:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
na jakim oleju jeździmy?
Autor Wiadomość
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-28, 13:03   na jakim oleju jeździmy?
 

przed chwilą zdjąłem pokrywe zaworów z mojego biednego Kopciuszka. TAKIEJ CZYSTEJ KLAWIATURY ROZRZĄDU to dawno nie widziałem!! Lekko brązowa, żadnej mazi, glutów, czy białych nacieków. Przez 5 lat uzytkowania auta (rety, nie wiedziałem, że to już tyle czasu) lałem do silnika Lotos Semisynthetic. Olej brałem z beczki w zakładzie na ulicy Przędzelnianej w Łodzi (wymiana gratis).
Nie wiem jak w Ślązaczce. W bagażniku znalazłem kanisterek z mineralnym, orlenowskim Selektolem SD 20 W/40. Czy juz sie mam bać? Chce zamienic pokrywy rozrządu bo ta w Ślązaczce jest troszkę sterana i powycierana.
A co koleżeństwo mi poleca? Kriss proponował jakis orlenowski do diesli. A może jakiś dedykowany do silników z instalacja LPG?
_________________

 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-06-28, 13:14   
 

Adam ja mam Castrol Magnatec 10W-40 i mam LPG .
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-28, 15:09   
 

a tu fotka poglądowa:

_________________

 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-06-28, 15:24   
 

No łaaaadne cacko :D. Ja u siebie heliksa półsyntetyka lałem w srebrnej i też było czysto i bezgutowo :)
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
PAFNUCY 
Starszy starszak


R25: GTX 2,2 benzynka 89r,
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-06-28, 16:55   
 

czyli znaczy sie ze lejac półsyntetyka to tak ladnie wymyje silniczek? ja leje minerala Elfa Sporti 15w40 ale istatnio nalalem Quaker tez mineral malo znany u nas ale ponoc bardzo dobry.Ale przeciez do starych silnikow nie powinno sie las półsyn. a juz na pewno pelnego synt.Moj na ponad 500 tys.U mnie klawisze sa dosc czyste moze nie tak jak u kolegi :?
_________________
Pafnucy i Renata w jednym stali domku... :)
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-06-28, 17:47   
 

PAFNUCY napisał/a:
czyli znaczy sie ze lejac półsyntetyka to tak ladnie wymyje silniczek?

Nawet ładniej :P. Nie polecam takich rozwiązań. Silnik łapie luzy i się rozszczelnia. Napisałem tylko jakim olejem zalewałem silnik. Po prostu auto już u niemca na takim jeździło, więc postanowiłem nie zmieniać. Oleje niby się ze sobą mieszają, ale ktoś to sprawdził z tu obecnych ? Być może jakiś ułamek oleju się nie miesza jednak tak jakbyśmy chcieli i kłopoty gotowe. Jeden ma takie parametry, inny inne i teraz wystarczy np. różna temperatura reakcji jakiegoś składnika i pozamiatane.

[ Dodano: 2008-06-28, 18:51 ]
PAFNUCY napisał/a:
do starych silnikow nie powinno sie las półsyn.

Jest to stereotyp zakładający, że każdy stary silnik, jest tak spanachany, że wymaga uszczelniania minerałem. Zasadą jest nienalewanie bardziej syntetycznych, od tych co wylewamy. Nie każdy stary silnik wymaga mineralnego oleju. Znam takie, co latają na pełnym syntetyku i mają się całkiem dobrze.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2008-06-28, 18:49   
 

Castrol GTX High Milage. Mineralny. Wcześniej było coś lane w angli nie wiedziałem co więc wolałem nie ryzykować. Ten ma byc dobry
_________________

 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-28, 19:23   
 

u mnie poprzedni właściciel od razu mnie uprzedził, że auto od początku jeździło na półsyntetyku. Nie pozostało mi nic innego jak lać półsyntetyk.

A to klawiatura Ślązaczki. Zdjęcie troche nieostre ale chodzi mi tu o cos zupełnie innego. Otóż nie mogłem przełożyc pokrywy zaworów bo ... głowica jest inna. Ma takie wzmocnienia od góry. Pokrywa ma takie języczki i one nie moga wejśc na swoje miejsce bo te odlewy w tym przeszkadzają. Co to za głowica?

_________________

 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-06-28, 20:30   
 

Adaś, to temat o oleju, nie głowicach !!!!!!!! OT :!:
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-28, 20:34   
 

no przeciez widać, że na tym mineralnym też klawiaturka niebrzydka ;) A temat oleju wyszedł właśnie z przekladania pokrywy zaworów :D
Ale rozumiem i respektuję uwagę Admina
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-06-28, 23:38   
 

Przy zasilaniu LPG , silnik bedzie zawsze czysty , bo nie odklada sie nagar. Olej po 10tyś jest jeszcze brązowy i nie rozrzedzony przez benzyne . To sa wlasnie jedne z plusów zasilania LPG ;).
Do silników lałem zawsze pólsyntetyki 10W40, nawet jeśli poprzednio chodził na 15W40. Legendy o rozszczelnianiu silnika to tak jak napisałem ...legendy. Fakt silnik pracował głosniej na 10W40 ale to naturalne.
Lałem zawsze Hellixa Plus.
Jak kupiłem R25 od Piotra to przy przebiegu 237tyś była cały czas na pelnym syntetyku !!!!
W tej chwili jest tam 10W40 LUKOIL ( tak tak , rusek z JETa ) i z dotychczasowych obserwacji mogę stwierdzić ze jest to bardzo dobry olej.
W R21 z racji tego ze juz pali dośc mocno olej, trafił 15W40 tez rusek. Poprzedno 10W40 Hellix Plus.
Scorpion ma 10W40 Competition Elfa. W 19stce od poczatku do konca do przebiegu ponad 300kkm jeździł tez ELF 10W40 ze sprezaniem ok. 15 atm na cylindrach :) ( silnik F3N740).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2008-06-29, 07:16   
 

W monaco pierwszy olej po sprowadzeniu był Shell Helix potem wymieniony na pełen sytntetyk elfa. I taj jest już 12 lat. Nie mam gazu, a olej zlewam czysty.

W GTX poprzedni właściciel we francji kilka dni przed sprzedażą wymienił olej. Jest to fuchs semisyntetik. Za jakieś 2000 km, bo tyle zostało do wymiany- nalewam syntetycznego elfa.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2008-06-29, 07:21   
 

w reni mam shela pol syntetyk..
w siwej mialem mobila full syntetyk i mimo ze miala 300 000 na szafie oleju nic nie brala...
a tu macie link czy warto wogole zmieniac olej...
http://www.wiatrak.nl/103...dowa-tajemnica/
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2008-06-29, 07:32   
 

No, Blondas, bardzo ładny artykuł, dzięki- w samą pore, byłem wczoraj u mechanika, gdzie stoi monaco i widziałem, że jeszcze nie otworzył bańki z olejem, którą mu dostarczyłem!! Może jeszcze zdołam oddać ją w sklepie. :idea:

A u Ciebie jeszcze większe oszczędności od dziś. Większy motor- wiecej oleju.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 72
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2008-06-29, 07:54   
 

W tej chwili w R25 mam Shell Helix 10W/40 .Poprzednio tak jak pisał Macik Elt .Zawsze półsyntetyk.
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 29