Tak robił renowację BBS nasz Kolega Sebastian (Wouezza)
Ciekawy ma pomysł na przywrócenie blasku emblematom renault. Widziałem w naturze i jest ładnie.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
Więc teraz pora na moje felgi . Niestety sprawa nie jest prosta, bo pod farbą ukazały się spore zniszczenia. Po takiej polerce, moje fele stracą trochę na wadze .
Postanowiłem też nie zdejmować na wstępie rantów. Dobrze się trzymają na uszczelce, więc nie przeszkadzają śruby przy polerowaniu na aucie . Odpukam je dopiero po spolerowaniu .
Przy okazji mam pytanko do wszystkich, co ściągali już lakier chemicznie. Jaki środek polecacie do tego ? Ja zastosowałem SCANSOL, taki żel w puszcze i niestety nie sprawdził się. Zostało sporo lakieru, który dość mocno się trzyma i ma konsystencję gumowatą teraz. Za nic w świecie nie idzie zetrzeć go teraz papierem, bo się rozmazuje.
[ Dodano: 2008-06-03, 18:56 ]
Po przeszperaniu internetu, natrafiłem na kilka pozytywnych opinii na temat takiego preparatu:
http://www.motipdupli.pl/...ty&m2=12&m3=760
Co ważniejsze, porównywany był właśnie z w/w scansolem i wypada podobno o jakieś 3 nieba lepiej. Koszt to około 30 zł, więc niedługo napiszę o efektach.
IMG_5726.jpg Jak można tak zniszczyć takie ładne fele ?
Plik cignito 97 raz(y) 207.46 KB
IMG_5741.jpg Śrubki powiedziały, że wypięknieją :)
Plik cignito 101 raz(y) 142.05 KB
IMG_5772.jpg Nie wygląda to na razie zachęcająco.
Plik cignito 97 raz(y) 186.74 KB
IMG_5776.jpg Pzostałości lakieru po użyciu preparatu w żelu.
Plik cignito 96 raz(y) 139.73 KB
IMG_5782.jpg Preparat, który się nie sprawdził.
Plik cignito 93 raz(y) 226.12 KB
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-05, 07:17
czy ty adamie widziałes na ile śrób sąte BBS-y z fotosika ja tylko dodam że chętnie nabęde takie drogąkupna ( mogą być do renowacji )
[ Dodano: 2008-09-05, 08:21 ]
Tombog napisał/a:
Przy okazji mam pytanko do wszystkich, co ściągali już lakier chemicznie. Jaki środek polecacie do tego ? Ja zastosowałem SCANSOL, taki żel w puszcze i niestety nie sprawdził się. Zostało sporo lakieru, który dość mocno się trzyma i ma konsystencję gumowatą teraz. Za nic w świecie nie idzie zetrzeć go teraz papierem, bo się rozmazuje.
Chemicznie ciężko będzie tak naprawde żadeń środek nie jest na 100% skuteczny
postaraj siętągumowatą powieszcnie zasuszyć i zmyć innym środkiem np. tym o którym pisałeś
No ładnie to wygląda, nie wiem jaka tam została zastosowana technika jednak wypolerowany rant bym polakierował jakims dobrym klarem. Aluminium utlenia sie natychmiast po odkryciu/zeszlifowaniu/spolerowaniu nalotu i predzej czy później wypolerowana powierzchnia pokryje sie tlenkami, a polerowanie w nieskonczonosc co jakiś czas tez jest bez sensu no i byo nie było zdzieramy jakąs częsc matariału .
Dlatego tez aluminium cholernie trudno jest polutowac bo po oczyszczeniu natychmiast sie utlenia.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-05, 14:47
Każde polerowane aluminium powinno być pokryte klarem i nie ważne czy spolerujemy sobie felgi czy inny element aluminiowy , powinnismy wszystkie takie polerowane rzeczy pokrywać klarem
wlaśnie jade do mieszalni lakierów spróbuje pociagnąć sprzedawce za język zeby mi podał nr. zmywaczy do lakierów acrylowych , ( co do sprawdzenia jaki lakier mamy czy syntetyczny , acryl , baza wodna , najlepszym testerem jest nitro )
czy ty adamie widziałes na ile śrób sąte BBS-y z fotosika ja tylko dodam że chętnie nabęde takie drogąkupna ( mogą być do renowacji )
śrub jest 34 na 1 felgę i można je kupić osobno
http://shop.fvd.de/de/fr/...play_5/BBS.html http://cgi.ebay.fr/VISSER...L080728096a4757
(kosztują 1 euro/szt, czyli ok 450 zł za kpl na 4 koła), a co do rantu, to jeśli się ma go juz w ręku osobno i wypolerowany, to moznaby popytać w galwanizerniach, czy sie nie da wykonac anodowania na wysoki połysk. Taka powłoka już się nie utleni.
Oryginał był robiony tak: środki malowane bazą metalik, ranty polerowane, skręcone razem i na całość lakier bezbarwny. Sruby są lakierowane. Ale nie wiem jak to odnowić w domowych warunkach aby był efekt chromu na rancie i nie odpryskiwał lakier bezbarwny.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
W orginale Januszu, ranty nie były polerowane, tylko toczone. Pozatym wszystko się zgadza .
Lakierowanie wypolerowanego materiału ma niewielki sens ze względu na trudności z przyczepnością lakieru. Nawet jeśli położycie lakier, to będzie miał bardzo słabą motywację do nieodpadania. Dlatego właśnie fabryka toczy ranty, a nie poleruje.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-08, 07:34
Janusz napisał/a:
Kriss_Lodz napisał/a:
czy ty adamie widziałes na ile śrób sąte BBS-y z fotosika ja tylko dodam że chętnie nabęde takie drogąkupna ( mogą być do renowacji )
śrub jest 34 na 1 felgę i można je kupić osobno
http://shop.fvd.de/de/fr/...play_5/BBS.html http://cgi.ebay.fr/VISSER...L080728096a4757
(kosztują 1 euro/szt, czyli ok 450 zł za kpl na 4 koła), a co do rantu, to jeśli się ma go juz w ręku osobno i wypolerowany, to moznaby popytać w galwanizerniach, czy sie nie da wykonac anodowania na wysoki połysk. Taka powłoka już się nie utleni.
Oryginał był robiony tak: środki malowane bazą metalik, ranty polerowane, skręcone razem i na całość lakier bezbarwny. Sruby są lakierowane. Ale nie wiem jak to odnowić w domowych warunkach aby był efekt chromu na rancie i nie odpryskiwał lakier bezbarwny.
witam wszystkich. Jakiś czas temu kupiłem drugi komplet bbsów ( jeden mam w mk1) i mam pytanko. Dokładnie są to bbs Rm 15', montowane były w Golfach 2 Gti ( 4x100, et 33, o. 57,1) Czyli jeden pewniak dwie niewiadome. Czy et nie jest za duże , czy nie będą wystawać za bardzo? Czy toczenie z 57,1 na chyna 60 jest bezpieczną sprawą? Bo jak patrze jest jakby wcięcie/ wgłębienie aby otwór był większy.
_________________ Jedyną wadą r25 jest to ,że już jej nie produkują...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum