:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Alternator? Rozrusznik? Elekrtonika?
Autor Wiadomość
Wojtek759
[Usunięty]

  WysÅ‚any: 2007-02-23, 14:52   Alternator? Rozrusznik? Elekrtonika?
 

Witam

Mam problem już od niedawna w mojej Reni a mianowicie Pada mi akumulator....
Gdy miałem jeszcze stary który miał niecałe 4 lata to pomyślałem sobie że trzeba najpierw sprawdzić alternator czy ładuje, okazało sie że wszystko jest ok przeczyściłem szczotki zmieniłem diody sprawdziłem. Przy odpalonym silniku ładował nawet do 14.3 no niestety po przejechaniu 70km akumulator pada totalnie tak jak by nie miał ładowania w cale pomyśałem że kupie nowy i tak zrobiłem ale wczoraj przebyłem odcinek 60km i po przyjechaniu pod dom nie chciał mi prawie wcale zakręcić rozrusznikiem a na mierniku miałem że akumulator ma napięcie 11.10 co może być przyczyną takiego stanu ? może mieliście podobny problem ?

Pozdro For All
 
 
tomala 
Kandydat na znawcÄ™



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
SkÄ…d: Szczecin
WysÅ‚any: 2007-02-23, 15:05   
 

sprawdz czy masz dobrÄ… masÄ™(-)
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
salowy 
Gadaczka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 37
SkÄ…d: Konin
WysÅ‚any: 2007-02-23, 17:19   
 

Sprawdź pobór prądu na postoju-wartość zależna od wyposażenia. Sprawdź jakim prądem jest ładowany aku podobno może być napięcie a prąd nie musi płynąć. Jeśli z łądowanie jest wszystko w porządku to może być aku uszkodzony lub coś w instalacji. Mnie podobne objawy zafundowało ogrzewanie szyby "modyfikowane przez jakiegoś fachowca".
Salowy :)
 
 
Zeb 
Częsty forowicz
domorosły mechanik, abstynent


R25: na razi nie mam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 248
Skąd: Zamość/pruszków
WysÅ‚any: 2007-02-23, 17:31   
 

Na moje oko to miałem coś podobnego i na dystansach krótszych, sprawdź czy przypadkiem jak wyciągniesz kluczyk nie jest on przypadkiem ciepły, jeśli tak to masz kostkę w stacyjce do wymiany.
_________________
Ja chcem mieć swoją Renie !!!
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2007-02-23, 18:25   
 

salowy napisał/a:
Sprawdź jakim prądem jest ładowany aku podobno może być napięcie a prąd nie musi płynąć.

Oj z tym sprawdzeniem pradu ladowania to odradzam bo domowymi sposobami ciezko bedzie i latwo uszkodzic elektronike w samochodzie podczas gdy podczas pracy odepniemy niechcacy aku. Do tego potrzebny jest specjalny miernik i zwyklym multimetrem nie zmierzysz.

Z tego co wiem to nie jest mozliwe zeby prad ladowania nie plynal skoro jest dobre napiecie ladowania. Aku ma okolo 12,5V w spoczynku a skoro altek laduje i jest napiecie ~14V podczas pracy to sila rzeczy musi jakis prad plynac.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-02-23, 18:53   
 

wielkie dzięki za te uwagi.. :) wszystko sprawdzę i jeszcze raz się zastanowię może da się coś wyeliminować a tak poza tym to od niedawna jak mi zaczeły się dziać te sprawy to zrobiłem podgrzewanie tylnej szyby może jednak jest tam jakieś zwarcie i coś po przez to się wali nie jestem pewien ale odczepiłem i się przejadę na jakieś 60km i zobaczymy...

Jak coś to będę jeszcze pisał Pozdro and THX For All
 
 
OluÅ› 
Spełniony forowicz
oluÅ›


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
ImiÄ™: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
SkÄ…d: Lublin/Hvar/Split
WysÅ‚any: 2007-02-23, 19:32   
 

Tak jak pisali Koledzy wcześniej - warto sprawdzić połączenia - szczególnie masy - pod śrubą mogło zaśniedzieć, warto odkręcić i przeczyścić i posmarować wazeliną techniczną... Warto też sprawdzić w jakim stanie jest kabel masowy od silnika do karoserii, to że jest napięcie - nie zanczy że jest i prąć... Jeśli kabel masowy jest poprzecierany i trzyma "na włosku" proąd tędy nie przeleci... Warto też miernik napięcia podłłączyć na stałe na jakiś czas - i obserwować jak się zachowuje - może na jałowych daje prą, ale jak się szybciej kręci przy zużytych pierścieniach w altku - to może przestawać ładować... A może sól podlazła pod jakiś plusowy przewód i uloty napięcia są...
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2007-02-23, 19:43   
 

nic niech nie sprawdza, to wina tylnej szyby, jeżeli podpiął ją na "krótko" a nie przez przekaźnik to dupa umoczona. Też jak sprawdzałem swoją szybę czy działa metodą na "krótko" rozładował mi się aku. A to tylko chwile trwało.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
mel
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-02-23, 20:15   
 

zobacz czy grzeje ci siÄ™ bendix od rozrusznika
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-02-23, 20:52   
 

przeczyściłem wszystkie styki do masy i klemy co możliwe... została jedynie masa od silnika i będzie gotowe do sprawdzenia. tylną szybe miałem podłączoną przez przekaznik więc nie wiem co mogło być ale i od niej odłączyłem styki więc powinno grac przekonamy się jutro...

wielkie dzięki wszystkim za pomoc :)
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2007-02-23, 21:36   
 

Wojtek759, to jak grzebałeś przy tylnej szybie to może mi powiesz wszystkie szczegóły. Jak idą przewody do tej szyby bo mi też od roku ta szyba nie działa, a przyznam szczerze, że to lekkie utrapienie, szczególnie jak szyba zaparuje.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2007-02-23, 21:39   
 

Goli: zaloz nowy temat bo sie pomiesza wszystko, chetnie i ja ci cos podpowiem jak bede wiedzial :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
SkÄ…d: Kalisz
WysÅ‚any: 2007-02-23, 21:40   
 

Zulus, temat już jest tylko jakoś ucichł bo to stare dzieje :D
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
Wojtek759
[Usunięty]

WysÅ‚any: 2007-02-23, 21:41   
 

no u mnie to wychodzą przy rogu tylnej klapy z pod dachu tak jak by i jest jedna wsuwka na siłownik potem już od siłownika do szyby rano przy dobrym świetle moge zrobic fotke to zapodam o ile to pomoże.... a jak lecą kable od przełącznika to nie mam pojęcia bo tam nic nie robiłem
 
 
salowy 
Gadaczka


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 37
SkÄ…d: Konin
WysÅ‚any: 2007-02-23, 23:31   
 

Sprawdzenie prądu ładowania zwykłym multimetrem jest banalnie proste. Na zapalonym silniku włącz światła i inne odbiorniki. podłącz(na stałe nie trzymaj) amperomierz do masy auta i - klemy akumulatora. Odkręć przewód masowy (przy podłączeniu do masy nie przy aku). Obwód pozostaje zamknięty przez miernik i masz wynik pomiaru. Wystarcza w zupełności zakres 10 A. Mierzymy tylko nadmiar pozostający dla aku.
Uwaga - Poprawnie wykonany pomiar niczemu nie zagraża, ale pamiętaj że dokonujesz go na własną odpowiedzialność :wink:
Salowy
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 30