:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Płyn hamulcowy do naszych reń...
Autor Wiadomość
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-11-21, 12:57   Płyn hamulcowy do naszych reń...
 

Witam serdecznie Forumowiczów :) Dziś ja mam do Was pytanie... Chodzi mi o płyn hamulcowy... Jak wiecie (lub nie wiecie... ;) ) wymieniałem u siebie pompę hamulcową... Wiązało się to z wymianą płynu... Układ został zalany płynem DOT-4 ale zaczęły się we mnie budzić wątpliwości - czy aby przypadkiem nie powinienem jednak zastosować płynu DOT-3...?? Co prawda jeszcze do końca nie odpowietrzyłem układ (choć pedał przy pompowaniu "nie rośnie"), ale wogóle dziwnie się układ hamulcowy zachowuje... Hamulce biorą na końcu, do połowy muszę wcisnąć pedał zeby coś się czaczęło dziać... jednym słowem - jak dla mnie za miękko chodzi... W safranie mam prawie na sztywno... Co o tym sądzicie??
Pozdrawiam :)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-11-21, 13:08   
 

To już kiedyś było omawiane.
U mnie też po naprawie pompy i wymianie płynu nigdy nie wróciło do poprzedniego stanu.
Rodzaj płynu ma tylko znaczenie negatywne jeżeli się nie miesza z pozostałymi.
A jeżeli chodzi o nr po DOT to im wyżej tym wyższa temperatura wrzenia, czyli dla hamulców lepiej.

Nie wiem z czego bierze się miękkość hamulca (niektórzy pisali że nawet po wymianie samego płynu im pedał zmiękł). Może chodzi o jakiś czarodziejski sposób na odpowietrzenie :?:
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-11-21, 13:46   
 

teraz podobno jakoś podciśnieniowo wymieniają płyn, a jak ręcznie to trzeba pamiętać że jakaś część powietrza może zostać
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
Bzyk
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-21, 14:17   
 

Miałem kiedyś podobnie ,wprawdzie nie w samochodzie ,a w motocyklu .Okazało sie ,że gdzieś ,,został" pęcherzyk powietrza,którego nawet po ponownym odpowietrzeniu nie dało sie usunąć .Sa dwa sposoby : spuścić cały płyn i zalać jeszcze raz ,albo pojeździć trochę po wertepach (w granicach rozsądku) ,pohamować itd... Mi pomógł ten drugi sposób ,no ale to był motor ,więc i układ prostszy.
Lepiej zlej cały płyn i odpowietrz jeszcze raz ,w końcu to hamulce...
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2006-11-21, 18:47   
 

miałem kiedys tez taki problem w innym aucie,pomógł sposób pewnego fachowca.postawiłem auto na kołkach zdiołem wszystkie koła do każdego odpowietrznika wężyk i butelka,odkreciłem wszystkie odpowietrzniki i siła grawitacji przelałem kilka razy cały układ,oczywiscie nie moze zabraknąc płynu.po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.czasami bywa tak ze przy standardowym odpowietrzaniu jednak jakis pechezyk zostaje.po takim zabiegu wszystkie powinny zostac usunięte .
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-11-21, 22:54   
 

Jesli nie pomoże sposób Maverasa to pronuję podciśnieniowo/to co pisal Zeb/ .Ostatnio w ten sposób wymieniałem w Lagunie i wszystko jest OK
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-11-25, 01:01   
 

dzięki serdeczne za odzew :) Pisałem wcześniej już odpowiedź - ale widzę że w kosmos poleciała :) Obecnie porzuciłem myśl o hamulcach :) Tworzę ściągacz sprężyn na podstawie niejasnego zdjęcia i hamulce pozostawiłem na czas późniejszy :) Ale pierw odpowietrzę je solidnie jak radziliście :) Jak znajdę chętnego do pomocy :):):) Może Konrada skatuję... ;) Jeszcze o tym nie wie... :):):)
Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam :)

[ Dodano: 2006-11-25, 01:02 ]
nooo :) dziś się udało... ale to tylko dzięki temu że kontrolnie zapisałem sobie tekst - bo już zdążyło mnie wykopać raz :) i znowu by wszystko poszło w kosmos :):):)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-11-25, 13:22   
 

Oluś napisał/a:
Może Konrada skatuję... ;) Jeszcze o tym nie wie... :):):)

Już wie :twisted:
Dobra ja jestem otwarty na propozycje powiedz tylko kiedy i gdzie :wink: mam się stawić z kierowcą :P
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 22