R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2007-11-08, 23:46 V6 i masa silnika
Gdzie znajduje sie połaczenie silnika z karoseria ????
Na razie znalazłem tylko połaczenie skrzyni ( AR4) z karoseria. Ale z tego co zauwazylem przy innych silnikach powinno być jeszcze połaczenie silnika z budą.
Dzis sprawdziłem alternator ( wyciagam go w ciagu niecałych 20 minut hehe , nie wiem czy to rekord )
Z nim jest wszystko ok, ale gdy silnik pracuje wszystko lekko mruga, kontrolki , podswietlenie, swiatła mijania itd.... . Ładowanie wg. pomiarów jest ok , ale gdzies cos iskrzy najwyraźniej. Połaczenie przy alternatorze ok, połaczenie przy rozruszniku ok, przy akumulatorze ok.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Masa silnika powinna być też od spodu. Prawdę mówiąc masa skrzyni jest też masą silnika. Przecież obie re rzeczy są złączone w jedno .
Jeśli podejżewasz, że z masą jest jednak coś nie tak, to pociagnij na próbę swoją masę, najlepiej bezpośrednio do klemy. Moim zdaniem nic to nie da.
W mojej srebrnej był ten sam problem. Czasami to tak mrugało, jak na dyskotece. Zależnie od pogody. A włączenie świateł powodowało przygasanie zegarów dość mocno. Jeślio też tak jest u ciebie, to ja obstawiam kable. Gdzieś może być już izolacja zniszczona i jak jest wilgoć to prądy pływają jak szalone.
Dlaczego nie stawiam na alternator ? Bo na 4 różnych miałem ten sam efekt, a regeneracja altka nic nie zmieniła. Oczywiście nie wykluczam, ale najlepiej sprawdzić altek u lektryka, na specjalnym stole pomiarowym.
Co do rekordu, to mój wynosi 10 minut . Tylko jeszcze uściślij czy liczysz od momentu otwarcia garażu, czy pierwszego obrotu klucza .
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-09, 09:53
MaciejR21 napisał/a:
wyciagam go w ciagu niecałych 20 minut hehe , nie wiem czy to rekord )
Tombog napisał/a:
Co do rekordu, to mój wynosi 10 minut
Nie wiem jak Wy to robicie ale u mnie jest to nie możliwe,chyba że w V6 nie potrzeba wykręcać pompy wspomagania układu kierowniczego.
U mnie przewód masowy silnika jest przykręcony do środkowej śruby rozrusznika.
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 59 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-09, 10:40
hmmm - wymieniałem ostatnio alternator - nie musiałem odkręcać żadnej pompy - wystarczyło wyjęcie filtra powietrza - i to właśnie zabrało mi najwięcej czasu bo nie wiedziałem, że go się po prostu wysuwa do góry. Samo odkręcenie i wyjęcie alternatora to właśnie jakies 5 do 10 minut.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2007-11-09, 12:06
W drugiej R25 sa własnie porobione dodatkowe przewody masy od kielicha do silnika i od kielicha do akumulatora ( moze tam były podobne objawy).
Przy silniku J7T w R21 mam dwa przewody masowe. Nawet przy silniku 1,7 F3N miałem dwa przewody masowe wiec dziwi mnie ze przy tak duzej jednostce i tak duzym pradzie alternatora oraz jego obciazeniu , wystepuje tylko jeden przewod i to przy koncu skrzyni czyli daleko i od rozrusznika i od alternatora.
Alternator wyciagalem po raz pierwszy bez kanału i bez garazu przy 4 stopniach temp. zewn. .
[ Dodano: 2007-11-24, 22:06 ]
Migotanie załatwione. Po pomiarach wszystkich połaczen i stwierdzeniu że sa ok, przyszła pora na ponowne wyjecie alternatora. Do wymiany poszedł tym razem regulator napiecia i tutaj tkwił problem.
Zamiennik magneti marelli kosztuje 42zł. Niestety trafił mi sie felerny i nie działa kontrolka :/ ale prawdopodobnie go wymienie na dobry ( chyba ze juz nie bedzie mi sie chcialo wyciagac alternatora i czekac na nowy regulator).
Ładowanie utrzymuje sie powyzej 14V i nie przekracza 14,5V niezaleznie od obciazenia instalacji. Oczywiscie nic juz nie mruga.
Przy poprzednim regulatorze ładowanie takze było tyle ze za duze. Na zimnym silniku i nie obciazonej instalacji potrafilo dojsc do ponad 16V. Potem spadalo i zachowywalo sie tak jakby regulator dzialał sprawnie czyli bylo w granicach 14V, nie liczac tego migotania swiateł, kontrolek itd. Przy zwiekszaniu obrotów jednak, napiecie wzrastało powoli do prawie 16V w ciagu kilkudziesieciu sekund.
[ Dodano: 2007-12-10, 19:33 ]
Masa zlokalizowana podczas robienia rozrusznika. Przewód jest przykrecony do silnika tuz nad miska olejowa w okolicach filtra oleju. Druga czesc przykrecona do podluznicy koło rozrusznika. Umiscilem ta informacje bo moze kiedys ktos tez bedzie jej szukał .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum