:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
taka mała chłodniczka
Autor Wiadomość
peterpan 
Raczek


R25: R25, 2.1TD, '92
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 16
Skąd: Brzesko Małopolska
Wysłany: 2007-05-14, 10:29   taka mała chłodniczka
 

Witam serdecznie!
2 dni temu zauważyłem pod moim autkiem plamę oleju przed prawym kołem. Wcześniej się nie pokazywała. Nie szukałem jeszcze zbyt szczegółowo źródła bo nie miałem czasu ale mam "podejrzaną". takie małe coś jak chłodnica poniżej filtra powietrza, idą do niej rury od turbiny. W związku z tym pytania: czy moja diagnoza jest/może być prawidłowa? czy ten objaw to coś złego/powód do niepokoju? Czy demontaż/naprawa/montaż mieści się w możliwościach mechanika amatora? I co wogóle robi ta chłodniczka? Przepraszam że tyle tych pytań ale jak coś boli moją renię to boli i mnie :cry: . Pozdrawiam, Piotrek
_________________
R25 2.1 TD
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2007-05-14, 10:45   
 

Ta chłodniczka w okolicach prawego reflektora to Intercooler... Chłodzi tylko powietrze dochodzące do turbiny... A powietrze o ile mi wiadomo - plam nie pozostawia...
Moje pytanie - czy ta plama aby była z Twojego auta?? (czasami zdarza się że staniemy na czyimś śladzie, nie zauważymy tego na początku a potem pełni niepokoju sprawdzamy czy to nie nasza plama...), pytanie drugie - czy sprawdziłeś dokładnie co to za plama?? Czy olej silnikowy, czy płyn chłodniczy, hamulcowy...
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
peterpan 
Raczek


R25: R25, 2.1TD, '92
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 16
Skąd: Brzesko Małopolska
Wysłany: 2007-05-14, 11:00   
 

rocznik 92 i intercooler? :shock: . A plama na pewno moja bo kilka razy w różnych miejscach świeża. Nieduża, kilka kropel w parę godzin. I na pewno olej silnikowy. Hmmm, to może coś z obudowy filtra powietrza? jest coś takiego jak odma czy coś w tym rodzaju? Bo do filtra oleju jest daleko i nie bardzo widzę inne źródło wycieku. No i tak jak napisałem, plama po raz pierwszy pokazała się 2-3 dni temu.
_________________
R25 2.1 TD
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-05-14, 11:42   
 

W wersjach z automatem AR4 w tym miejscu jest chłodnica oleju od skrzyni biegów. Myślę że to to. jak nie masz automatu to może kiedyś był. Aha od strony wewnetrznej, od koła powinien być na niej wentylator.
_________________

 
 
peterpan 
Raczek


R25: R25, 2.1TD, '92
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 16
Skąd: Brzesko Małopolska
Wysłany: 2007-05-14, 12:30   
 

to będzie intercooler bo idą do niego grube rury od turbiny. A źródła plamy nie zlokalizowałem. jest tam trochę oleju ale przy odkręcaniu filtra podczas wymiany oleju mechanik trochę tam narozlewał. Jeden z węży oleju jest mokry ale to olej zakurzony i nie kapiący. Badałem ręką "na macanego" i nie znalazłem świeżego oleju. Tak teraz myślę czy to nie ten rozlany przy wymianie olej tylko od gorąca rozrzedł i teraz dopiero wykapał bo dziś auto stoi już 5 godz a nie ma śladu. Myślę że z Waszą pomocą i z lekturą tego forum powoli doprowadzę moją renię do pełnego zdrowia :) .
_________________
R25 2.1 TD
 
 
Suvis 
Starszy starszak



R25: baccara, 2,5 Turbo V6, 91r
Wiek: 46
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-05-14, 14:04   
 

B. możliwe. Gdyby jednak gromadził się tam (w intercoolerze) olej to turbina najprawdopodobniej już do remontu.
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-05-14, 14:29   
 

peterpan, wypelnij pola w twoim profilu bedzie nam latwiej diagnozowac co twojej podopiecznej dolega.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2007-05-14, 16:16   
 

Intercooler jest za turbiną tzn że jak ci tam olej wylatuje to masz tam dziurę i co za tym idzie mniej powietrza w cylindrze.
Zdemontuj filtr powietrza i węże i zobacz dokładnie skąd to leci.

Odma skrzyni korbowej wchodzi na dolocie do turbiny. Jakieś 10 cm przed samą turbiną.

Jak masz dziurę w chłodnicy koniecznie ją napraw. Dziura = nieprawidłowa praca.
 
 
peterpan 
Raczek


R25: R25, 2.1TD, '92
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 16
Skąd: Brzesko Małopolska
Wysłany: 2007-05-14, 17:48   
 

U mnie intercooler jest pod filtrem powietrza, poniżej prawego reflektora. Jutro mam wolne to odkręcę filtr powietrza, wymontuję tą chłodniczkę i obejrzę. Przy okazji wyczyszczę ją bo dołem jest cała pozaklejana błotem i chyba olejem ale starym, przyschniętym. A jak poznać stan turbiny? bo w czasie jazdy wskazówka sprężania idzie ładnie w górę i słychać startujący odrzutowiec :D . Pozdrawiam, Piotrek
_________________
R25 2.1 TD
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2007-05-15, 09:05   
 

O to już niedługo. Turbina nie ma prawa gwizdać.
To obklejenie olejem niestety świadczy o nieszczelności chłodnicy.
Ja swoją po prostu zakleiłem.
Jak chcesz sprawdzić stan uszczelek turbiny to zdejmij z niej węże i na działającym silniku zbliż kartkę białego papieru do wylotu, no i zmuś turbinkę do pracy. Ilość oleju na kartce świadczy o stanie uszczelnień.
Gwizdanie jak najbardziej niewskazane.
Olej może ci jeszcze walić przez odmę - sprawdź po prostu na wężyku.
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-05-15, 23:09   
 

moja renia jest taka sama jak twoja, mam turbinkę w super stanie i nic mi nie gwizdało jak mocniej depne, wskazówka od turbo dochodzi mi prawie do czerwonego pola.
W poprzedniej reni padła mi turbinka a zanim padła własnie mocno gwizdała .
Jezeli chłodniczke masz zachlapaną olejem znaczy ze jest nieszczelna i pewnie mocno zapełniona olejem.
Turbina w skrajnych przypadkach moze bardzo szybko wyciągnąć olej z silnika ,sprawdzaj czesto poziom oleju jezeli szybko nie ubywa to masz troche czasu na rozglądanie sie za inną turbiną.
 
 
 
peterpan 
Raczek


R25: R25, 2.1TD, '92
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 16
Skąd: Brzesko Małopolska
Wysłany: 2007-05-16, 09:54   
 

hmm, więc z moją chyba coś jest. Gwizd jest tylko przy mocnym depnięciu na niższych biegach i przez chwilę. Co prawda nie próbowałem jej jeszcze "gnieśc" mocno ale też jeszcze nie przekroczyłem wskazówką trzeciej kreski. A z tym olejem to jest tak że u mnie właściwie nie ubywa nic choc dziś rano stuknęło Reni 300.000. a od wymiany zrobiłem już 8tys. Jak nie będzie padac to dziś to wymontuję i obejrzę. Pozdrawiam, Piotrek

[ Dodano: 2007-05-16, 18:48 ]
raport z demontażu :D . Rury od turbiny wewnątrz brudne od oleju ale brak oleju ściekającego, tylko rosa. Również w chłodniczce rosa olejowa ale nic nie wycieka choc stała "na głowie" dobre pół godz. Za to jest nieszczelna i raz już ordynarnie poklejona poxipolem. tel do przyjaciela i "nowa" chłodniczka zamówiona. Za parę dni napiszę czy wymiana przyniosła odczuwalną poprawę w pracy turbiny.
_________________
R25 2.1 TD
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-05-16, 23:10   
 

żadnych zmian nie oczekuj. turbina będzie pracować jak dawniej, tylko olej przestanie wyciekać na drogę.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-05-18, 18:12   
 

a ja mysle ze jakies zmiany bedą ,ponieważ turbina daje pod cisnieniem powietrze do silnika własnie przez tą chłodniczke ,jesli była nie szczelna to czesc tego cisniena nie dochodziło do silnika i to osłabiało jego moc.
w normalnej jezdzie jesli turbina jest sprawna to wskaznik turbo powinien sie wychylac co najmniej do połowy ,a ty wspomniałes ze tylko do 3 kreski a to jeszcze jest daleko od połowy.
Wymienisz chłodniczke a to uszczelni układ i bedziesz widział czy turbina lepiej pracuje a moze nawet przestanie gwizdać.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 28