:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Rozbiórka silnika
Autor Wiadomość
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-01, 14:17   Rozbiórka silnika
 

Czy ktoś z was rozbierał już silnik Z7W, lub Z7V ? Chodzi o totalne rozebranie na czynniki pierwsze. Czy potrzebne do tego będą jakieś specjalistyczne narzędzia, ściągacze, itp ? Na co zwrócić szczególną uwagę i wogóle jak się za to zabrać ?
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
zeus 
Starszy starszak
zeus



R25: brak r25
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 159
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2007-11-01, 14:40   
 

Mam dwa silniki v6 turbo do rozebrania z przeznaczeniem na złom więc wszystko jeszcze przedemną a do rozbiórki mam kilka młoteczków :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
i oczywiści klucze wszelkiego rodzaju
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-11-01, 16:28   
 

My rozbieraliśmy ale było to dość dano temu i moja rola ograniczała się do trzymania lampy :) Ale z tego co pamiętam to nie trzeba było używać żadnych specjalistycznych narzędzi. No może poza kluczem dynamometrycznym.
_________________

 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-11-01, 17:45   
 

a po co- jeśli wolno spytać- chcesz rozmontować zupełnie dobry silnik? raz tylko jechałem twoją renią jako pasażer (śmigaliśmy po Lublinie) i pamiętam, że bardzo ładnie chodził motorek...
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-01, 21:07   
 

Chodzi o to Janusz, że nie mam co z nim zrobić, a części szybciej sprzedam, lub będę miał ich spory zapas :D. Niestety nikt nie uwierzy, że silnik z przebiegiem 300kkm może być w dobrym stanie i śmigać na półsyntetyku jeszcze :). Ale może jeszcze się zastanowię i go jakoś w 12-tu chłopa targniemy do piwnicy ;).
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
GRZYBEK 
Fachowy forowicz
GRZYBEK



R25: brak
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 19 Cze 2005
Posty: 290
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2007-11-01, 21:16   
 

Raczej zapas bo jak kupować to tylko w całości. :(
_________________
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło...
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-11-01, 21:23   
 

12 chłopa ?????? Ja go sam z ojcem nosiłem :) Fakt byłem potem zmęczony
_________________

 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-01, 21:29   
 

gzara napisał/a:
Ja go sam z ojcem nosiłem

Zapraszam w takim razie do pomocy :P
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-02, 13:02   
 

A może zrobimy zamianę :?:
Silnik w częściach pierwszych za całość ,potrzebny jest mi blok silnika Z7W .
Do rozbiórki nie potrzebny jest klucz dynamometryczny
Jeśli chcemy zachować tuleje tłoka to potrzebny jest ściągacz do tulej.
Najdroższe na złomie to aluminiowe elementy silnika.
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-02, 13:35   
 

Wiesz Lucjan, nie chcę się zamienić, bo co ja mam to wiem, a co ty mi dasz tego nie wiem, ale skoro chcesz zamiany, to można domniemywać, że jest w gorszym stanie :P.
Jeśli coś chcesz to możemy porozmawiać o części, albo jak chcesz cały silnik to ci mogę go sprzedać. chętnie się go pozbędę w całości :D.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-02, 13:46   
 

Tombog napisał/a:
ale skoro chcesz zamiany, to można domniemywać, że jest w gorszym stanie

Silnik jest w idealnym stanie tylko blok jest pęknięty, ale oglądając pic-capa to nie jest silnik Z7W.
Miałem na myśli kupno,wożenie złomu byłoby nie opłacalne.
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-02, 13:55   
 

lucjan napisał/a:
oglądając pic-capa to nie jest silnik Z7W.

Nie no wybacz, ale chyba wiem jaki silnik miałem pod maską :D. Trochę go już rozkompletowałem z wierzchu (wtryskiwacze, osprzęt itp), ale jak chcesz, możesz wziąć to co zostało. Będzie taniej :D. Silnik jeszcze nie został otwarty :).
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2007-11-02, 14:12   
 

co prawda tego typu silnika nie rozbierałem, ale do wersji 2.2 tak :) i jeśli tuleje sa plywajace to ja bym nie wyciągął tuleji... odkręcił bym tylko panewki i wyciągnął blok z tulejami... korbowody i tłoki niewiele ważą więceja przy odrobinie szczęścia przy sciąganiu - można nie uszkodzić pierscieni uszczelniających tuleje... ;)
No ale jak zaznaczam - tego typu nie rozbierałem i mogę się mylić w ocenie...
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-11-02, 17:15   
 

My pościągaliśmy tuleje bez ściągacza i uważam że takowego nie trzeba, podkładki pod tuleje to raczej obowiązek wymiany relacja kosztów do kosztów robocizny. Dynamometryczny do składania :)
_________________

 
 
bartek1983 
Forowicz
PIKUR


R25: Safrane 2.0 16V
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 196
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-03, 08:31   
 

Wlasnie w 12 chlopa , ja go z bratem wyjmowalem i wkladalem do tranzita i pozniej do garazu . Fakt pozniejj troche rece bolaly , ale w 3 odoby spokjnie go wyciagniesz
PS. daj ogloszenie na allegro i go za rozsadne pieniadze sprzedasz - ja za swoja V6 z kompem wyciagnalem ok 1100 zl w zeszlym roku
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 29