R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-11-13, 19:02 Regulacja zaworow
Tak sie zastanawiam jak sa regulowane zawory w J8S (ale tez pewnie ogolnie w kazdej z naszych renatek)? Czy tam sa popychacze hydrauliczne czy reguluje sie je za pomoca plytek? Chce wyregulowac sobie je bo jak jest silnik zimny to strasznie klekocze.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-13, 19:49
W mojej skromnej książeczce w j francuskim jest podany luz zaworów 0,20 i 0.25 to w-g mnie nie ma w nim popychaczy hydraulicznych płytki mogą być.
Ale te objawy jakie występują u Ciebie wskazują na hydrauliczne,jeśli te stuki ustępują po rozgrzaniu się oleju.
Może jest nie odpowiedni olej
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-11-13, 20:42
olej to Elf turbo diesel wiec w sam raz, zawory sie reguluje na zimnym silniku bo wtedy sa najwieksze luzy wiec moze dlatego wtedy najbardziej klekocze
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
No razem ze wzrostem temperatury oleju, luz też się zmniejsza. Fizyka . Dlatego na zimno trzeba zachować luz, żeby się przy gorącym silniku nie posrało wszystko .
Z tego co wiem, to najpierw należy wyregulować na płytki, ale potem jeszcze trzeba na oko doregulować, bo tam wszystko jest powyrabiane i płytka nie odpowiada faktycznej szczelinie. Będziesz miał już większą i trzeba jeszcze ocenić stan zużycia koników i wziąć to pod uwagę. Na oko niestety.
Pozatym dizel to takie bydle, zwłaszcza z tamtych lat, że bardziej go słychać niż benzynkę, więc pewnie i tak nie uciszysz go całkiem.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
większość silników naszeych renatek nie ma ŻADNYCH płytek... Zawory są regulowane śrubkami z kontrą... Luz tak jak napisaliście - ale i też taki sam jak w PF 126 P Powiem na marginesie - że nigdy go nie zmieniałem - regulowałem - no chyba że po wymianie uszczelki pod głowicą... No oczywiście moja odpowiedź nie dotyczy silników typu Z z turbinami - tego nie rozbierałem i nie wiem co mogły francuziki wymyśleć tam mogły byc popychacze hydrauliczne
Co do stuków... No to tak jak Tomek napisał... Ogólnie mogę powiedzieć - ze jeśli już występują - trzeba się liczyć z zaczynającym się zużywać wałkiem rozrządu... Ja miałem już w swojej praktyce Reniowej wytarcie wałka i jednej krzywki (dzwigienki) zaworowej - efekt taki - że słychać stuk jakby ktoś młotkiem w pokrywę zaworów uderzał...
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-11-14, 18:26
Na szczescie az tak nie stuka a jak pochodzi minute-dwie to praktycznie przestaje byc slyszalne (oczywiscie o ile terkotanie diesla moze byc nieslyszalne ). Przy temperaturach w okolicy 5* i wiecej zjawisko to wogole nie wystepuje wiec chyba nie jest zle Planuje jeszcze przed nastaniem zimy wyregulowac zaworki bo szkoda silniczka tylko musze przygotowac mechanika na ten zabieg
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
w turbo dizlu jest tak jak powiedział olus ,regulacja jest na srubke z kontrą.
w moim turbo dizelku prawdopodobnie od nowosci nikt jeszcze sie tego nie dotykał ma juz przejechane 300tys .a jesli chodzi o głosnosc pracy to możemy kiedys zrobic zawody czyj dizel ciszej chodzi.
[ Dodano: 2007-11-14, 22:46 ]
a stukanie zulus to wcale nie muszą byc zawory ,mogą pukac panewki na wale w momencie zapalania gdy nie ma jeszcze oleju na nich a to może oznaczac ze na wale masz juz dosyc mocne luzy.
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-11-15, 16:11
Renia ma juz na koncie prawie 387kkm wiec calkiem mozliwe. Jako ze koszt regulacji zaworow jest znikomy w porownaniu z remontem panewek to od tego zaczne i sie okaze co dalej. Mechanik sie ucieszy ze nie bedzie musial sie meczyc z plytkami
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: brak Pomógł: 4 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Cze 2005 Posty: 290 Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-11-30, 20:53
Oluś, mam pytanko odnośnie zaworków mnie też klekocze i nie mogę zlokalizować dokładnie gdzie tak wali teraz do rzeczy, czy regulacja pomogła i czy było widać skutki tego klekotania na jakiś częściach po rozebraniu na pokrywie czy gdzieś indziej.
_________________ Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło...
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-11-30, 22:13
Pokrywa nie ma nic wspolnego z zaworami , poprostu je zakrywa. V6 klekota i tutaj nic nie zrobisz. Duzo zalezy od tego jaki olej jest wlany. Jak robilem regulacje przy 237tyś km to luzy byly prawie dwa razy wieksze niz powinny być. Przy prawidlowych luzach poprawi sie spalanie i moc silnika ( lepsze otwieranie sie zaworow a co za tym idzie lepsze napelnianie i oproznianie cylindrow ).
Jeśli mocno Ci klekota pod pokrywami ( za mocno) to mogą klekotać dzwignie zaworowe a nie same "luzy" na zaworach .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum