:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny śluz w wężu odpowietrzenia skrzynki korbowej
Autor Wiadomość
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2006-12-17, 16:34   Dziwny śluz w wężu odpowietrzenia skrzynki korbowej
 

Witam wszystkich.
Ostatnio spędza mi sen z powiek dziwna biała substancja ( lepka i śliska ) znajdująca się w wężu odpowietrzającym między skrzynką korbową a plastikowym wlotem powietrza do gaźniika. Co to może być ?? Dodam że ostatnio wymieniałem olej ale to się dzieje już od dłuższego czasu. Działo się nawet przed wymianą. Często sprawdzam poziom oleju. Za każdym razem poziom jest taki sam w normie. Ani nie przybywa ani nie ubywa. Co to może być ? Co to jest za substancja ?
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-12-17, 16:47   
 

wyglada to tak zwany "majonez"
a powstaje to glownie przy krotkich przebiegach gdzie sie dlugo i czesto jezdzi na niedogrzanym silniku :wink:
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2006-12-18, 08:59   
 

Może i majonez :) To prawda jeżdżę na krótkich przebiegach. Powiedz blondas czy to nie jest groźne dla silnika? I jak z tym walczyć ?
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-12-18, 13:51   
 

nic z tym nie zrobisz! jedyne co pozostaje to czesciej wymieniac olej i czasem dluzej pojezdzic :mrgreen:
ew. puscic autko w jakas traske!
np na zlot zimowy na przelomie stycznia i lutego :lol: :lol:
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-12-18, 15:26   
 

popieram, należy jeździć tak aby silnik się całkowicie nagrzewał, jakbyś pojechał do mechanika mógłby ci powiedzieć że masz uszczelkę pod głowicą padnięta (oczywiście do wymiany i to wszystko co się tyczy wymiany uszczelki), więc do pracy i z pracy na około coby się silniczek zagrzał :mrgreen:
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2006-12-18, 18:27   
 

A gdybyś nie wiedział co toto to toto to niestety emulsja olejowa jak powstaje z wody i oleju.
Koledzy mają nadzieje że to jest wariant optymistyczny, czyli tylko woda która mogła się skroplić z wilgoci w powietrzu.
Ogólnie diagnozę trzeba postawić po zaobserwowaniu intensywności występowania tego zjawiska. Zobacz co masz pod korkiem wlewu oleju do silnika. Sprawdź czy płynu z ukł. chłodzenia nie ubywa. Jeżeli ubywa a oleju jest więcej i zaczyna się robić szary to zmień uszczelkę.

Pozdro.
oleks
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-12-21, 17:23   
 

czasem plynu nie ubywa a wrecz odwrotnie!!!!
to tez oznaka uszczelki padnietej ale radzil bym obserwacje i wachanie spalin :wink:
nie potrafie przelac swej wiedzy jak to sie robi ale ja osobiscie potrafie na sam wech poznac kondycje silnika! szczegolnie starszego typu takiego jak w naszych renatach!
:wink:
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-12-21, 18:53   
 

blondas napisał/a:
ja osobiscie potrafie na sam wech poznac kondycje silnika! szczegolnie starszego typu takiego jak w naszych renatach!
nooo wiedze jestes lepszy niz analizator spalin hehe chyba musze Cie blandas wynająć :mrgreen: bo mi cos w moim jakos dziwnie sie dzieje
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2006-12-21, 22:32   
 

w takim razie blondas nałapię powietrza z rury wydechowej, z odpowietrzenia skrzynki korbowej w woreczki i prześlę Ci pocztą. Pytanie czy po zrobieniu analizy węchem zrobisz mi wydruk :lol:
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-12-27, 23:19   
 

no nooo!
:P
jak na razie wech mnie nie zawiodl jeszcze :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 24