:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpanie na 5-ym biegu...?
Autor Wiadomość
Bzyk
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-01-03, 16:47   Szarpanie na 5-ym biegu...?
 

Witam !!!!
Jadąc sobie po naszych cudownie gładkich ,polskich drogach ,poczułem ,,dziwne"szarpanie ... Tak jak by brakowało paliwa... Dzieje się tak bardzo sporadycznie max raz dziennie ,tylko na 5-ym biegu i na nierównościach...(?) Nie mam pojęcia co to może być :roll: ...Aaaaa ustepuje po redukcji biegu ,bądź ,po wciśnięciu sprzęgła . No nie mam koncepcji .Zwalałem winę na sprzęgło ,ale w takim przypadku skakały by obroty ,a tu nic ,równiutko... .Może ktoś ma jakiegoś pomysła ? :shock:
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2007-01-03, 19:12   
 

Nie napisales jaki masz silnik ale wnioskuje po twoich wczesniejszych postach ze masz diesla... Podobne objawy sa przy problemie z paliwem jakby sie konczylo lub filtr paliwa/wezyki idace od zbiornika do silnika sa niedrozne. Chyba od wymiany filtra paliwa trzeba zaczac, koszt niewielki a duuuzo pomaga (sam sie dziwilem jak pierwszy raz zmienilem filtr - samochod zaczal przyspieszac a nie mulil sie jak wczesniej). Sprawdz tez czy kabelki przy silniku siedza jak powinny bo moze np. ten od elektrozaworu w pompie wtryskowej sie poluzowal i moze przerywac doplyw paliwa.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2007-01-03, 23:12   
 

mialem kiedys identyczne objawy po tym jak non stop przez kilka godzin pilowalem autko na autostradzie z pedalem gazu w podlodze!
pozniej nawet mu przeszlo jak dolalem oleju ale po jakims czasie okazalo sie ze jeden pierscien nie trzyma i skonczylo sie remontem silnika

roznica jest tylko taka ze tamto auto to byl fiat i do tego benzynowy :|
 
 
Bzyk
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-01-04, 09:30   
 

Może i wężyki... :!: :?: Tym bardziej ,że zaczyna szarpać tylko na nierównościach i jest jeszcze jedno co by mogło wskazywać na jakąś nieszczelność ,tzn po np nocy aby zapalić muszę trochę pokręcić ,a jak najpierw przed odpaleniem zakręcę (dosłownie dwa trzy obroty wału) zapala ,,z pierwszego" .Tak jak by gdzieś ,,uciekało" paliwo ,i trzeba było podpompować.No i spalanie jakieś sporawe....prawie 8l w trasie :shock: :!: Mam dziś trochę czasu ,to zobaczę .
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
WysÅ‚any: 2007-01-04, 12:14   
 

zacznij od świec i przewodów wn
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
Bzyk
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-01-05, 12:25   
 

A czy przyczyną może być nieoryginalna linka gazu ?
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2007-01-05, 12:35   
 

wydaje mi sie ze raczej nie!
a zobacz jeszcze jak Ci sie bedzie zachowywalo auto gdy np zalejesz mu kilka litrow V-POWER DIESEL??? :?:
a do tego jeszcze cos takiego !
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2007-01-05, 13:54   
 

Miałem podobne zjawisko w mojej reni całkiem niedawno. Po remoncie zawieszenia wszystko się uspokoiło :D Niestety nie potrafię powiedzieć co było odpowiedzialne za to specyficzne szarpanie, bo wymieniałem prawie wszystko, ale sprawdź dokładnie wszystkie elementy u siebie. No efect po prostu jakbyć na oparach jechał :D Szok :!:
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2007-01-05, 20:09   
 

Ja ostatnio robilem eksperyment polegajacy na wyjezdzeniu paliwa do 0 no i dzis jak juz byly opary w baku to wlasnie tak sie zachowywal ze przy ostrzejszym przyspieszaniu lub przy hamowaniu silnik zaczynal telepac.
Linka gazu nie ma z tym zadnego zwiazku.
Napisz jaki masz silnik... diesel, benzyna czy LPG zebysmy nie bladzili :) a najlepiej wypelnij odpowiednie pola w profilu :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
SkÄ…d: SÅ‚upsk
WysÅ‚any: 2007-01-05, 22:16   
 

jesli masz dizla to objawem gorszego zapalania po dłuższym postoju jest nieszczelna pompka paliwa i zapowietrzający sie układ ,a wiadomo dizle są na to wrażliwe,przerabiałem to juz nie raz i to nie w jednym aucie .ale jak zulus powiedział trzeba bedzie zacząc od wymiany filtra jesli to nie pomoże to trzeba sie bedzie pompka zainteresowac.
 
 
 
Bzyk
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-01-06, 17:18   
 

Oczywiście mam diesla (2,1td) .Filtr wymieniłem niecały m-c temu ,a na V-powerze jest to samo... Zapowietrzająca się pompka :idea: ...chmmm noo to by pasowało... Można to jakoś sprawdzić domowym sposobem ? A o linkę pytałem ,ponieważ oryginalna ma (podobno) jakieś sprzęgiełko drgań ,a u mnie jest po prostu zwykła linka :roll: .

[ Dodano: 2007-01-06, 20:39 ]
I jeszcze jedno pytanko.Czy przyczyną szarpania może być zabrudzony filtr powietrza?Nie wygląda źle ,w poprzednich samochodach (same benz) jeszcze bym dłuuugo pojeździł ,ale może diesel jest bardziej wymagający????
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
SkÄ…d: SÅ‚upsk
WysÅ‚any: 2007-01-10, 13:24   
 

ja bym stawiał na dostające sie gdzies pawietrze do układu paliwowego.najlepiej to sprawdzic kupując taki filtr przepływowy tylko wejscie i wyjscie w aluminiowej obudowie, bez pompki .są nie drogie a mozesz spokojnie na nim jezdzic, jesli pompka ci padła.
Nasze dizelki to proste konstrukcje i wiele do popsucia tam nie ma.
 
 
 
harius1 
MÅ‚odzian


R25: 2L, TXI, J7R, B29202, 1991
Pomógł: 2 razy
Wiek: 62
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 57
SkÄ…d: Gliwice
WysÅ‚any: 2007-01-16, 23:01   
 

jeżeli układ okaże się szczelny to możesz mieć wodę w baku lub przytkaną siateczkę ssawki ,odłącz filtr i spróbuj przepompować paliwo do naczynia zobaczysz czy na dnie nie zbiera się woda a jak ssawka jest przytkana to nic nie poleci wtedy musisz przedmuchać przewód, powodzenia
_________________
automat to fajna bryczka
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 28