:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Tombog
2007-02-04, 13:16
łożysko koła
Autor Wiadomość
KicekfromKępice 
Młodzik



R25: honda civic 1.4 90 PS
Wiek: 38
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 45
Skąd: Kępice
Wysłany: 2007-01-31, 21:43   łożysko koła
 

tak sie stalo ze stanelo mi kolo przednie i podejrzewam ze to lozysko bo sciagnolem zacisk hamulca i kolo dalej stoi moze ktos wie jak sie zabrac do wymiany lozyska i jakie tam powinno byc
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-01-31, 21:57   
 

z łozyskiem raczej nie ma problemu ja ostatnio tez wymieniałem a ze miałem całą piaste zapasową to poszło szybko.
ostatnio kupiłem sobie na zapas nowe łożysko ze starych zapasów na alegro kosztowało 60zł.
Ale to dla mnie jakies dziwne zeby sie mogło łożysko tak zablokowac ze staneło koło musiało by miec najpierw straszne luzy.
W razie czego jakbys nigdzie nie dostał a musiał bys koniecznie jezdzic moge ci sprezentowac
uzywane na którym troche mozna awaryjnie pojezdzic .tylko musisz do mnie zajechać.
z moich obserwacji wynika ze chyba wszystkie wersje r25 mają takie same przednie łozyska ,ale moge sie mylic oczywiscie.
 
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2007-02-01, 02:17   
 

Tak :) to prawda :) Łożyska koła przedniego w R25 wymienia się nadzwyczaj łatwo ;) Śruba półośki, tarcza hamulcowa, zacisk i sześć śrub Torx i już jest na wierzchu :) trochę kłopotu przysparza tylko pozostająca na półosi bierznia łożyska - można ją przeciąć szlifierką lub delikatnie przecinakiem zdjąć nie uszkadzając ani bierzni ani półośki ;) Ale jeśli łożysko stanęło - to nie ma co się o tą bierznię martwić ;) Należy tylko uważać przy montazu nowego łóżyska - żeby simmeringi się nie popodwijały... Skrócić to może drastycznie żywot nowego łozyska...
Pozatym - zgadzam się z przedmówcą - jak to możliwe że stanęło łożysko... We wszystkich reniach w których wymieniałem je - dostawało ono własnie luzów...
Pozdrawiam :)
PS: A z łożysk - to polecam - SNR
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-02-01, 08:59   
 

na łoż SNR renie wyjeżdzały z fabryki :wink:
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
KicekfromKępice 
Młodzik



R25: honda civic 1.4 90 PS
Wiek: 38
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 45
Skąd: Kępice
Wysłany: 2007-02-01, 15:38   
 

mowilem ze podejrzewam lozysko a jesli nie to powiedzcie co to moze byc
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-02-01, 22:08   
 

nie wiem co oprócz łożyska mogło by koło zablokowac.
mozliwe ze mógł sie zablokowac mechanizm różnicowy w skrzyni i to trzyma koło
ale to jest takie gdybanie i bez rozebrania tego wiecej nie mozna powiedziec
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-02-02, 01:20   
 

Najlatwiej bedzie wyjac zatyczke polosi przy skrzyni biegow i zdjac z walka, bedzie mozna sprawdzic czy kolo moze sie wtedy obracac, jesli tak - trzeba zajzec do skrzyni.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
Wysłany: 2007-02-02, 07:36   
 

bez rozbierania wszystkiego, złap za półośkę i spróbuj ją przekręcić i patrz gdzie się blokuje czy przy skrzyni czy kole (może przypadkiem się krzyżaczek w półośce rozleciał i igiełka zblokowała)
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2007-02-02, 12:19   
 

Zulus napisał/a:
Najlatwiej bedzie wyjac zatyczke polosi przy skrzyni biegow i zdjac z walka, bedzie mozna sprawdzic czy kolo moze sie wtedy obracac, jesli tak - trzeba zajzec do skrzyni.

chyba sama za tatyczka nie pomoze zeby zdjac bedziesz jeszcze musial odkrecic srubki od dolnego swoznia wtedy bedzie najłatwiej zdjac te poloski.
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-02-02, 12:41   
 

ale po co zdejmować półoś ?? Jeśli odkręcisz swożnie to zdejmiesz zwrotnicę przecież i półoś zostanie tylko w skrzyni. Wtedy się wyjasni, czy łożysko stoi, czy półoś.
Tylko nie zapomnij najpierw odkręcić śruby półości przy łożysku, bo potem za cholerę nie puści. Najlepiej jeszcze przed podniesieniem i zdjęciem koła. :D
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2007-02-02, 13:37   
 

Tombog napisał/a:
ale po co zdejmować półoś ?? Jeśli odkręcisz swożnie to zdejmiesz zwrotnicę przecież i półoś zostanie tylko w skrzyni.

no tak;)
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-02-02, 19:52   
 

polecam odkręcenie i wybicie tylko górnego sworznia, to wystarczy aby wyjąć półośkę, wybicie dolnego często sprawia spore kłopoty,
oczywiście trzeba też zdjąć zacisk hamulcowy :mrgreen:
_________________

 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2007-02-02, 20:32   
 

kicek napisał/a:
oczywiście trzeba też zdjąć zacisk hamulcowy :mrgreen:
co żeby odkrecic dolny?
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-02-02, 21:46   
 

nie, żeby skręcić koło na maksa i wyjąć półoś :) sworznia dolnego nie ma potrzeby ruszać
_________________

 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-02-02, 22:07   
 

U mnie sie kiedys poloska wyjela bez rozkrecania sworzni :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 31