Na innym forum Kolega zadał mi pytanie, na które nie znam odpowiedzi.
Czy ktoÅ› wie coÅ› udokumentowanego na ten temat?
Pytanie w całości poniżej:
"Mam jeszcze takie pytanie czy te silniki 2.0 są konstrukcyjnie spokrewnione z silnikami 1.0-1.6 l. ? Kiedyś lata temu czytałem że Renault w latach 80-tych opracowało nowoczesne silniki SOHC o tzw. dużej unifikacji części (taki odpowiednik włoskich jednostek silnika jak w 128 1.1-1.6 l., czy też "FIRE" 0,7-1,6 l.) w gamie pojemności 1.0-2.0 l. one były stosowane w Renault 5 i 11, póżniej sądze trafiły do Clio i 19, oraz Megane I."
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
Nie bardzo rozumiem to pytanie.
Silniki 2.0 , 2.1 , 2,2 czyli z serii Jxx mają podobną budowe do silników serii Exx( poprzeczny) czyli E7J, E6J o pojemnosci 1,4 oraz podobnych z serii J...
Wałek rozrzadu w głowicy , regulacja luzu na popychaczach, mokre tuleje, aluminiowy blok.
Starsze silniki z serii Cxx(poprzeczny) 1.0 , 1.1 , 1.2 , 1.4 miały zupelnie inną budowe. Wałek w bloku, blok zeliwny, mokre tuleje , rozrzad na popychaczach, łancuch rozrządu.
Silniki typu Fxx( poprzeczne) 1.7 , 1.8 , 1.9 , 2.0 mają tez zupelnie inną budowe. Blok zeliwny tuleje stałe , wałek w głowicy, regulacja luzu płytkami
Silniki serii Zxx czyli V6 mają z kolei podobną budowe do silników Jxx a tym samym Exx z tym ze tutaj roznice sa dośc powazne chocby z powodu ułozenia cylindrów , oraz tego ze w silnikach Exx i Jxx rozrzad był napedzany paskiem, lecz w nowszych konstrukcjach silników Zxx napęd paskiem powrócił.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum