R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-05-14, 20:16 Dlawienie sie silnika 2,2i
Witam,
Mam sobie taka Renóweczke z silniczkiem jak w tytule.
Teraz napisze o co mi chodzi.Wolne obroty mam kolo 800obr/min.Jak daje delikatnie gazu, to jest chwila takiego zastanowienia z dlawieniem sie,które mija tak kolo 1000-1200 obr/min.Podobnie mam jak ruszam spokojnie, jest wtedy delikatne szarpanie i samochód zaczyna pózniej normalnie jechac.
Dodam ze na dodanie gazu reaguje bardzo ospale, podobnie jak mój stary diesel. Ale to jest przecie| pozadna benzyna.
Poprzedni wlascieciel powiedzial, ze mozna by wymienic swiece zaplonowe.
Przez takie szarpanie nie moge plynnie i spokojnie ruszac (np. w celu mniejszego spalania), tylko musze dac wiecej gazu a w korkach to nie jest juz takie wesole.
Jak myslicie czy wymiana swiec w tym pomoze. A moze to jest spowodowane tym ze jezdze na 95 a nie 98, ale samochodzik powyzej tego szarpania jezdzi normalnie i przyspiesza te| bardzo dobrze.
Pozdrawiam.
Taaaaaa. Świece mogą mieć wpływ. Stare kable też mogą pogarszać przyjemność jazdy. Jeśli podczas normalnej jazdy na wyższych obrotach nic niepokojącego się niedzieje, to myślę że wymiana kabli i świec pomoże.
Gość
Wysłany: 2005-06-03, 21:52
Przyczyn może byc wiele, ale z tego opisu to wskazuje na potencjometr przepustnicy, może ma przerwę przy małym otwarciu. Jeśli na wolnych obrotach silnik pracuje równo, to raczej nie świece, ale warto wykręcić i przynajmniej sprawdzić przerwę i ocenić wizualnie stan świec. Kable najlepiej sprawdzic wieczorem, jak jest ciemno, jeśli mają przebicie to będą ładnie świecić, ale to takie powierzchowne sprawdzenie, bo na suchym powietrzu może być dobrze, a przy wilgotnym może być gorzej.
witam jezeli mowa o sprawdzaniu przebicia na kablach to polecam sprawdzony sposub i przezemnie stosowany. wystarczy wziaść spryskiwacz od płynu do szyb i zalac woda i popsikac ( lepiej jak jest ciemno-lepiej widac) będawidoczne miejsca w kturych kable mają przebicia jak na dłoni:) pozdrawiam
[ Dodano: 2005-06-03, 22:35 ]
jescze jedno jezeli chodzi o to szarpanie to mozliwe ze to bedzie potencjometr na przepustnicy ale sprawdż tez zamocowanie przepustnicy do kolektora(nie weim jak jest wykonane to mocowanie w 2.2 guma czy uszczelka) jest możliwość ze tam zasysa "lewe" powietrze coi mogło by tłumaczyć szarpnięciami przy ruszaniu oraz za ubogą mieszanką- zmniejszoną mocą( komputer oblicza ilość paliwa tylko w stosunku do powietrza przepływajacego przez przepustnice i nie dolicza tego "lewego ) pozdrawiam:)
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-06-04, 14:03
Dzięki za podpowiedzi.
Kiedyś znajomy miał podobny problem ale całkiem o tym zapomniałem. Jeżeli jest luz między przepustnicą a kolektorem to może uda się coś dokręcić. Ake jak to jest potencjometr to pewnie trzeba bedzie wymienić.
Do tej pory miałem samochody z gażniekiem albo diselka. A wtrysk jest jeszcze dla mnie nowością.
Na wolnych obrotach chodzi równo ale troszkę zawory dzwonią. Znajomy mówi że silniki Renault chodza tak troszkę głośniej. Podobnie chodzi znajomego Safrane.
[ Dodano: 2005-06-19, 23:39 ]
No i zbliza sie termin wiekszego przegladu Renii. Jesli chodzi o to szarpanie to jest jeszcze kilka koncepcji bo dalej ma malo mocy w zakresie niskich obrotów.Nieraz trzeba dac wiecej gazu zeby sprawnie ruszyc bo inaczej sie dlawi. Mam zamiar sprawdzic osprzet wtrysku bo moze jest za male cisnienie wtrysku i wtedy bedzie kiepsko dzialal. Pewnie bedzie z tym niezla zabawa.
Podziele sie wrazeniami i doswiadczeniami jak bedzie zrobione (mam nadzieje ze sie uda )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum