:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Jak naprawić tylne zawieszenie w Reni
Autor Wiadomość
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
  Wysłany: 2006-02-28, 10:16   Jak naprawić tylne zawieszenie w Reni
 

Całkiem niedawno pękła ojcu sprężyna ( mamy 2 x R25 pod domem. Ja mam swoją i ojciec ma swoją. Kiedyś mój brat też miał swoją ale silnik sie zatarł i skończyła jako żyletki :( )
ojciec jeździ po "autostradzie" A-4 (tubylcy nazywają ją "najdłuższe schody na świecie" :D )bardzo, bardzo często i pewnego dnia pękła mu sprężyna (lewy tył)
Mechanik polecił na wymianę przednie sprężyny od Fiata Ducato od starego modelu. Mają podobne średnice, lecz są twardsze, wyższe i mają więcej zwojów, przez co Renia wysoko stoi i można więcej załadować. Przez co nawet ładniej wygląda.
Należy jednak pamiętać że Fiat ducato (koniecznie stary model, przednie sprężyny) posiada jeszcze podział na benzynowy i diesel. Jedne są twardsze od drugich, dlatego przy zakupie warto spytać sprzedajacego które ma. Koszt takich sprężyn na giełdzie to ok 100 zł za sztuke, ale można też taniej.

[ Dodano: 2006-02-28, 10:23 ]
Drugą sprawą z którą sie na pewno spotkaliście to są montowane dodatkowe sprężyny ( mniejsze) wewnątrz starych. Stosuje się sprężyny mniejszej średnicy , lecz twardsze, więcej zwojów. Sprężyna ta opiera się o karoserię z góry ( ściślej o taką wystającą gumę a u dołu stosując bardzo prostą miseczkę o wachacz. Jeśli tkoś chce zobaczyć te rozwiązania to na weekend wyślę zdjęcia. Miseczki robiłem sam z kawałka okrągłej grubej blachy, kawałak rury i spawarki ( banał ).
Można też kupić na giełdzie specjalne zestawy naprawcze. Niestety jest to żadkość, widziałem je tylko raz na giełdzie i w dodatku je kupiłem :lol:
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-02-28, 12:25   
 

Ja sprężynę na tył sprzedałem za 40 zł. Moim skromnym zdaniem renia w górze wygląda pokracznie. często się widzi przody w gorze bo albo ktoś zmienił sprężyny i nie zauważył ze od v6 są dłuższe spręzyny albo po zmianie silnika z V6 na 2.0 zostały dłuższe. Renia fajne wygląda lekko obniżona
_________________

 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2006-02-28, 12:38   
 

Mi podoba się jak tył jest lekko podniesiony w stosunku do przodu. Ale oprócz tego że Renia ma ładnie wyglądać to jeszcze musi byc praktyczna. Jeździmy w opłakanym kraju z opłakanym stanem dróg. Jadąc np. na wakacje z przyjaciółmi z załadowanym bagażnikiem samochód nie może szurać tyłkiem po asfalcie. Pamiętajcie że nasze "pociechy" powinny oprócz tego że wyglądać powinny także jeździć bez względu na warunki w jakich się znajdą.
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-02-28, 14:36   
 

"Jeździmy w opłakanym kraju z opłakanym stanem dróg" zgadza sie....
wiec nie reperujmy w oplakany sposob auta...
z tego co wiem na tyl do r25 pasuja jeszcze po delikatnym ucieciu sprezyny od espace-a
tylko jak sie takie auto prowadzi to nie wiem :mrgreen:
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-02-28, 23:22   
 

mi już dawno/ze 4 lata temu/ moj mechanik -złota rączka coć takiego doradził na tył i sprawdza się to znakomicie.Tzn wewnątrz oryg. sprężyn wstawił mniejsze i twardszse.
Jeśli jadą 2 osoby to jest pełen komfort.Przy 4 osob i dużym bagażu zaczynają pracować dodatkowe sprężyny i też jest ok.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-01, 08:17   
 

u mnie tył siedzi za nisko. Poprzedni właściciel zmienial amory i spręzyny. Od czego te spręzyny to nie wiem ale siedzi fatalnie. Za to przód mi pieje i wyglada to pokracznie. A tak technicznie to łatwo sie wymienia czy bez warsztatu nie da rady ??
_________________

 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2006-03-01, 12:17   
 

na pierwszym spocie w warszawie kolega z czarnej V6 mial sprezyny z tylu od espace-a
jak by nie bylo jest to ta sama plyta podlogowa
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-03-01, 15:51   
 

Adam-jeśli przód masz za wysoki to niestety bez ściągaczy do sprężyn się nie obejdzie.
Natomiast u mnie na tyle mechanik wstawił bez problemu dodatkowe sprężyny i dał od spodu kawałek blachy by miały się na czym wspierać.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-03-01, 17:54   
 

Oj zmiana sprężyn z przodu wymaga wiele wprawy i odpowiedniego sprzętu. Większość ściągaczy się nie nada. A trzeba uważać bo taka sprężyna może nawet zabić !!!
_________________

 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-03-01, 18:36   
 

to fakt, zmiana sprezyn z przodu to nie przelewki, moj mechanik meczyl sie z nimi caly dzien zeby wymienic amorki (ktore zreszta musial rozciac na pol zeby je wyjac ;) ) wlasnie z powodu braku odpowiednich sciagaczy
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2006-03-01, 20:38   
 

Kiedyś wyciągaliśmy silnik z Reni i przód poskoczył bardzo wysoko i tak zostało nie wiedzieliśmy dlaczego. Dopiero po jakimś czasie delikatnie opadł. Z autopsji wiem że jeśli podniesiemy tył przód delikatnie opadnie. Ojciec wstawił sobie sprężyny przednie od Ducato i jest bardzo zadowolony. Tył jest bardzo twardy i możemy załadować towar.
Ja wstawiłem w swojej Reni dodatkowe sprężyny i też nie narzekam. W weekend wyślę zdjęcia moich wypocin i zobaczycie. Dodatkowe sprężyny zakłada się banalnie. Wystarczy lewarek, kładziemy się pod auto i frugo.
:wink: Lecz przy wymianie sprężyn jest kłopot. Wystarczy przy opuszczonym aucie wczołagać się i związać stare sprężyny grubym drutem. Przy podnoszeniu na lewarku będzie można wyciągnąć sprężynę. Lecz aby włożyć nową potrzebne będą pożądne ściągacze ( zwłaszcza gdy sprężyny będą wyższe i utwardzane ) najlepiej zlecić to mechanikowi.

[ Dodano: 2006-03-01, 20:42 ]
Spotkałem sie z przypadkiem że grupa zapaleńców z wioski próbowała założyć sprężyny na własna rękę. Skończyło to się tragicznie.
Wzięli ciągnikiem zaparli sprężynę o ścianę o zaczęli podjeżdżać. Sprężyna zaczęła się ścieśniać. Niestety po ściśnięciu nie zdążyli jej związać i wysmyknęła się i zmiażdżyła człowiekowi klatkę piersiową i twarz. (rodzina miała kłopoty z identyfikacją zwłok)
Dlatego jeśli nie macie sprzętu nie róbcie tego sami
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-03-01, 20:49   
 

No to juz wiem czemu w poprzedniej Reni wlasnie mialem wewnatrz normalnych sprezyn dodatkowe:)... swoja droga mam je jeszcze.. a ten tyl troche za nisko... chyba skorzystam z waszych doswiadczen i zlece mechanikowi maly tuning zawieszenia z tylu:)
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2006-03-01, 21:04   
 

Sam możesz to zrobić Zajmie Ci to ok 10 minut jeśli nie masz miseczek to wyślę Ci w weekend wymiary jak zrobić samemu. W ostateczności wyślę Ci moje miseczki za darmo (bo mi jeden komplet został). Pokryjesz tylko koszty przesyłki
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-03-01, 21:31   
 

Kurcze powaznie to bedzie takie proste? Zawsze bawilem sie w pana zlota raczke, ale do samochodow nie mialem smialosci... ale skoro mowisz, ze to takie proste to sproboje.
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2006-03-01, 22:22   
 

Tył faktycznie jest prosty, polecam każdemu zabawę, ale NIE RUSZAJCIE PRZODU!!!!!!!!!!! Do R25 jest specjalny zestaw ściągaczy. Ja się z tym trochę bawiłem i to jest naprawdę niebezpieczne a ja poprostu miałem z tatą fuksa, i instynkt samozachowawczy bo jak odkręcaliśmy tą małą srubeczkę na kielichu nikt nie stał z boku auta. Po jej odkręceniu ona wystrzeliła w górę, wachacz strzelił w dół i sprężyna strzeliła w bok.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 30