:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Łączniki stabilizatora
Autor Wiadomość
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-02, 11:16   Łączniki stabilizatora
 

Wiem wiem było na forum razy kilka.

Ale znalazłem rozwiązanie które przetrzymuje nasze dziurawe polskie drogi,

Jak wiadomo orginalne łączniki zrobione są z pręta fi 10 i sztywno przylegającej tuleki dystansowej.

jak komuś zależy na mniejszych stukach tylnego zawieszenia to zamiast pręta fi 10 polecam fi 14 a i zastanawiam się czy przypadkiem fi 16 też się nie wcisnie.

tulejka u mnie znalazła się z kwasówki tależyki pod gumami są sporo większych rozmiarów


Co to dało ?

hmm... błogą ciszę w tylnym zawieszeniu i wyglada zdecydowanie lepiej od orginału

koszty takiej przeróbki to dobry gwintowany pręt koniecznie hartowany albo z narzędziówki i samemu nagwintować

Nowe gumy i tulejki

mnie to wszystko razem kosztowało 120 pln biorąc pod uwagę że orginalny za sztuke się ceni 150 to nie ma o czym rozmawiać moje rozwiązanie wytrzyma 4 x dłużej
 
 
 
taxi.wroclaw 
Starszy starszak


R25: 2068;TDX;diesel;B29005;1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-06-03, 21:35   
 

Ja swoje łączniki naprawiałem ok 2,5 roku temu. przy pomocy nowych śrub kadmowanych (gwint tylko na końcu) z nakrętkami samo kontrującymi i dużymi podkładkami. Gumki od amortyzatorów malucha, a tulejki dystansowe z odzysku. Taki "zestaw" nadal jest sprawny i cicho pracuje, a przejechał około 150tyś km na taksówce we Wrocławiu. Koszt ok 30 PLN.
 
 
Adawen 
Częsty forowicz



R25: R25: 2,9 BACCARA 92 r.
Imię: Żabka
Wiek: 75
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 220
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-06-03, 21:47   
 

Wiedziałem że taki praktyk jest pożyteczny na forum. Pozdrowienia.
 
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-03, 22:02   
 

Co do tych gumek od malucha to ja tam bym sceptycznie do tego podchodził bo poprzednie miałem własnie wykonane w taki sam sposób mogę je zabrać na letni zlot i zaprezentować co się z nimi stało po 20tyś pokonanych po Łódzkich drogach

do kitu u mnie nie zadziałało własnie z tego powodu że ten element jest za delikatny i nie pomogą tu żadne kadmowane elementy po prostu za mała średnica nie daje sobie tam rady

najpierw wyklepuje się na gwincie i zaczyna nieznacznie dzwonić, wewnątrz tego nie słychać
a potem to już lawina jak dostanie trochę luzu.



Pozostaje jeszcze kwestia regeneracji przednich łączników

narazie jestem na etapie planowania co tam mozna przerobić bo też się zrobiło głośno ostatnio :P
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2009-06-03, 23:00   
 

Kriss_Lodz napisał/a:
moje rozwiązanie wytrzyma 4 x dłużej

Stawiam JWRL, że nie :). Możemy liczyć km ;). To, że jest teraz cicho, to nie kwestia materiałów, bo guma jest tylko guma i jak masz 18 letni stabilizator, to stawiam drugiego JWRL, że ta guma to już nie guma :P. Trzeba po prostu to wymienić na nowe i będzie cicho :). Oczywiście kwestia jakości nowej gumy PL i ORG pozostaje otwarta, ale nie wiem czy nie postawić trzeciego JWRL, że ORG (nie jakiś sasic) będzie lepszej jakości.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-04, 08:42   
 

Tomku ja mam na nowych Orginalnych gumach dlatego koszt taki a nie inny ale zmieniłem średnice głównego elementu bo Orginalny po prostu jest za słaby

będziemy na letnim to wykonam 2 szt na Orginalnych częściach i zaprezentuje moje rozwiązanie bo tak to mi nikt nie uwierzy

Pracowałem nad tym ok. roku i żadne konwencjonalne materiały nie były dość wytrzymałe

co do Orginalnych to u mnie wytrzymywały mniejwięcej kwartał. nie będę tutaj dyskutowałz kol. z Wrocławia ale jego rozwiązanie się nie sprawdza

Od Oleksa dostałem 2 pręty narzędziowe utwardzane i hartowane tyle że o średnicy 10mm
i nie wytrzymały nawet 2 miesięcy

Adam nawet widział kawałek zastosowanego pręta o śr 14mm
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-06-04, 10:22   
 

Ale o co ci chodzi? Te prety ci pekaja czy jak ja mam fabryczne bodajze z Espero i jest OK, nic nie halasuje nie stuka. Mam stabilizator z V-ki ale z tylu to chyba nie ma znaczenia
_________________

 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-04, 11:31   
 

jak by było ok to bym nie zmieniał i nie zastanawiał się co z tym zrobić żeby pojeździło dłużej niż 3 miesiące, nie będę sięz nikim sprzeczał u mnie wina pewnie leży po stronie gazowych amortyzatorów które są zdecydowanie sztywniejsze ale skoro są jeszcze ok to nie będę ich wymieniał a posiadam tylko od V6 więc to niczego nie zmieni.

Co w tym dziwnego że orginalne nie wytrzymują ?
U mnie niestety to nie działa i musiałem sobie zrobić po swojemu, czy coś w tym dziwnego ??
 
 
 
taxi.wroclaw 
Starszy starszak


R25: 2068;TDX;diesel;B29005;1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-06-04, 19:14   
 

Twój problem jest dość interesujący i nietypowy. Przyznam, że dotychczas nie słyszałem o tak uporczywej usterce tych elementów, tym bardziej, że u mnie pierwsza wymiana nastąpiła wskutek zestarzena i korozji, a następna nie jest na razie potrzebna. Ja swoje rozwiązanie traktuję zastępczo i nie na prawach wynalazku, a że się świetnie sprawdziło, to je pokrótce opisałem. A co do tych gumek, to są bardzo różnej jakości. Ja dziełem przypadku trafiłem na dobre. Jak będzie Ci się chciało to wyjaśnij, na czym polega wzrost trwałości spowodowany zwiększeniem średnicy? Pozdrawiam!
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-04, 20:01   
 

Orginalny łącznik jest na śrubie fi 10 mam 4 komplety takich zużytych.
Jeden jest powyginany :( 2 są wyklepane na gwincie a jeden pęknięty

będę teraz w weekend na działce to porobie zdjęcia i zamieszcze

a zwiększając średnicę i zmieniając materiał na "twardszy" zwiększam tym samym szanse na bezawaryjność tego elementu jak na razie jest ok ale pojeździmy zobaczymy jak się nie spisze ( a są na to marne szanse bo testy przeprowadzam od ok. Roku ) to będziemy wtedy dyskutować na temat czy miałem rację czy nie, jak na razie jestem przekonany że powinny przetrzymać nasze dziurawe drogi
 
 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2009-06-04, 20:48   
 

tez zastosowalem w ubiegle lato gumy od amortyzatorow od malucha i juz smigam prawie rok na nich i bardzo dobrze wytlumiaja
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-04, 21:20   
 

Nigdy nie wkładałem gum od malucha i nie założe bo w drugiej reni było tak zrobione i to jak to się spisywało pozostawia wiele do życzenia

jedyne co mnie denerwowało to kiepska jakość orginalnej śruby i tyle została ona wymieniona na solidniejszą
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 27