R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2007-06-10, 20:14 Klima - pytania do praktyków
Jak wspominałem w innym wątku jestem na etapie zakładania klimy. Samochód to R21 , ale to nieistotne.
Jako iż pierwszy raz grzebie sie z klimą mam kilka dośc istotnych pytań na ktore nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
1. Jak to jest z zaworami ??? W układzie sa 4 zawory. Dwa na kanałach prowadzących do parownika i dwa przy spręzarce obok wejscia i wyjscia. Razem z czynnikiem chłodniczym dodaje sie olej, ktorymi zaworami to sie wpuszcza ?? A moze jeden słuzy do tego a drugi do tego ???? Po co sa az 4 zawory ???
2. W spręzarce w jej korpusie znajduje sie korek na klucz 17, zaopatrzony w uszczelke. Podejrzewam ze wlewa sie tam olej ( do skrzyni korbowej spręzarki), czy to osobny układ olejowy ??? Czy wlewa sie tam ten sam olej co do układu chłodzącego ??? Na spręzarce jest opisany tylko jeden typ oleju.
3. Jakie cisnienie panuje w układzie podczas pracy i postoju ???
4. Spręzarka jak i układ przy stosowany jest do czynnika R12 dziś juz niedostępnego , chyba ze jakimś cudem i to drogo. Z tego co sie dowiedziałem zamiennikiem tego czynnika jest R409A, jakie sa orientacyjne ceny napelnienia ( ilośc R12 wg. instrukcji 750g).
5. Uszczelki , oringi sa w dobrym stanie , jednak niektorych brakuje. Gdzie zakupić potrzebne uszczelki bo podejrzewam ze zwykle oringi nie podziałają dlugo ze względu na czynnik chłodniczy , poza tym wyczytalem ze do czynników R12 i R124a sa inne uszczelki .
To chyba wszystko na dzień dzisiejszy, jezeli ktoś posiada jakieś informacje to prosze pisac .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
ad 1. u mnie sa 2 zawory
olej dodaje sie razem z czynnikiem chlodzacym.
ad 4. napelnienie zamiennika to kszt przy okolo 1 kg czynnika 200pln
koszt napelnienia r12 to koszt minimum 300 pln...gaz ten nadal produkuja nasi kochani wschodni sasiedzi i jest jak dobrze poszukasz wszedzie do zdobycia
ad5. tej informacji udzieli Ci pewnie jakis warsztat naprawiajacy klime lub zobacz tu...
http://www.climateam.com.pl/
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2007-06-14, 00:19
No własnie to po co jest korek w sprezarce ???
W serwisówce wyczytałem ze olej do kompresora to ELF RIMA 100 i wchodzi go 135cm. Tylę ze nie wiem czy jak ten oplej zostanie wlany przez korek to rozejdzie sie po układzie , czy tez trzeba olej wlewać razem z czynnikiem ale po co wowczas ten korek ??? A moze trzeba lac tu i tu .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum