R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-04-23, 20:39 Silnik gaśnie po uruchomieniu
[b]Witam wszystkich mam taki przecudny problem
od jakis 3 mcy jestem szczęśliwym posiadaczem Pięknej Renatki
i od tygodnia się męcze i chyba sam nie wydumam o co chodzi
zaczeło sięod tego że motor przestał równo pracować na wolnych obrotach
uporałem sięz tym szybko mierząc oporności na czujnikach ( w tym przypadku zawiódł czujnik temperatury silnika FACHOWO : czujnik temperatury czieczy chłodzącej )
i było wszystko wporządku zgasł ekranik od elektoniki wydawało by sie ze wszystko jest cacy ale gdzieś od trzech dni dzieje sie tak ze jezeli silnik sie nie nagrzeje gdzies tak to 40 stopni to gasnie zaraz po uruchomienu , z takim dziwnym obiawem jak by nie dostawał paliwa ,
nie zapaliła sie żadna kontrolka od elektroniki
natomiast podczas przeglądanie odkryłem kilka dziwnych rzeczy
1.
Sonda lambda : ma kosmiczną oporność i nie dostaje żadnego napięcia oporność ok 200k om
2.
sonda ta jest zamontowana zaraz za kolektorem wydechowym co wydawało mi się dziwne od dłuższego czasu ale po dłuższym przemysleniu doszedłem do tego ze im wyżej jest sonda tym lepiej
3.
Pod akumulatorem jest dziwna puszka sporych rozmiarów , odchodzą od niej dwa wężyki jeden przez elektrozaworek i dalej do kolektora ssącego a drugi to jakby powrót też od kolektora do puszki
Model komputera to BENDIX HOM 7700 734 613
BVM
7700748185
jesli ktoś posiada taki komputer to mam takie pytanie , Czy jest sonda lambda
jakie ma oporności i jakim napięciem jest zasilana
Niestety nie mogę dodać załącznika ( zdjęć opisywanych dziwadeł )
jesli jest ktoś zainteresowany dziwadłami to wyślę zainteresowanym na M@ila
Ale pytania pomocnicze o ile możesz odpowiedzieć??
1.Wtrysk jest z silniczkiem krokowym (nowsza wersja) czy z przepustnicą bimetalu (wtrysk mechaniczny) starsza wersja wstarszych R25 oraz przepływomierz na rurze powietrznej.
teraz przewidywanie trochę z fusów:
1)Jesli nowszy typ wtrysku z silnikiem krokowym spójrz na forum było pisane o tym kilka razy
b)Jesli starszy to:
a)Wymontuj przepustnice bimetalu ona tak wygląda http://www.auto-solve.com...x_air_valve.gif (Jest umieszczona pionowo) (umyj ją nawet ciepła wodą) zrób jej test jak wyschnie włoż do lodówki i zobacz czy w (otworze) przekroju otwiera się zamyka bimetalowa zapadka (jesli nie to trup zawór bimetalu)
W zimnym oczywiście się powinna otwierać w ciepłym zamykać
Na przepustnicy jest malutka nakrętka (służy do regulacji kąta otwarcia przepustnicy) nalezy bawić się tym ostrożnie (bo mozna uzyskać ssanie na ciepłym silniku )
Przepływomierz na rurze powietrznej
-lubi się zacinać z brudu (zdjac rurę wypsikać Wd40)
-Jest pokrzywiony dostał "strzał " jak jezdzisz na gazie (to juz duży problem)
c)Inne
-czujnik Halla zwany impulsatorem potrafi dawać objawy gasniecia na ciepłym silniku (do 25 wystepowały w dwóch rodzajach z krutkim przewodem i z dłuższym)
-Lambda
-no i czujnik temp który wymieniałes
I tyle wrózenia
Pozdrawiam
Ps zauważ że teraz jak jest zimnej ci to wyszło wiec pewnie ssanie było niesprawne wczesniej
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-05-14, 16:50
Bardzo dziekuję za pomoc
Doszedłem do tego że nie działa czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( silnika )
po wymiani wszystko wróciło do normy nawet spalanie jest mniejsze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum