:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulacja zaworow
Autor Wiadomość
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-11-13, 19:02   Regulacja zaworow
 

Tak sie zastanawiam jak sa regulowane zawory w J8S (ale tez pewnie ogolnie w kazdej z naszych renatek)? Czy tam sa popychacze hydrauliczne czy reguluje sie je za pomoca plytek? Chce wyregulowac sobie je bo jak jest silnik zimny to strasznie klekocze.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-13, 19:49   
 

W mojej skromnej książeczce w j francuskim jest podany luz zaworów 0,20 i 0.25 to w-g mnie nie ma w nim popychaczy hydraulicznych płytki mogą być.
Ale te objawy jakie występują u Ciebie wskazują na hydrauliczne,jeśli te stuki ustępują po rozgrzaniu się oleju.
Może jest nie odpowiedni olej :?:
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-11-13, 20:42   
 

olej to Elf turbo diesel wiec w sam raz, zawory sie reguluje na zimnym silniku bo wtedy sa najwieksze luzy wiec moze dlatego wtedy najbardziej klekocze
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-13, 20:49   
 

No razem ze wzrostem temperatury oleju, luz też się zmniejsza. Fizyka :P. Dlatego na zimno trzeba zachować luz, żeby się przy gorącym silniku nie posrało wszystko :D.
Z tego co wiem, to najpierw należy wyregulować na płytki, ale potem jeszcze trzeba na oko doregulować, bo tam wszystko jest powyrabiane i płytka nie odpowiada faktycznej szczelinie. Będziesz miał już większą i trzeba jeszcze ocenić stan zużycia koników i wziąć to pod uwagę. Na oko niestety.
Pozatym dizel to takie bydle, zwłaszcza z tamtych lat, że bardziej go słychać niż benzynkę, więc pewnie i tak nie uciszysz go całkiem.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-13, 21:20   
 

Pisząc moją wypowiedż nie miałem na myśli szczelinomierza tylko płytki regulacyjne.
 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2007-11-14, 00:49   
 

większość silników naszeych renatek nie ma ŻADNYCH płytek... Zawory są regulowane śrubkami z kontrą... Luz tak jak napisaliście - ale i też taki sam jak w PF 126 P :) Powiem na marginesie - że nigdy go nie zmieniałem - regulowałem - no chyba że po wymianie uszczelki pod głowicą... No oczywiście moja odpowiedź nie dotyczy silników typu Z z turbinami - tego nie rozbierałem i nie wiem co mogły francuziki wymyśleć ;) tam mogły byc popychacze hydrauliczne :)

Co do stuków... No to tak jak Tomek napisał... Ogólnie mogę powiedzieć - ze jeśli już występują - trzeba się liczyć z zaczynającym się zużywać wałkiem rozrządu... :( Ja miałem już w swojej praktyce Reniowej wytarcie wałka i jednej krzywki (dzwigienki) zaworowej - efekt taki - że słychać stuk jakby ktoś młotkiem w pokrywę zaworów uderzał...
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-11-14, 08:24   
 

Tombog napisał/a:
płytka nie odpowiada faktycznej szczelinie.

swieta prawda....dlatego u mnie jak byly regulowane zawory to wpierw pomierzone zostaly "dziury"
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-11-14, 18:26   
 

Na szczescie az tak nie stuka a jak pochodzi minute-dwie to praktycznie przestaje byc slyszalne (oczywiscie o ile terkotanie diesla moze byc nieslyszalne ;) ). Przy temperaturach w okolicy 5* i wiecej zjawisko to wogole nie wystepuje wiec chyba nie jest zle :) Planuje jeszcze przed nastaniem zimy wyregulowac zaworki bo szkoda silniczka tylko musze przygotowac mechanika na ten zabieg ;)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-14, 19:05   
 

Zulus napisał/a:
jak pochodzi minute-dwie to praktycznie przestaje byc slyszalne

Zulus napisał/a:
Przy temperaturach w okolicy 5* i wiecej zjawisko to wogole nie wystepuje

Ja bym więc odpuścił zaworki. Chyba, że masz nadmiar kasy, ale w takim przypadku to podam ci może moje konto na PW :P
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Pomógł: 7 razy
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-11-14, 22:40   
 

w turbo dizlu jest tak jak powiedział olus ,regulacja jest na srubke z kontrą.
w moim turbo dizelku prawdopodobnie od nowosci nikt jeszcze sie tego nie dotykał ma juz przejechane 300tys .a jesli chodzi o głosnosc pracy to możemy kiedys zrobic zawody czyj dizel ciszej chodzi.

[ Dodano: 2007-11-14, 22:46 ]
a stukanie zulus to wcale nie muszą byc zawory ,mogą pukac panewki na wale w momencie zapalania gdy nie ma jeszcze oleju na nich a to może oznaczac ze na wale masz juz dosyc mocne luzy.
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-11-15, 16:11   
 

Renia ma juz na koncie prawie 387kkm wiec calkiem mozliwe. Jako ze koszt regulacji zaworow jest znikomy w porownaniu z remontem panewek to od tego zaczne i sie okaze co dalej. Mechanik sie ucieszy ze nie bedzie musial sie meczyc z plytkami :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
GRZYBEK 
Fachowy forowicz
GRZYBEK



R25: brak
Pomógł: 4 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Cze 2005
Posty: 290
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-11-30, 20:53   
 

Oluś, mam pytanko odnośnie zaworków mnie też klekocze i nie mogę zlokalizować dokładnie gdzie tak wali teraz do rzeczy, czy regulacja pomogła i czy było widać skutki tego klekotania na jakiś częściach po rozebraniu na pokrywie czy gdzieś indziej.
_________________
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło...
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-11-30, 22:13   
 

Pokrywa nie ma nic wspolnego z zaworami , poprostu je zakrywa. V6 klekota i tutaj nic nie zrobisz. Duzo zalezy od tego jaki olej jest wlany. Jak robilem regulacje przy 237tyś km to luzy byly prawie dwa razy wieksze niz powinny być. Przy prawidlowych luzach poprawi sie spalanie i moc silnika ( lepsze otwieranie sie zaworow a co za tym idzie lepsze napelnianie i oproznianie cylindrow ).
Jeśli mocno Ci klekota pod pokrywami ( za mocno) to mogą klekotać dzwignie zaworowe a nie same "luzy" na zaworach :).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 27