:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
czujnik wskazania temp.
Autor Wiadomość
Suvis 
Starszy starszak



R25: baccara, 2,5 Turbo V6, 91r
Wiek: 46
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
WysÅ‚any: 2006-10-13, 18:11   czujnik wskazania temp.
 

problem jest taki:
czujnik temp na skali pokazuje ok
jednak przy zimnym silniku już zaraz po odpaleniu co chwile pojawia się kontrolka przegrzania na krótki czas i zanika i tak w kółko w różnych odstępach czasu

kiedyś miałem podobnie podjechałem do elektryka który uciął kable wychodzące z czujnika na długości ok 20cm założył nowe z wtyczką i było ok dopóki nie zalały się wodą dawno temu i problem wrócił
jeździłem tak jakiś czas ale jest to wk.......ce :?
zrobiłem to jak kiedyś elektryk ale nie dało to skutku nawet pogorszyło (częściej się zapala kontrolka) czujnik u mnie wygląda tak że ma 2 kable które idą pewnie na deskę jeden jest do skali a 2gi właśnie do czerownej lampki od temp (na razie ten kabelek wypiąłem)..

co to może być :?: jakieś zwarcie właśnie na tym kabelku (gdzieś dalej) i łapie wyższą rezystancję co sygnalizuje przekroczenie temp
czujnik raczej powinien być ok skoro poprawnie pokazuje temp na skali
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2006-10-13, 21:44   
 

moim zdaniem (a kiepsko sie znam na elektryce od porzadnego kopa jakiego dostalem kiedys od 220v) to jest jak piszesz zwarcie lub brak masy :mrgreen:
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2006-10-13, 22:16   
 

Suvis napisał/a:
łapie wyższą rezystancję co sygnalizuje przekroczenie temp

Raczej odwrotnie.... Czujnik od kontrolki przegrzania przy normalnych warunkach jest rozwarty a podczas przekroczenia temp. zwiera styk do masy.
Obstawiam ze gdzies masz przetarta izolacje na kabelku i przy wibracjach dotyka on do masy i zapala ci kontrolke. Czy czujnik jest dobry to ciezko stwierdzic bo moze byc tak, ze jedna sekcja dziala a druga nie. U mnie sa to oddzielne czujniki ale byc moze u ciebie jest inaczej.
Proponuje prosty test: odlacz kabelek od czujnika i sprawdz czy nadal kontrolka mruga, jesli nie tzn ze masz walniety czujnik. Jesli mruga to szukaj uszkodzenia kabelka.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Suvis 
Starszy starszak



R25: baccara, 2,5 Turbo V6, 91r
Wiek: 46
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
WysÅ‚any: 2006-10-16, 09:43   
 

Odpiąłem kabel i nie mruga czyli b.prawdopodobne że czujnik jest uszkodzony
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
ImiÄ™: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
  WysÅ‚any: 2006-11-24, 16:23   Czujnik temperatury + stop
 

Mam chyba taki sam problem
Losowo w czasie jazdy zapala się kontrolka STOP i nic więcej.
Nie pali się żadna z kontrolek na czerwono , podejrzewam że jest spalona żaróweczka
przy ikonce przegrzania oleju. Kiedy robiÄ™ test kontrolek nie pali sie kontrolka przegrzania.
Czy może być uszkodzony czujnik.
Czy może być przegrzany olej a woda w normię
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2006-11-24, 20:35   
 

O ile wiem w zadnej wersji R25 nie bylo czujnika temperatury oleju (a przynajmniej sie z nim nie spotkalem) i ta kontrolka wogole jest nieuzywana. Posprawdzaj zarowki bedzie wiadomo na 100% czemu sie zaswieca stop.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2007-03-18, 20:36   Re: Czujnik temperatury + stop
 

Witek S napisał/a:

przy ikonce przegrzania oleju. Kiedy robiÄ™ test kontrolek nie pali sie kontrolka przegrzania.


Jak siÄ™ robi test kontrolek???
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
ImiÄ™: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
SkÄ…d: LSW
WysÅ‚any: 2007-03-18, 23:05   
 

3 klawisze na raz... te dwa po lewej 000 i ten drugi... no i ten od wycieraczek... w manetce
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2007-03-20, 16:22   
 

Jeszcze raz, powoli... Albo ja jestem głupi albo moja Renia (nawiasem mówiąc pogroziłem jej że ją potnę - mechanizm wycieraczek zepsuła, gdy ją chciałem naprawić :evil: )

Mam po lewej 3 przyciski: 000, ten do przełączania wskazań (ze strzałką) i jeszcze jakiś tam (nie wiem, napisy starte).
Przy manetce wycieraczki mam 3 kolejne przyciski od gadaczki (w kolejności od lewej): TEST, OBLIT., REP. (dla wyjaśnienia mam inne zegary z guzikami: POWER, REP, DIS

Co i w jakiej kolejności nacisnąć? Co ma się dziać?
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2007-03-20, 16:55   
 

Chodzi o przycisk na ramieniu sterowania wycieraczkami, ten od funkcji komputera od spalania itd.
_________________

 
 
szopen 
Spełniony forowicz



R25: 2,2/2,5 TX/V6Turbo J7T/Z7U B29E/B29G 86?/90
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 497
SkÄ…d: Radom
WysÅ‚any: 2007-03-20, 17:37   
 

Koledy Lloyd ma ph1... z tego co pamietam tam nie ma sterowania kompa w manetce wycieraczek...
_________________
The two most common elements in the universe are Hydrogen and stupidity.
Harlan Ellison
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
ImiÄ™: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
SkÄ…d: LSW
WysÅ‚any: 2007-03-20, 17:40   
 

no to wychodzi że te 3 przyciski po lewej na raz musi nacisnąć
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2007-03-20, 21:17   
 

Ale to tylko pokazuje mi inną ilość benzyny w baku, nic więcej się nie zmienia :D
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2007-03-20, 22:59   
 

w wersji zegarow z mechanicznym liczydlem kilometrow nie ma czegos takiego jak test zegarow :( test jest tylko w full elektronicznym liczniku!
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
ImiÄ™: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
WysÅ‚any: 2007-03-20, 23:15   
 

No to świetnie!
Właśnie odkryłem, że tarcze obrotomierzy są wymienne (wobec całej tarczy wszystkich zegarów) - więc wrzucam mój z turbo wskaźnikiem i montuję do samochodu. Mam nadzieję że wszystko zadziała?
I na koniec dwa pytania:
- jak wyciągnąć zegary z auta?
- jak sprawdzić (a wcześniej gdzie znaleźć) stabilizator napięcia?
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 30