:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Opornica nawiewu
Autor Wiadomość
ToudiKing 
Gadaczka



R25: 1,7; R21; Benzyna LPG; 1991
Wiek: 43
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 32
Skąd: Nowy Tomyśl
WysÅ‚any: 2007-12-12, 17:37   Opornica nawiewu
 

Czy ktoś wie gdzie znajduje się opornica nawiewu w R21? I w jaki sposób ją samemu sprawdzić czy jest dobra?
_________________
ToudiKing
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2007-12-13, 17:15   
 

Opory przykrecone sa na dwie sruby koło wentylatora nawiewu ( w kanale powietrznym) na dwie sruby. Dochodzi do nich kostka w przewodami. Trzeba połozyc sie w nogach pasazera i odkrecic to od spodu.
W zaleznosci od wersji i rocznika , opory były wyposazone z bezpiecznik termiczny ( element podobny wygladem do diody) . Jest on umieszczony przy oporach i w razie ich przegrzania, bezpiecznik sie przepala. Były wersje bez tego bezpiecznika i wowczas w razie przegrzania , przepalał sie rezystor.
W zaleznosci od ilosci biegów dmuchawy sa tam 2 albo 3 opory. Sprezynki nawiniete drutem oporowym ( kazdy opor drutem innej grubosci). W wersjach z bezpiecznikiem czasami wystarczy przelozyc przewod w kostce tym samym OMIJAJAC przepalony bezpiecznik. Lepiej jednak udać sie do sklepu z czesciami AGD i zakupic taki bezpiecznik termiczny o jak najwiekszym pradzie pracy ( bo wentylator troche tych Amperów pobiera).
Zazwyczaj bezpiecznik( lub opór w wersji bez bezpiecznika) przepala sie jak wentylator zaczyna sie zacierac . Wowczas po wlaczeniu I biegu dmuchawy , silnik nie ruszy, opór zaczyna sie nagrzewac, a ze silnik nie ruszył to nie ma przeplywu powietrza , tym samym nie ma chlodzenia oporu , no i sie przepala. Trzeba wowczas jak najszybciej wyjac silnik , wymyc go benzyna ekstrakcyjna i ew. przesmarowac lekko łozyska ( tuleje).

Mam gdzies na zapasie moduł rezystorów od dmuchawy 3 biegowej.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
ToudiKing 
Gadaczka



R25: 1,7; R21; Benzyna LPG; 1991
Wiek: 43
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 32
Skąd: Nowy Tomyśl
WysÅ‚any: 2007-12-15, 17:21   
 

A jak sprawdzić ten bezpiecznik termiczny czy jest sprawny? Znalazłem i wyciągnąłem opornice - wydaje się być wszystko ok.
_________________
ToudiKing
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcÄ™



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
SkÄ…d: werbkowice
WysÅ‚any: 2007-12-15, 17:33   
 

Sprawdzić czy jest napięcie na wyjściu z bezpiecznika.
lub
Omomierzem czy jest zamknięty obwód w bezpieczniku.
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 19