:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
pompa wodna
Autor Wiadomość
Katii
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-11-24, 10:05   pompa wodna
 

"Zielono mi" stanie się chyba moim ulubionym działem na tym forum ;) Ale do rzeczy.
Wczoraj wyciekł mi cały płyn chłodzący, wiem, że te dwa gumowe węże, co idą do chłodnicy nie są do końca szczelne, bo już jakiś czas temu zostały potraktowane taśmą izolacyjną. Ale zaglądając pod renię, dało się zauważyć w szybkim tempie powiększającą się mokrą plamę. Przeciekać zaczęła pompa wodna. Moje pytanie jest następujące, czy któryś z Was już kiedyś sam to wymieniał? Jeśli tak, to będę wdzięczna za dobre rady :) Mam nadzieję, że nie trzeba do tego rozebrać połowy silnika :roll: Do mechanika nie oddam samochodu bo zwyczajnie mnie nie stać. A drugie pytanie tyczy samej pompy. W katalogu InterCars znalazłam trzy różne, w znacznie różniących się cenach, od ok. 100 PLN do ok. 280 PLN :roll: w czym tkwi tak drastyczna różnica cenowa? Czy to tylko kwestia producenta? Bo wg opisu każda pasuje do mojego silnika :?
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2006-11-24, 12:07   
 

Katii, różnica cenowa tak jak piszesz jest kwestią producenta i nie wiem czy jest jakaś różnica między nimi w sensie materiału - ale być może.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
ImiÄ™: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
SkÄ…d: LSW
WysÅ‚any: 2006-11-24, 12:14   
 

U mnie w benzyniaku była wymieniana samemu.. jedynym problemem była ukręcona sruba :mrgreen:
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2006-11-24, 20:39   
 

U mnie jak sie kiedys temu przygladalem to zeby wymontowac pompe wody trzeba pogmerac przy napinaczu paska rozrzadu bo sprezyna dociskajaca napinacz wchodzi w specjalne miejsce w pompie. Byc moze uda sie zrobic to samemu ale trzeba sprawdzic czy da sie tak zrobic bez ruszania rozrzadu. W nowszych silnikach jest juz pompa i napinacz bez tego "bajerku".
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Katii
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-11-24, 20:53   
 

nasze silniki do nowszych się chyba nie zaliczają :? ale cóż, jak nie ruszę, to się nie nauczę :) czas najwyższy zadebiutować jako samodzielny mechanik ;)
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
SkÄ…d: SÅ‚upsk
WysÅ‚any: 2006-11-24, 21:22   
 

mówisz ze ci przecieka pompa ,jest kwestia jeszcze gdzie ona cieknie ,bo jest mozliwosc ze na uszczelce to wtedy wymiana uszczelki albo silikon załatwi sprawe, albo symering na wałku pompy.pompa od dołu i od góry na wałku ma po jednym otworze jesli z któregoś cieknie jest to symering.mam mozliwosc porównania pompy od silnika 2.0 .i dizla bo mam takie pompy.według mnie one sa prawie takie same ,mysle ze od bezyny do dizla spokojnie mozna przekładać przynajmniej z silnika 2.0.
 
 
 
OluÅ› 
Spełniony forowicz
oluÅ›


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
ImiÄ™: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
SkÄ…d: Lublin/Hvar/Split
WysÅ‚any: 2006-11-25, 00:53   
 

Maveras ma rację - jak cieknie przy płaszczu - czyli uszczelka - trzeba zdjąć pompę i dociąć uszczelkę :) a potem złożyć do kupy pompę :) Ale niestety - jak znam życie - to właśnie puściły Ci uszczelniacze na wałku :( - jeśli kapie akurad spod ośki... Od spodu jest tam taki otwór... niektórzy mówią na niego - FIZJOLOGICZNY ;)
Pompę zasadniczo nie wymienia się jakoś skomplikowanie, problem może tkwić tylko w zapieczonych śrubach... Przy okazji - od razu wymieniłbym ten łącznik elastyczny co idzie do termostatu (dobrze mówię??) bo potem kłopot jest bo przy pęknięciu czy wymianie cały płyn znów wycieka... A tak mamy z głowy :)
A co do pomp - no to tak jak kolega Zulus powiedział - w dieselkach jest miejsce na taki dodatkowy napinacz do rolki paska rozrządu - myślę że najlepiej kupować pompę do własnego silnika - po numerach VIN dochodząc... żeby nie było niespodzianek...
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2006-12-01, 13:26   
 

a ja bym proponowal wymienic ta pompke mimo wszystko!
skoro cieknie to przyczyna nie musi byc tylko samo uszczelnienie...
to tak ,jak by na tydzien nie myte nogi zalozyc czyste biale skarpety i pantofle :wink:
 
 
Katii
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2006-12-02, 08:48   
 

zdecydowanie będę wymieniać całą (jak znajdę czas by to zrobić), jakoś tak większa pewność dłuższej, oby niezawodnej, pracy :)
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 23