:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Klima - pytania do praktyków
Autor Wiadomość
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2007-06-10, 20:14   Klima - pytania do praktyków
 

Jak wspominałem w innym wątku jestem na etapie zakładania klimy. Samochód to R21 , ale to nieistotne.
Jako iż pierwszy raz grzebie sie z klimą mam kilka dośc istotnych pytań na ktore nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

1. Jak to jest z zaworami ??? W układzie sa 4 zawory. Dwa na kanałach prowadzących do parownika i dwa przy spręzarce obok wejscia i wyjscia. Razem z czynnikiem chłodniczym dodaje sie olej, ktorymi zaworami to sie wpuszcza ?? A moze jeden słuzy do tego a drugi do tego ???? Po co sa az 4 zawory ???
2. W spręzarce w jej korpusie znajduje sie korek na klucz 17, zaopatrzony w uszczelke. Podejrzewam ze wlewa sie tam olej ( do skrzyni korbowej spręzarki), czy to osobny układ olejowy ??? Czy wlewa sie tam ten sam olej co do układu chłodzącego ??? Na spręzarce jest opisany tylko jeden typ oleju.
3. Jakie cisnienie panuje w układzie podczas pracy i postoju ???
4. Spręzarka jak i układ przy stosowany jest do czynnika R12 dziś juz niedostępnego , chyba ze jakimś cudem i to drogo. Z tego co sie dowiedziałem zamiennikiem tego czynnika jest R409A, jakie sa orientacyjne ceny napelnienia ( ilośc R12 wg. instrukcji 750g).
5. Uszczelki , oringi sa w dobrym stanie , jednak niektorych brakuje. Gdzie zakupić potrzebne uszczelki bo podejrzewam ze zwykle oringi nie podziałają dlugo ze względu na czynnik chłodniczy , poza tym wyczytalem ze do czynników R12 i R124a sa inne uszczelki .

To chyba wszystko na dzień dzisiejszy, jezeli ktoś posiada jakieś informacje to prosze pisac :).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2007-06-13, 22:56   
 

ad 1. u mnie sa 2 zawory :shock:
olej dodaje sie razem z czynnikiem chlodzacym.
ad 4. napelnienie zamiennika to kszt przy okolo 1 kg czynnika 200pln
koszt napelnienia r12 to koszt minimum 300 pln...gaz ten nadal produkuja nasi kochani wschodni sasiedzi i jest jak dobrze poszukasz wszedzie do zdobycia :wink:
ad5. tej informacji udzieli Ci pewnie jakis warsztat naprawiajacy klime lub zobacz tu...
http://www.climateam.com.pl/
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2007-06-14, 00:19   
 

No własnie to po co jest korek w sprezarce ???
W serwisówce wyczytałem ze olej do kompresora to ELF RIMA 100 i wchodzi go 135cm. Tylę ze nie wiem czy jak ten oplej zostanie wlany przez korek to rozejdzie sie po układzie , czy tez trzeba olej wlewać razem z czynnikiem ale po co wowczas ten korek ??? A moze trzeba lac tu i tu .
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2007-06-14, 00:21   
 

MaciejR21 napisał/a:
A moze trzeba lac tu i tu

mapewno nie....
gdyby tak bylo to serwis by byl o milion zlotch drozszy :|
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 18