:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
kilka uwag na temat naprawy sprzegla
Autor Wiadomość
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-07, 08:03   kilka uwag na temat naprawy sprzegla
 

jak w temacie - faktycznie da sie to zrobic bez wymontowywania skrzyni. Mozna ja po prostu odsunac od silnika. Nie trzeba rozlaczac polosi ani demontowac wydechu (silnik 2.2l) problem stanowia poduszki boczne od skrzyni - najlepiej zdemontowac cale wsporniki. Da sie rowno ustawic tarcze pod dociskiem i skrzynia ladnie wchodzi ale niezbedna jest pomoc drugiej osoby i podnosnik pod skrzynia. Za kompletne sprzeglo - docisk, tarcze i lozysko zaplacilem 300 zl (w Lodzi ul. Radwanska - ostatni sklep po prawej stronie liczac od Politechniki). Nie dziala mi tylko linka szybkosciomierza ale to chyba jak robilem deske licznikowa cos sie wysunelo.
_________________

 
 
tomi 
Kawaler
poznaję swoją Renię


R25: 2100, Turbo DX, B290, 1992
Wiek: 55
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 62
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2006-09-07, 19:11   
 

No to pozazdrościć - taniocha. Mnie jak walnęło sprzęgło na trasie to za komplet (tarcze, docisk, łożyska itd.) zapłaciłem 680 + 200 za robotę :cry:
 
 
 
Rene
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-07, 19:24   
 

czolem.mam takie pytanko troche odbiegajace od tematu :) jakie sa objawy juz wyjechanego sprzegla? czy takie szarpanie zwlaszcza ja sie wszystko nagrzeje to juz sprzegielko do wymiany? bo cos mi sie tak wydaje ze juz niedlugo tez mnie czeka wymiana :(
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-09-07, 19:40   
 

Ja mam takie szarpanie juz od dawna ale nic sie nie dzieje i podobno TTTM :) Slizgajace sie sprzeglo poznac mozna wrzucajac np. 4 bieg i probowac z niego ruszyc. Jesli silnik zacznie sie dusic to sprzeglo jeszcze jest dobre ale jesli nie tzn ze sie slizga. A lozysko mozna poznac po porannych szumach zaraz po odpaleniu ktory znika jak sie wcisnie sprzeglo, podobne szumy moze wydawac docisk.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Rene
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-07, 20:00   
 

slizgania zero bo sprawdzalem.lozysko tez cisza nic nie szumi :( takie znajomy mechanior mowi ze to moze byc albo docisk albo moze cos w skrzyni :( ale sprzegielko juz chyba czas kupic bo daaawno nie bylo wymieniane . dzieki :)
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2006-09-07, 21:25   
 

Niestety szarpanie mam dość długo. W tym czasie zamontowane były 3 komplety sprzęgła i jedyna różnica, jaką zauważyłem to siła z jaką trzeba naciskac pedał.
Jesienią mam zamiar założyć nową (po remoncie) skrzynie biegów. Okaże się wtedy czy ona była winna.
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-09-07, 21:32   
 

Gdzies slyszalem opinie ze to moze byc wina poduszek pod skrzynia lub silnikiem ale to niesprawdzone plotki.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-09-08, 09:47   
 

Adam a jakiej firmy kupiłeś sprzęgło?

Szarpanie sprzęgła to wina albo zaolejonej tarczy lub luzu na tulei prowadzącej łożyska wyciskowego.
_________________

 
 
Rene
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-08, 19:28   
 

cos mi sie wydaje Janusz ze to bedzie skrzynka :( ale oby nie bo w takim razie ja tez bym musial jakas skabinowac :(
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2006-09-08, 21:57   
 

Sprzegło zawsze (tj. 2 razy) było wymieniane w komplecie na Valeo.
Najlepsze było to, na którym przjechał z Holandii. Zapewne fabryczne.
Liczę na to, że wymiana skrzyni pomoże. Tym bardziej, że moja ma już 340 kkm i problemy z synchronizacją i czasem jedynka wyrzuca.
 
 
 
Rene
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-10, 19:26   
 

a co do wyrzucania jedynki to nie dokonca synchro. ja mialem identycznie a przyczyna byl luzik na jednym z drazkow tych co sa kolo skrzynki :) nie pamietam jak to bylo zbudowane(chyba jakas tulejka z tworzywa) ale ja sam doraobilem sobie ta wyrobiona czesc i jak reka odjal :) ponad 3 lata cisza.sprawdz to :)
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2006-09-10, 21:35   
 

Wiem, ale to nie jedno schorzenie. Pozostałe biegi tez nie wchodzą płynnie.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-11, 08:31   
 

do Kicka - łożysko firmy SKF - 75 zł
tarcza sprzęgła - Valeo 120 zł
docisk (??) - 140 zł - na wszystko to dostałem jeszcze zniżke więc zapłaciłem równe 300 zł. Robocizna własna, tylko skrzynie pomógł mi kumpel przysunąc bo samemu nie da rady.
_________________

 
 
Łukasz 
Raczek


R25: R25: 2.8 V6
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 16
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2006-12-20, 22:00   
 

Witam wszystkich! Czy mógłby mi ktos powiedziec jak odpowietrzyc układ hydrauliczny sprzęgła? Wymieniłem właśnie uszczelniacze pompki ! Mam Renie 2.8 v6 .
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2006-12-20, 23:15   
 

Nareszcie się uporałem ze skrzynią biegów i sprzęgłem.
Właśnie została wymieniona skrzynka i pozbyłem się zgrzytów przy właczaniu biegów. Lewarek dźwigni biegów nabrał "fabrycznej" sprężystości i precyzyjniej włacza się biegi.
Co do szarpania- miał rację Kicek.
Tarcza sprzęgła była zaolejona i tuleja też miała luzy (wymieniona). Wobec dobrego stanu docisku i łożyska oporowego (20000 przebiegu)- zarządziłem tylko regenerację tarczy. Teraz jest super. Nie pamiętam już kiedy tak się fajnie jeździło Renią
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 29