R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2007-12-13, 17:15
Opory przykrecone sa na dwie sruby koło wentylatora nawiewu ( w kanale powietrznym) na dwie sruby. Dochodzi do nich kostka w przewodami. Trzeba połozyc sie w nogach pasazera i odkrecic to od spodu.
W zaleznosci od wersji i rocznika , opory były wyposazone z bezpiecznik termiczny ( element podobny wygladem do diody) . Jest on umieszczony przy oporach i w razie ich przegrzania, bezpiecznik sie przepala. Były wersje bez tego bezpiecznika i wowczas w razie przegrzania , przepalał sie rezystor.
W zaleznosci od ilosci biegów dmuchawy sa tam 2 albo 3 opory. Sprezynki nawiniete drutem oporowym ( kazdy opor drutem innej grubosci). W wersjach z bezpiecznikiem czasami wystarczy przelozyc przewod w kostce tym samym OMIJAJAC przepalony bezpiecznik. Lepiej jednak udać sie do sklepu z czesciami AGD i zakupic taki bezpiecznik termiczny o jak najwiekszym pradzie pracy ( bo wentylator troche tych Amperów pobiera).
Zazwyczaj bezpiecznik( lub opór w wersji bez bezpiecznika) przepala sie jak wentylator zaczyna sie zacierac . Wowczas po wlaczeniu I biegu dmuchawy , silnik nie ruszy, opór zaczyna sie nagrzewac, a ze silnik nie ruszył to nie ma przeplywu powietrza , tym samym nie ma chlodzenia oporu , no i sie przepala. Trzeba wowczas jak najszybciej wyjac silnik , wymyc go benzyna ekstrakcyjna i ew. przesmarowac lekko łozyska ( tuleje).
Mam gdzies na zapasie moduł rezystorów od dmuchawy 3 biegowej.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum