:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakładamy klimę
Autor Wiadomość
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-07-14, 21:00   Zakładamy klimę
 

Dzięki (wielkie) koledze Blondasowi, stałem się posiadaczem orginalnej klimy, którą zamierzam zamontować w swojej reni. Na dzień dobry jestem przerażony ilością przeróbek jakich trzeba dokonać, ale do odważnych świat należy :D. Wszystko tu opiszę i obfotografuję, ale na początek poszukuję kogoś kto ma klimę i silnik 2,8. Chciałbym parę detali porównać, jako że moja (Blondasa) klima pochodzi z reni z silnikiem 2,5, którego zresztą w niej nie było :D .
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-07-15, 10:36   
 

Jak byś chciał to zapraszam do mnie silniczek 2.9 mam wyciągnięty i łatwo w nim dojrzeć mocowania, mam wsadzone 2.0 więc to co od klimy jest pod maską też widać jak na dłoni. I czekam z niecierpliwością na twój reportaż bo sam muszę klimę dostosować do nowego silnika.
_________________

 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-07-15, 11:07   
 

Też planuję założyć klimę do swojej reni,
dobrze że poruszyłeś ten temat Tombog :)
_________________

 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2006-07-16, 01:17   
 

Ja chciałem kiedyś założyć klimę w moim 2.0. Przez telefon nie było problemu- gość, który chciał sprzedać komplet podjął się montażu. Ale jak przyjechałem i zobaczył moją renię, to zaczął ściemniać, że ja to jakieś wygórowane wymagania mogę mieć, ze to nie takie proste. A ja bym tylko chciał,a by było jak z fabryki. No i nie mam klimy :(
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2006-07-16, 05:47   
 

a zastanawiales sie nad tym ze bedzie problem z nabiciem takiej klimy.jesli sie myle to mnie poprawcie.klimy w naszych reniach sa starego typu na czynnik którego juz oficjalnie niema.a jesli znajdziesz jeszcze kogos kto ci ją nabije to cena zaczyna sie od 300zł przynajmniej u mnie to tyle kosztuje.a przeróbka takiej klimy na nowy gaz da sie zrobic to jest koszt od 1000zł do szkoda gadac.
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-07-16, 14:24   
 

To tuaj Maveras mnie zdziwiles... myslalem, ze odkad klimatyzacja jest w takiej formie jak do dzis istnieje to zawsze czynnikiem byl freon.

Mam nadzieje, ze ktos kto nabijal ostatnio klime to powie cos na ten temat...
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-07-16, 15:29   
 

Od paru lat nie stosuje się freonu, do starszych instalacji stosuje się jakiś zamiennik.
_________________

 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2006-07-16, 17:34   
 

Nowy gaz: R134A - koszt: 200 zł za nabicie
Stary gaz: R12 (z przemytu, od ruskich...) - koszt: 270 zł za nabicie albo 130 zł/kg
Można zamiennik ale nazwy już nie pamiętam.
Przeróbka instalacji na nowego typu - ok. 600 zł (Węże muszą mieć w środku osłonę teflonową).

A mi się klima raz włącza, raz nie :)
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2006-07-16, 22:24   
 

od fachowca który nabija klime dowiedziałem sie ze ten gaz od ruskich z przemytu jest troche oszukany i powiedział ze jesli ktos sie uprze to on nie daje gwarancji ile pompa na nim pochodzi.firma która u mnie stosuje zamiennik za nabicie chce 400zł.a ten fachowiec za nabicie jeszcze orginalnym gazem chce 300 zł.
 
 
 
Dekaem 
Starszy starszak



R25: 2069, Turbo DX, J8S H.708, B290, 1991
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 148
Skąd: Łask; Łódź
Wysłany: 2006-07-16, 22:40   
 

Witam :-).
Powiem tak. Ktoś was nieźle robi w balona z tymi cenami i dostępnością czynnika R12 :-).
Wystarczy podjechać do kogoś kto naprawia lodówki i nie będzie najmniejszego problemu z nabiciem. A jakby co to mam jednego magika w Łodzi który się zajmuje chłodnictwem (mój dawny klient) i on też beż problemu nabije R12. Koszt takiej imprezy nie powinien przekroczyć 100 - 150 zł pod warunkiem że instalacja jest szczelna.
P.S.
Ma ktoś na zbyciu szczelny skraplacz czynnika do Turbo DXa????????????
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2006-07-16, 23:30   
 

Dekaem napisał/a:
Powiem tak. Ktoś was nieźle robi w balona z tymi cenami i dostępnością czynnika R12 :-).
Wystarczy podjechać do kogoś kto naprawia lodówki (...)


Właśnie u takiego gentlemana byłem i stąd cena 130 zł/kg...
 
 
 
Dekaem 
Starszy starszak



R25: 2069, Turbo DX, J8S H.708, B290, 1991
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 148
Skąd: Łask; Łódź
Wysłany: 2006-07-16, 23:49   
 

LLoyd tego czynnika nie trzeba przemycać od ruskich. Wystarczy mieć odpowiedznie zezwolenie na uzupełnianie instalacji tym czynnikiem (serwisy AGD) i można go normalnie kupić.
U mnie w Łasku mi facet powiedział za sprawdzenie szczelności i nabicie R12 150 zł a ten gość od chłodnictwa w Łodzi za to samo chce 100 zł. Ale się okazało że mam dziurawy skraplacz i nic z tego nie wyszło (a raczej wszystko wyszło w atmosferę :-) ).
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-07-17, 13:18   
 

u mnie bylo to tak...
wpierw pojechalem do pana od klimy zeby zapytac czy warto renaimowac to co mam czy tez lepiej zalozyc nowa klime od nowa...
po sprawdzeniu szczelnosci okazalo sie iz jest wpelni sprawna i wystarczylo ja tylko uzupelnic!
oczywiscie zami9ennikiem ktory jest w opinni fachowca gorszy bo szybciej zjada uszczelki ale jest!
minelo juz 5 miesiecy odkad ja uruchomilem i nic sie nie dzieje :mrgreen:
za nabicie gazu od podstaw + filtr zaplacilem 270pln i jestem jak na warszawskie warunki i ceny zadowolony
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-07-18, 11:11   
 

No dobra. Sporo ciekawych rzeczy się tu dowiedziałem na temat nabijania i eksploatacji klimy. Jedno jest pewne:
następnym razem kupię auto z klimą zamiast samemu przerabiać !!!!!!!!!!!
No, ale skoro powiedziałem A to dążę do Z :D Na razie pierwsza część walki i jak sądzę jestem po tym gdzieś w okolicy litery M.

Więc na początek postanowiłem zamontować dmuchawę i wymienić "panel" sterowania nawiewem. Jako, że zmieniam również całą tapicerkę, więc na wspólny ogień poszła też cała deska. Na początek wielki zonk. Okazało się, że w mojej reni zastosowano mądrzejsze kostki wysyłkowe do tylnych części auta niż w Baccarze




Nie obyło się więc bez wymiany całego okablowania deski. Na szczęście cała pozostała kostkarnia była identyczna w obydwu wersjach.

Przed zamontowaniem nowej dmuchawy trzeba troszkę pociąć :cry: Renię.
Przede wszystkim brak jest otworu do zamkniętego obiegu powietrza:



Wycinamy go więc i nawiercamy otwory do mocowania dmuchawy.



W oryginale są tutaj wgrzane śruby i dmuchawę mocujemy nakrętkami. W naszym przypadku dmuchawę przykręcamy śrubami wprost do blachy. Bardziej zdolni i zdesperowani powinni np. przyspawać nakrętki od wewnątrz, co zwiększy niezawodność mocowania. Odradzam jednak zwykłe kontrowanie nakrętkami luźnymi wewnątrz, bo w razie konieczności wymontowania dmuchawy, będziemy zmuszeni do zdejmowania całej deski.

Oczywiście dmuchawa klimy jest delikatnie większa od zwykłej i wymaga lekkiej przebudowy komory ją mieszczącej. Wycinamy więc po chamsku kawał naszej kochanej Reni, ale wszystko przecież dla jej dobra :D.



Obcinamy stare mocowania dmuchawy ( na zdjęciu jeszcze są nie obcięte), które nie pasują do nowej i uniemożliwiają jej włożenie. Nową mocujemy do podłoża w sposób analogiczny do wyżej wymienionego. Koniecznie trzeba też odkręcić mechanizm wycieraczek, gdyż w bezczelny sposób i on uniemożliwia nam wciśnięcie nowej dmuchawy na swoje miejsce.

Zapomniałem wykonać fotę końcową więc pewnie się tu niebawem pojawi.
Oto, co należy zdobyć do tego etapu, by nie zostać z robotą w polu:

1. Dmuchawa.
2. Komletne sterowanie nadmuchem.
3. Blacha zastępująca wyciętą część reni przy dmuchawie.
4. Uszczelka klapy. Stara będzie za krótka.
5. Szlifierka :mrgreen:

Teraz biorę się za tapicerkę, by zdąrzyć do zlotu, a pozostałe elementy klimy pewnie już po powrocie z wakacji wykonam o ile nie natrafię na niespodziewane problemy natury technicznej.

Czy coś mi więc dała ta zmiana ktoś zapyta na dzień dzisiejszy ? Nie wiele z punktu widzenia klimy, ale sporo z punktu widzenia użyteczności.
Po pierwsze mogę używać wewnętrznego obiegu powietrza i nie wdychać np. spalin ze stojącego przede mną na światłach starego robura, czy innego autosana, oraz nie zawracać sobie już głowy temperaturą podczas podróży w chłodne noce. System sam dobiera optymalną drogę nawiewu by utrzymać właściwą temperaturę wewnątrz.
No i kolejną zaletą jest to, że jeśli nie uda się uruchomić pozostałego układu chłodzenia, to zawsze można podłączyć pod dmuchawę jakiś inny, dobrany fachowo układ nowoczesny.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2006-07-29, 23:22   
 

panowie jezeli chodzi o naijanie kily to nie wiem co wygadacie,
u mnie mozna normalnie legalnienabic klime w kilku punktach w cenie 90zł
a co do czynnika to nie wiemjakim sposobem ale ja mam czynnik R134A i śmiga.
Pracowałem w serswisie i chlodkik moj kolega powiedział mi ze jedn czynnik od drugiego rużni się tak jak różnia sie oleje syntetyczne od mineralncyh:d i ze mozna wymienic jeden z drugim tyko ze trzeba się jednego pozbyc odsysając pompom odciśnieniową, nie wiem czy to jest prawd, ale fakt jest taki ze ja dzialam na nowym czynniku i wszystko bafdzo dorze chodzi:D
Pozdrawiam i panowie nie dajci e sie nabijac w bylelke w tych serwisach w kturych brak fachowców.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 30