Wysłany: 2009-06-07, 18:01 Różne chłodnice w Turbo DX.
Witam.
Właśnie umarła chłodnica w mojej Reni . Przeglądając internet w poszukiwaniu nowej natknąłem się na 2 typy chłodnic do silnika J8S. Problem jest w tym, że u siebie mam chłodnicę bez korka a taka jest 2 razy droższa od wersji z korkiem.
Moje pytanie brzmi: Czy ktoś z szanownych kolegów przerabiał już ten temat i mógłby mi odpowiedzieć czy da się bez większych problemów założyć tą tańszą wersję?? Jeśli nie to dlaczego? Co może być problemem przy próbie takiej zmiany?
Chyba mamy podobne auta i ja mam z korkiem. Wiatrak napędzany paskiem od silnika za pośrednictwem sprzęgła wiskotycznego. Zwróć uwagę na wymiary i króćce do przewodów gumowych. To jest ważne. Ewentualne różnice w zamocowaniu są łatwe do przeskoczenia.
Gdybyś dalej miał wątpliwości to podaj linki do tych chłodnic. Pomyślimy wszyscy.
No u mnie niestety wentylatory są elektryczne i mocowane do skraplacza klimatyzacji który to znowu jest mocowany do tej nieszęsnej chłodnicy (tak mi się wydaje, że tak to jest mocowane wszystko).
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-06-07, 19:51
KOrek nie ma znaczenia. Ja miałem u siebie i taką i taką. Najważniejsze są rozmiary. Chłodnice bez problemu przymocujesz do każdej. JA mam teraz zamocowane wiatraki od razu do chłodnicy z pominięciem klimy i wszystko gra
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-06-07, 20:03
W V6 wiatraków nie przymocujesz bezpośrednio do chłodnicy jeśli jest to wersja z klimą. Mocowania wiatraków i chłodnicy klimy są w innych miejscach , takze pominięcie chłodnicy klimy jest niemożliwe.
Być może DKM ma własnie tak samo i byc może chłodnice róznia sie tym własnie że mają inny rozstaw mocowań. Jedna ma mocowania do drugiej chlodnicy a druga ma mocowania bezpośrednio dla wentylatorów. Czy czasami z turbo dieslu nie ma takiej samej chłodnicy jak w V6.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
daj te linki do tych chłodnic ,chetnie zerkne bo u mnie tez niedługo szykuje sie wymiana chłodnicy.
Ja mam chłodnice z korkiem ale takim małym co kluczem trzeba go odkręcac rekami sie nie da.
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-06-07, 22:21
Macku to się zgadza, ja mam taką chłodnicę jak w V6 a przynajmniej szeroką i też jest tu różnica, ale co za problem nawiercić dziurki tam gdzie ci potrzeba? Przecież ten fartuch, blaszka czy jak to się tam zwie u góry chłodnicy służy głównie do mocowania. Nie kojarzę teraz jak jest u dołu ale nie jest to problemem aby tego porządnie nie przymocować
Ja u siebie (wersja z klimą) mam chłodnicę bez korka i z dwoma elektr. wentylatorami. Ze strony intercarsu też wynika że chłodnice bez korka są do wersji z klimą. Wersja z korkiem różni się nieco wymiarami, ma taką samą szerokość ale jest niższa o 31mm i nie ma mocowań pod wentylatory. Wydaje mi się że jeśli udałoby się jakoś zamontować wentylatory to chłodnica od wersji bez klimy powinna działać, 31 mm mniej znacząco na chłodzenie nie wpłyną.
[ Dodano: 2009-06-07, 22:58 ]
Chłodnice w turbo dieslu i V6 mają takie same wymiary (630x358mm) ale mają zupełnie inne prowadzenie węży. W dieslu oba krućce chłodnicy są po jednej stronie, a w V6 sa po obu i jeden z nich jest wygięty jest pod kątem 90 stopni.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-06-07, 23:44
Wentylatory w V6 z klimą przykręcane sa na 5 śrub. O ile w górnej częsci blachy dasz radę przykręcić dwie śruby po nawierceniu otworów , to w dolnej częsci nie wkręcisz już srub bo otwory wychodzą na użebrowaniu chłodnicy. Wentylatory są poprostu dużo niższe niż sama chłodnica.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-08, 08:26
Zaraz zaraz a czy nie jest tak że patrząc od przodu to mamy wiatraki przykręcone ale do chłodnicy od klimy ??? bo ja mam własnie tak ze najpierw wiatraki potem chłodnica od klimy a za tym wszystkim normalna chłodnica >??? czy coś żle zmontowałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum