeby normalnie pokazywał godzinę, bo ostatnio jak go przestawiłem to pokazały mi się same 33:33 :? Trochę jest to irytujące jak coś nie działa, a jestem taki, że musi działać wszystko.
_________________
Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-08-09, 17:48   
 

mr_simon napisał/a:
Co zrobić, żeby normalnie pokazywał godzinę, bo ostatnio jak go przestawiłem to pokazały mi się same 33:33 Trochę jest to irytujące jak coś nie działa, a jestem taki, że musi działać wszystko.

Jesli obojetnie jaka godzina jest "nastawiona" ciagle sa jakies glupoty na wyswietlaczu to nie wiem czy nie ma gdzies uszkodzonej tasmy miedzy plytka wyswietlacza a samym wyswietlaczem - zapewne gdzies niekontaktuje albo pekla ktoras sciezka. W najgorszym wypadku moze sie okazac ze scalak zegarka jest padniety ale to juz wieksze grzebanie.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
mr_simon 
Starszy starszak



R25: 2.8 V6i Z7W B29F 1989
Imię: Renia
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 107
Skąd: Dębno
Wysłany: 2006-08-09, 18:28   
 

Jutro auto oddaje do elektryka i zrobi z tym porządek :D
_________________
Zawsze twierdziłem, że francuski dobry jest tylko sex, dopóki nie wsiadłem do Renault 25
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 28