:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
problem z 1 biegiem i wstecznym
Autor Wiadomość
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2009-02-27, 19:45   problem z 1 biegiem i wstecznym
 

witam jak w temacie mam klopoty przy wrzucaniu pierwszego i wstecznego biegu gdy je wrzucam skrzynia mi zarzezi i dopiero wskoczy ale gdy jest zimny silnik to wchodza ok ale tylko jak sie rozgrzeje to jest trudno je wbic.czy juz sprzeglo sie rozlatuje? :cry:
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-02-27, 19:49   
 

No objawy wskazują na zużyty docisk sprzęgła. Ale sprawdziłbym wczesniej naciąg linki sprzęgła. Czy dobrze wysprzęgla silnik.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2009-02-27, 19:54   
 

linka jest ok juz przy niej grzebalem i nic, mnie dziwi ze lapa co wychodzi ze sprzegla co linka ja ciagnie malo cos chodzi
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-27, 20:02   
 

wymieniałem sprzęgło bez wyjmowania skrzyni - na kanale oczywiście - da się to zrobić

http://www.renault25.eu/v...ht=sprz%EAg%B3o
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-02-27, 20:40   
 

NO to masz docisk do wymiany. Można tak jak pisze Adam ale to jest babranina, ciasno i niewygodnie. A do wyjęcia skrzyni i zrobienia tego o wiele wygodniej jest naprawdę niewiele wiecej roboty.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2009-02-27, 20:43   
 

to nic czekam na pogode i do roboty trzeba sie wziasc
:cry:
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-27, 20:50   
 

niewiele więcej?? rozpięcie półosi - żeby wyjąć półoś trzeba rozkręcić zwrotnicę. Żeby wyjąć skrzynię trzeba rozłączyć wydech. Maćku Twój Tata mi podpowiada, że zna Twoje zamiłowanie do pracy ale jeśli jej można trochę oszczędzić to czemu nie?? ;)
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-02-27, 22:42   
 

Ale to naprawdę tylko kilka śrub więcej i nie musisz ani szarpać przegubów ( w ktorych czasami mogą sie wysypać łozyska igielkowe ), ani wyginac sie i zachowywać jak ginekolog na wakacjach żeby odkręcić docisk , ustawić tarcze i wymienić łozysko. Nie pokaleczysz i nie porysujesz sobie rąk. Wymieniałem dwa sprzęgła metodą "odsuwania" skrzyni i w przypadku silników wzdlużnych juz wiecej nie bede w ten sposób tego robił. Przy okażji wyjęcia całej skrzyni można ją przejrzeć i ew. wymienić uszczelnienia. Gdybym miał czas i chęci oraz okazję zarobić to chętnie bym wymienił sprzegło na dwa sposoby i zmierzył czas oraz liczbę przekleństw ktore by leciały :D
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
odiz 
Starszy starszak


R25: 1995,GTS,B297,1984
Imię: żaba
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 136
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2009-03-01, 08:42   
 

Witaj.Zacznij od regeneracji zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów.Jeśli masz skrzynię NG3 to zestaw naprawczy od 17 do 30 zeta-ale nie myśl że tak pięknie :D Połowy klamotów nie ma-ale ze 2 lata pośmigasz-wymiana około 20 minut w kanale-ale bez problemów.Powodzenia.Ja aż mieszek na drążku przetarłem-wsteczny i jedynka. :cry:zacznij od tego -póżniej zaś sprzęgło i skrzynię rozbieraj-u mnie pomogło-skrzynia 498 tyś km przelatana,a dalej wchodzą biegi jak w ,,cnotkę,, hihihii
_________________
odiz
 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2009-03-02, 18:42   
 

a moze z tego drazka cos przelozyc do mojego???
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-02, 18:58   
 

brakuje takiego łukowatego pręta na tym zdjęciu. To na nim najczęściej są luzy.
_________________

 
 
barszczu_T-DX 
Gadaczka



R25: 2068, Turbo DX, B290,1990
Imię: Jouissance
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: W-wa
Wysłany: 2009-03-05, 00:43   
 

U mnie też sprzęgło się sypie :( Dziś nawet musiałem zostawić Renię na pół dnia pod uczelnią bo żadnego biegu nie dało się wrzucić. Najdziwniejsze jest to, że przez pierwsze pół dnia jeździłem i nic się nie działo, żadnych niepokojących objaw, zaparkowałem pod uczelnią, a po 2h jak wsiadłem nie mogłem już wrzucić żadnego biegu. Po kolejnych 2h było to samo. Dopiero po następnych 5h jak pojechałem z kumplem z zamiarem zholowania Renii biegi zaczęły chodzić i udało się wrócić bez holowania.
Jutro zamawiam w intercarsie komplet Valeo i trzeba będzie robić. Wcześniej jakoś dojechać 270km do domq z takim sprzęgłem jak jest...
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-03-05, 09:30   
 

A nie masz Ty czasami hydraulicznego sprzęgła ?? Siłownik i pompa zamiast linki ???
Awaryjnie zawsze możesz wrzucić najpierw bieg a potem zapalać silnik przy czym od razu ruszysz. OCzywiście nie da sie tak jechać 270km jak np. zapalisz na drugim biegu. BEz zapalonego silnika da sie wrzucić kazdy bieg a jak nie dajesz rady to masz uszkodzoną skrzynię a nie sprzęgło.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-05, 10:25   
 

no ja tak jechałem przez miasto z centrum do domu. Dwójka i rozrusznik. Jak dojeżdżałem do skrzyżowań to sie modliłem o zielone światło - no ale 270 km tak sie nie da - nawet jak za miastem
_________________

 
 
barszczu_T-DX 
Gadaczka



R25: 2068, Turbo DX, B290,1990
Imię: Jouissance
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: W-wa
Wysłany: 2009-03-05, 16:10   
 

Sprzęgło mam na linkę. Skrzynia jest sprawna, bo jak juz biegi wchodzą to wszystkie bez problemu, a jak nie to żadnego nie da się włączyć. Siła potrzebna do wycisnięcia sprzęgła i skok pedału nie zmieniły się, skok łapy też taki jak był. Problem pojawił się gdy sprzęgło, wydaje mi się, mocno się nagrzało (jechałem w korku przez ok 1,5 km). Na zimno wszystko jest ok. Nie słychać tez żadnych niepokojących odgłosów. Brak mi pomysłów, co tam się stało...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 29