:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
brak hamulca zasadniczego tył (bębny)
Autor Wiadomość
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2006-10-08, 20:29   brak hamulca zasadniczego tył (bębny)
 

Problem jak w temacie, tylko na jednym kole, na drugim OK.
Usterka ujawniła się na stacji diagnostycznej. Dziwne jest to, że hamulec ręczny na tym kole działa poprawnie.
Sądzę, że to może być wina zapieczonego cylinderka.
Czy ktoś z Kolegów mógłby to potwierdzić lub podać inną przyczynę?
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-10-08, 20:53   
 

Dziwne, że dopiero na stacji... wczesniej nie czuleś lekkiego znoszenia ... albo jakis objawow na kierownicy...
Co do tematu to myśle, że warto odkręcić koło i zajrzeć do środka i wtedy będzie wszsytko jasne.. bo tak na "sucho" można sobie gdybać... choć przychyle się do Twojej diagnozy.
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2006-10-08, 21:17   
 

Miałem ostatnio jedno ostre hamowanie z paleniem gum i rzeczywiście ściągało lekko w lewo. Ale w czasie normalnej jazdy i zwykłego hamowania nic nie da się wyczuć. Pewnie jeszcze wiele zależy od korektora siły hamowania i rozłożenia pród/tył.
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2006-10-08, 21:47   
 

Z tym zapieczeniem cylinderka to moze byc to bo gdybys tez nie mial recznego na tym kole to bym obstawial samoregulator.

Jesli chodzi o sciaganie przy hamowaniu to dementuje pogloski ze bedzie (odczuwalnie) sciagac. Ja borykam sie z lewym samoregulatorem od samego poczatku jak mam renie i przejezdzilem dwie zimy i nawet na sliskim nie czuc zadnego sciagania czy tez zarzucania pomimo ze kolo nie hamuje praktycznie wogole. Jedyna roznica to taka ze nie dalo sie zakrecac na reczym w lewo :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2006-10-08, 22:51   
 

Nie no Zulus, nie wierze że nie będzie chociaz w małym stopniu czuć lekkiego znoszenia... w koncu to samochod sie inaczej układa... Ja miałem doczynienia z czym taki w pugu 205 i musze powiedzieć - nosiło ten samochodzik... może to tylko różnica w wielkości samochodu ... :idea: mały bardziej jest wrazliwy.
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2006-10-08, 23:30   
 

Przeważnie jeżdżę sam z niedociążonym tyłem i to po mieście, tylne hamulce wtedy niezbyt pracują. Jazda miejska nie ujawnia usterki. Ale jak jechałem z żoną i dzieckiem i małym bagażem, a hamowanie było z dymieniem opon z predkości początkowej 140, to dało się wyczuć znoszenie. Ale nie tak wielkie, abym nie mógł tego zwalić na stan nawierzchni drogi.
 
 
 
ciepły 
Gaworek


R25: 2.0 12v TXI 1990r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 28
Skąd: kielce
Wysłany: 2006-10-09, 00:41   
 

przy takim hamowaniu to chyba nie ma mozliwosci zeby auto poszlo jak po szynach to nie bylo 60 km/h i depniecie na hamulec tylko 140:)a ja polecilbym rozebranie tego kola i sprawdzenie co tam sie dzieje moze nawet oczyszczenie z pylu pomoze
_________________
Ciepły
 
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-10-09, 07:49   
 

z tego co widziałem w naszych reniach cylinderek nie ma nic wspólnego z ręcznym hamulcem i byłbym raczej za samoregulatorem, sam mam też zajżeć do prawego tyłu bo u mnie ręczny cieniutki
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2006-10-09, 08:50   
 

Janusz stawiam na cylinderek, miałem takie same objawy i po wymianie jak ręką odjął ;)
_________________

 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-10-09, 10:12   
 

czytałem i czytałem - dopiero teraz zrozumiałem - pewnie cylinderek lub reduktor siły chamowania (ja miałem źle wkręcony jeden przewód i jak były takie porządnę chamopwania zaczął strasznie ciec i jak go wymieniałem to zauważyłem sporo gwintu zwiniętego na płaszczyźnie dociskowe przewodu - ciekawe czemu to wcześniej nie wyszło)
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2006-10-09, 10:35   
 

pytanie może nie z tej beczki ale czy można wywalic reduktor siły hamowania z tyłu i dać hamulce na stałe ??? Tak żeby ciecz nie przepływała przez reduktor??
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2006-10-09, 11:34   
 

można tylko w zimie i na śliskiej nawierzchni mus strasznie uważać - taki sam nacisk na pród i tył i łatwo w poślizg wpaść)
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-09, 12:07   
 

ja juz kiedys ten reduktor wymieniałem - kupiłem uzywke za 40 zł ale za to sama wymiana to mnie kosztowała. Nie robiłem tego sam bo sie bałem, że przewody pourywam.
_________________

 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2006-10-09, 12:10   
 

można wywalić reduktor - właśnie sam stoję przed tym problemem gdyż mój jest tak zapieczony - że nie spełnia swojej roli, a kupienie nowego - to niemożliwe raczej... Bo gdzie się o ten reduktor nie pytałem - każdy proponował go wywalić... Ciekawe co na to producent ;)
Co do cylinderka - przychylam się do opinii że jest zapieczony - to normales u nas jeśli uszkodziła się gumka osłonowa... Nie bawić się w odrdzewianie tylko wymienić na nowy - koszt około 30 - 40 zł. (oczywiście mówię o hamulcach bębnowych...)
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2006-10-10, 00:26   
 

Poprawianie fabryki to przesada, zwłaszcza jeśli chodzi o hamulce. Wywalanie jakichś części to jak dać sobie wyciąć nerkę. Można żyć z jedną i nikt nie wie po co natura dała dwie, a jakoś dawców nie ma wielu.
Korektor siły hamowania jest potrzebny i musi być sprawny.
A co do cylinderka- na pewno założę nowy.

Myslę, że zmieszczę się w temacie jeśli zapytam czy ktoś wymieniał komplet (bębny i szczęki) NA NOWE i jakie ma doświadczenia cenowo- jakościowo- markowe?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 30