:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Renowacja BBS'ów
Autor Wiadomość
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-05-29, 22:17   Renowacja BBS'ów
 

Może trochę nie wypada tak do innych odsyłać, ale czemu nie, jak ciekawe ;) i co ważniejsze na temat :D
http://prelude3web.com/forum/viewtopic.php?t=2571

Kilka postów niżej moje przygody z BBS'ami :D.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2008-06-01, 18:12   
 

Obejrzyjcie te zdjęcia.
http://restobbs.canalblog.com/

Tak robił renowację BBS nasz Kolega Sebastian (Wouezza)
Ciekawy ma pomysł na przywrócenie blasku emblematom renault. Widziałem w naturze i jest ładnie.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
wouezza 
Młodzian



R25: Baccara V6 Turbo 1990 X2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 55
Skąd: Francja
Wysłany: 2008-06-01, 22:02   
 

Lepiej widac tutej :wink:

BBS
_________________
Renault 25 V6 Turbo Baccara 764
Renault 25 V6 Turbo Baccara 447
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-06-03, 11:29   
 

Więc teraz pora na moje felgi :D. Niestety sprawa nie jest prosta, bo pod farbą ukazały się spore zniszczenia. Po takiej polerce, moje fele stracą trochę na wadze :D.
Postanowiłem też nie zdejmować na wstępie rantów. Dobrze się trzymają na uszczelce, więc nie przeszkadzają śruby przy polerowaniu na aucie :D. Odpukam je dopiero po spolerowaniu :).
Przy okazji mam pytanko do wszystkich, co ściągali już lakier chemicznie. Jaki środek polecacie do tego ? Ja zastosowałem SCANSOL, taki żel w puszcze i niestety nie sprawdził się. Zostało sporo lakieru, który dość mocno się trzyma i ma konsystencję gumowatą teraz. Za nic w świecie nie idzie zetrzeć go teraz papierem, bo się rozmazuje.

[ Dodano: 2008-06-03, 18:56 ]
Po przeszperaniu internetu, natrafiłem na kilka pozytywnych opinii na temat takiego preparatu:
http://www.motipdupli.pl/...ty&m2=12&m3=760
Co ważniejsze, porównywany był właśnie z w/w scansolem i wypada podobno o jakieś 3 nieba lepiej. Koszt to około 30 zł, więc niedługo napiszę o efektach.

IMG_5726.jpg
Jak można tak zniszczyć takie ładne fele ?
Plik cignito 97 raz(y) 207.46 KB

IMG_5741.jpg
Śrubki powiedziały, że wypięknieją :)
Plik cignito 101 raz(y) 142.05 KB

IMG_5772.jpg
Nie wygląda to na razie zachęcająco.
Plik cignito 97 raz(y) 186.74 KB

IMG_5776.jpg
Pzostałości lakieru po użyciu preparatu w żelu.
Plik cignito 96 raz(y) 139.73 KB

IMG_5782.jpg
Preparat, który się nie sprawdził.
Plik cignito 93 raz(y) 226.12 KB

_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-07-29, 22:31   
 

a to znalazłem na Fotosiku
http://corsa.fotosik.pl/albumy/478376.html#e
_________________

 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-05, 07:17   
 

czy ty adamie widziałes na ile śrób sąte BBS-y z fotosika :shock: ja tylko dodam że chętnie nabęde takie drogąkupna ( mogą być do renowacji )

[ Dodano: 2008-09-05, 08:21 ]
Tombog napisał/a:
Przy okazji mam pytanko do wszystkich, co ściągali już lakier chemicznie. Jaki środek polecacie do tego ? Ja zastosowałem SCANSOL, taki żel w puszcze i niestety nie sprawdził się. Zostało sporo lakieru, który dość mocno się trzyma i ma konsystencję gumowatą teraz. Za nic w świecie nie idzie zetrzeć go teraz papierem, bo się rozmazuje.


Chemicznie ciężko będzie tak naprawde żadeń środek nie jest na 100% skuteczny
postaraj siętągumowatą powieszcnie zasuszyć i zmyć innym środkiem np. tym o którym pisałeś
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-09-05, 10:33   
 

Adam napisał/a:
a to znalazłem na Fotosiku
http://corsa.fotosik.pl/albumy/478376.html#e


No ładnie to wygląda, nie wiem jaka tam została zastosowana technika jednak wypolerowany rant bym polakierował jakims dobrym klarem. Aluminium utlenia sie natychmiast po odkryciu/zeszlifowaniu/spolerowaniu nalotu i predzej czy później wypolerowana powierzchnia pokryje sie tlenkami, a polerowanie w nieskonczonosc co jakiś czas tez jest bez sensu no i byo nie było zdzieramy jakąs częsc matariału ;).
Dlatego tez aluminium cholernie trudno jest polutowac bo po oczyszczeniu natychmiast sie utlenia.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-05, 14:47   
 

Każde polerowane aluminium powinno być pokryte klarem i nie ważne czy spolerujemy sobie felgi czy inny element aluminiowy , powinnismy wszystkie takie polerowane rzeczy pokrywać klarem



wlaśnie jade do mieszalni lakierów spróbuje pociagnąć sprzedawce za język zeby mi podał nr. zmywaczy do lakierów acrylowych , ( co do sprawdzenia jaki lakier mamy czy syntetyczny , acryl , baza wodna , najlepszym testerem jest nitro :D )
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2008-09-05, 15:24   
 

Kriss_Lodz napisał/a:
czy ty adamie widziałes na ile śrób sąte BBS-y z fotosika ja tylko dodam że chętnie nabęde takie drogąkupna ( mogą być do renowacji )
śrub jest 34 na 1 felgę i można je kupić osobno
http://shop.fvd.de/de/fr/...play_5/BBS.html
http://cgi.ebay.fr/VISSER...L080728096a4757
(kosztują 1 euro/szt, czyli ok 450 zł za kpl na 4 koła), a co do rantu, to jeśli się ma go juz w ręku osobno i wypolerowany, to moznaby popytać w galwanizerniach, czy sie nie da wykonac anodowania na wysoki połysk. Taka powłoka już się nie utleni.
Oryginał był robiony tak: środki malowane bazą metalik, ranty polerowane, skręcone razem i na całość lakier bezbarwny. Sruby są lakierowane. Ale nie wiem jak to odnowić w domowych warunkach aby był efekt chromu na rancie i nie odpryskiwał lakier bezbarwny.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-09-05, 18:51   
 

W orginale Januszu, ranty nie były polerowane, tylko toczone. Pozatym wszystko się zgadza :).
Lakierowanie wypolerowanego materiału ma niewielki sens ze względu na trudności z przyczepnością lakieru. Nawet jeśli położycie lakier, to będzie miał bardzo słabą motywację do nieodpadania. Dlatego właśnie fabryka toczy ranty, a nie poleruje.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-08, 07:34   
 

Janusz napisał/a:
Kriss_Lodz napisał/a:
czy ty adamie widziałes na ile śrób sąte BBS-y z fotosika ja tylko dodam że chętnie nabęde takie drogąkupna ( mogą być do renowacji )
śrub jest 34 na 1 felgę i można je kupić osobno
http://shop.fvd.de/de/fr/...play_5/BBS.html
http://cgi.ebay.fr/VISSER...L080728096a4757
(kosztują 1 euro/szt, czyli ok 450 zł za kpl na 4 koła), a co do rantu, to jeśli się ma go juz w ręku osobno i wypolerowany, to moznaby popytać w galwanizerniach, czy sie nie da wykonac anodowania na wysoki połysk. Taka powłoka już się nie utleni.
Oryginał był robiony tak: środki malowane bazą metalik, ranty polerowane, skręcone razem i na całość lakier bezbarwny. Sruby są lakierowane. Ale nie wiem jak to odnowić w domowych warunkach aby był efekt chromu na rancie i nie odpryskiwał lakier bezbarwny.



Januszu chodzi mi o Felgi z roztawem śrób 4x100 :D:))
 
 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-01-26, 11:51   
 

jak chcesz mieć felgi na połysk to tu www.blask-felg.pl
 
 
 
Adawen 
Częsty forowicz



R25: R25: 2,9 BACCARA 92 r.
Imię: Żabka
Wiek: 75
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 220
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-01-26, 12:05   
 

Wygląda nieźle. Dobrze byłoby zobaczyć efekt na miejscu. Jak ktoś będzie miał okazję, niech zajrzy do Tomaszowa i zrelacjonuje wizytę.
 
 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-01-26, 12:39   
 

znalazłem na allegro faceta i miał tam właśnie link do siebie
a to jego felgi wystawione : http://moto.allegro.pl/it...d_w_zobacz.html
 
 
 
Lakiernik 
Kawaler


R25: 2180,"Camargue",TurboDiesel, 1990
Imię: Teodor
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 60
Skąd: Warszawa/Siedlce
Wysłany: 2009-04-30, 22:15   
 

witam wszystkich. Jakiś czas temu kupiłem drugi komplet bbsów ( jeden mam w mk1) i mam pytanko. Dokładnie są to bbs Rm 15', montowane były w Golfach 2 Gti ( 4x100, et 33, o. 57,1) Czyli jeden pewniak dwie niewiadome. Czy et nie jest za duże , czy nie będą wystawać za bardzo? Czy toczenie z 57,1 na chyna 60 jest bezpieczną sprawą? Bo jak patrze jest jakby wcięcie/ wgłębienie aby otwór był większy.
_________________
Jedyną wadą r25 jest to ,że już jej nie produkują...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 32