:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Kolektor wydechowy- tajemnicze śruby
Autor Wiadomość
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-03-10, 21:00   Kolektor wydechowy- tajemnicze śruby
 

Czy ktoś wie do czego służą szpilki wystające z kolektora wydechowego silnika J7R?
Jakas osłona? U mnie nigdy nic tam nie było, a kolektor, który kupiłem od Maverasa tez ma te szpilki.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
harius1 
Młodzian


R25: 2L, TXI, J7R, B29202, 1991
Pomógł: 2 razy
Wiek: 62
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 57
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-03-10, 21:58   
 

szczerze mówiąc to nie wiem ale kupiłem renie po małym pożarku pod maską (właśnie od tego kolektora ) , na masce miała wypalonego batmana w tym miejscu .Zapobiegawczo zrobiłem ekran z blachy alu. i przykręciłem do tych szpilek . ponadto na wykładzinę tłumiącą nakleiłem paski taśmy alu. samoprzylepnej jako dodatkowy ekran .
_________________
automat to fajna bryczka
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-03-10, 22:32   
 

harius1 napisał/a:
kupiłem renie po małym pożarku pod maską (właśnie od tego kolektora ) , na masce miała wypalonego batmana w tym miejscu .Zapobiegawczo zrobiłem ekran z blachy alu. i przykręciłem do tych szpilek . ponadto na wykładzinę tłumiącą nakleiłem paski taśmy alu. samoprzylepnej jako dodatkowy ekran .


Nie sądzę aby "batman" mógł się wypalić przy normalnej eksploatacji od tego, ze nie ma osłony kolektora. U mnie nigdy nie było, a jeżdżę tak od 1996 r. Nie było też żadnej maty na masce od wewnątrz, a w R25 z turbo ekran termiczny z folii aluminiowej jest tylko nad turbiną. Inne przyczyny musiały być pożaru pod maską Twojego samochodu. Przyklejenie folii aluminiowej nie szkodzi, ale i nie pomaga tu w niczym.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-03-10, 22:44   
 

Tak ale w niektórych modelach tam jest nakręcana taka osłona. Z niej jej odprowadzenie ciepłego powietrza z nad kolektora. Do czego i po co tego juz niestety nie wiem. Do turbosprężarki raczej zimne potrzebne. Moze do wersji gaznikowej zima doprowadzało sie ciepłe powietrze??
_________________

 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2007-03-10, 22:53   
 

Te śruby to miejsce na specjalną osłonę. Ta osłona służy do podgrzewania powietrza. Spełnia funkcję lejka. Od tej osłony idzie gruby wąż do filtra powietrza. Filtr powietrza może zasysać powietrze dwoma otworami. Zimne lub ciepłe. W obudowie filtra, na dole (silniki J6R, J7R) znajduje się termostat z klapką. W zależności od temperatury znajdującej się wewnątrz filtra klapka przestawia się na zasysanie powietrza zimnego albo ciepłego.
Wiadomo że po odpaleniu silnika kolektor wydechowy nagrzewa się błyskawicznie do wysokiej temperatury, dlatego to najlepsze miejsce aby zbierać podgrzane szybko powietrze.
Mam u siebie takie cuś.
W poniedziałek zrobię zdjęcia.
Miałem poruszyć ten temat bo za bardzo nie wiem czemu ma to wszystko służyć.
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-03-10, 23:12   
 

krk800 napisał/a:
W obudowie filtra, na dole (silniki J6R, J7R) znajduje się termostat z klapką.


Nic takiego nie miałem w mojej reni 2.0 :(. Nie było też żadnej osłony, ani rury. Silnik J7R oczywiście. Hmmmm..... Widocznie nie wszystkie to miały.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-03-11, 07:50   
 

Sprawa jest prosta. Cieple powietrze to lepsze parowanie benzyny i lepsza mieszanka. Auta gaźnikowe zawsze miały przy filtrze powietrza rurę doprowadzającą cieple powietrze. Przestawiało sie taka dźwigienke w położenie zima czy lato. I tyle.
_________________

 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2007-03-11, 09:55   
 

Adam napisał/a:
Przestawiało sie taka dźwigienke w położenie zima czy lato. I tyle.


U mnie nie ma żadnej dźwigienki. Jest taki dziwny układzik z dużą sprężyną ( termostat ), który sam sobie przełącza i reguluje ciepłotę powietrza w układzie dolotowym.
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-03-11, 10:29   
 

krk ma racje .Janusz ten kolektor który masz odemnie własnie tak miał jak opisuje krk i było to podłonczone do filtra powietrza.
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2007-03-11, 12:20   
 

Panowie wszystko się zgadza.
W zimie rozpylenie paliwa w powietrzu odbiera bardzo dużo ciepełka przez wzmożone parowanie. (To chyba każdy wie że parująca benzynka odbiera ciepło)
Prawidłowa praca gaźnikowego układu zasilania zależy w dużej mierze od prawidłowego wymieszania paliwa z powietrzem. Długa droga od dyszy do cylindra, zwłaszcza zimą powoduje że paliwo błyskawicznie skrapla się na ściankach układu dolotowego i dla tego ważne jest aby jak najszybciej rozgrzać ten układ.
Jest oczywiście ale. Ciepłe powietrze ma mniejszą gęstość i współczynnik nadmiaru powietrza leci do dołu. Gaźnik sobie z tym nie radzi i po to jest termostat w układzie zasysającym powietrze, który miesza ciepłe z zimnym.
W układach gaźnikowych dobrze aby działało to poprawnie. Zwłaszcza zimą.
Są to układy, które poprawiają skład spalin i przyspieszają dojście silnika do właściwych warunków pracy zimą. Silnik będzie pracował nawet i bez tego.
Czy jest to niezbędne - może. Czy pomaga - na pewno.

Oczywiście innaczej jest w układach wtryskowych, gdzie paliwo wtryskiwane jest praktycznie na zawór ssący a nad składem miesanki czuwa komp.

Ot i trochę teorii.
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-03-11, 16:04   
 

No właśnie. Sęk w tym czy silnik jest gaźnikowy czy nie. KRK800 ma gaźnik i ma blaszkę, Janusz ma wtrysk i nie ma blaszki :) Ja też mam nie mam blaszki. Oleks ładnie to opisałeś, z tym że jak się niedawno dowiedziałem nie zawsze składem mieszanki steruje elektronika. Czasem śróbokręt właściciela. :) Wszyscy robią oczy jak im to mówię
_________________

 
 
krk800 
Częsty forowicz
Trójnitrotoluen



R25: 2000 cm, GTS, J6R, B297, 1989, + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 240
Skąd: Legnica-dolnyśląsk
Wysłany: 2007-03-11, 16:50   
 






Pytanie czym jest element nr 5 na ostatnim zdjęciu ? CZy to nie jest elektryczna sprężarka powietrza >????
_________________
Swoimi wypowiedziami nie zamierzam nikogo obrazic. Pamiętaj jednak, że mam prawo do własnego zdania i zamierzam je wyrażac publicznie. Jeśli Ci się nie podoba nie musisz wcale go czytac.

Piotrek (krk800)
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-03-11, 18:19   
 

I wszystko jasne. Mam wtrysk, więc niczego mi nie brakuje na tych szpilkach. O to mi chodziło. Dziękuję.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
harius1 
Młodzian


R25: 2L, TXI, J7R, B29202, 1991
Pomógł: 2 razy
Wiek: 62
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 57
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-03-11, 21:28   
 

macie rację , ja zrobiłem to profilaktycznie a mieszanka podgrzewana jest w kolektorze bo przepływa przez niego płyn chłodzący silnik tak jest u mnie .
_________________
automat to fajna bryczka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 28