:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-10-04, 22:37   Ciśnienie oleju
 

Tak jak wspominałęm w shutboxie.
Znów uległem pokusie ;) i pokazałem miejsce w szeregu dla nieco stuningowanego golfaIII , który do 160 dawał radę ale do 190 niestety nie dał rady.
Później parkował jeden rząd dalej na dużym parkingu hipermarketu i miałem obawy czy czasami nie skończy się to porysowanym lakierem u mnie ale nie o tym ....

Na wolnych obrotach zapala mi się ciśnienie oleju a z nim większośc kontrolek. Wskaźnik ciśnienia niestety też wchodzi na czerwone pole.
W czasie jazdy nie przekracza pierwszej kreski. Olej ma przebieg ok. 6000km i jest jeszcze żółty. Być może zapchał się filtr oleju.
Po wymienia oleju zazwyczaj ciśnienie w moim wypadku idzie w góre ale w czasie jazdy zazwyczaj było to lekko ponad połowe i potem wraz z przebiegiem spadało.
Leję półsyntetyk 10W40 i zastanawiam się czy nie czas przejść na 15W40 . Silnik ma przebieg ok. 260tyś. Ewentualnie kupić jakiś 10W50 albo 10W60 ktory zachowuje lepsze parametry na gorącym silniku.
Na pierwszy ogień pójdzie filtr , jeśłi to nie zda egzaminu zmienie olej na 15W40 , jesli to przyniesie efekt wówczas będe eksperymentował z olejami 10W50 albo 10W60.
Silnik był niestety w środku zasyfiony jak go kupiłem. Być może syf sie wymywa i zakleja filtr bo w tej chwili mam wlany shell helix plus ktory ma dośc duzo dodatków myjących. Tak czy inaczej cisnienie gdzieś ginie ale poza tym silnik pracuje idealnie . Moc ma w porządku, oleju nie pali, nie pracuje głośno. Cięzko coś stwierdzić. Albo pompa oleju , albo regulator ciśnienia w pompie oleju , albo ginie gdzieś na panewkach.
Dolałem nawet dziś w ramach testów tzw. "regenerator silnika" ;), firmy STP. Zagęszcza to olej ale po przejechaniu ze stacji do domu ok. 5km , nie widzę zadnej roznicy. Jutro mam ponad 300km trasy to zobaczę co się bedzie działo.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-04, 22:40   
 

MaciejR21 napisał/a:
Jutro mam ponad 300km trasy to zobaczę co się bedzie działo


spędzałoby mi to sen z powiek
_________________

 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-10-04, 23:07   Olej
 

Maciek przecież u mnie było dokładnie to samo wiosną jak wracałem z Ustronia. Sam mi doradziłeś wymianę czujnika i jest teraz wszystko oki .Objawy były identyczne jak u Ciebie .
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-10-04, 23:28   
 

U ciebie działał wskaźnik ciśnienia , u mnie leży prawie na czerwonym . Uszkodzenie obu czujników było by dziwnym zbiegiem okoliczności choć nie wykluczonym.

[ Dodano: 2009-10-05, 09:56 ]
No i przejechałem ponad 300km i jest gorzej :/.
Teraz zapala się olej już przy 1500obr, mimo dolania czarodziejskiego regeneratora.
Wychodzi na to że albo filtr albo czujniki. Silnik oczywiście chodzi bez problemu , nie grzeje sie nie hałasuje ....
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2009-10-05, 14:32   
 

Maciek koniecznie to zrób - zatarcie silnika to katastrofa.
Tak nagle i się pogarsza to nie za bardzo dora wróżba.
Zmień ten filtr i zobacz.
Jak nie pomoże to bym szukał manometru do zmierzenia ciśnienia.
Jak manometr pokaże że do kitu to rozbiórka silnika.
Może pompa , może panewki.
 
 
jaclaw 
Fachowy forowicz



R25: 2,2 ph2 1t TX 1992
Imię: Renata
Wiek: 65
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 299
Skąd: MENELOLANDIA
Wysłany: 2009-10-05, 15:10   
 

MaciejR21 napisał/a:

Teraz zapala się olej już przy 1500obr, mimo dolania czarodziejskiego regeneratora.
..


co to za wynalazek
_________________
http://chomikuj.pl/FLOJDOMAN
Twardogłowy fan
PINK FLOYD & TANGERINE DREAM
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2009-10-05, 16:51   Olej
 

Ja miałem identyczne objawy jak byliśmy wiosną w Ustroniu. Mimo wymiany oleju i fitra, która pomogła chwilowo, w drodze powrotnej od Zgierza jechałem do Grudziądza z "pełnym oswietleniem" wszystkich możliwych kontrolek. Jednak praca silnika dalej była cicha ,czyli wniosek był taki że ciśnienie oleju było ok,mimo innych wskazań na desce rozdzielczej.Po konsultacji z Maćkiem wymieniłem czujnik ,który powodował taką "choinkę" na desce rozdzielczej.Stawiam na czujnik w 100%

W czasie jazdy już żadne obroty nie pomagały świeciło się cały czas .
Gdyby nie było ciśnienia oleju to od razu słychać inny/metaliczny/ dźwięk pracy silnika.
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
taxi.wroclaw 
Starszy starszak


R25: 2068;TDX;diesel;B29005;1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-10-05, 19:53   
 

Filtry oleju pełno przepływowe, takie jakie są stosowane w Renaultach i we wszystkich współczesnych samochodach mają zawory przepustowe by-pas i w wypadku wzrostu oporów na bibule filtracyjnej filtr nie ogranicza przepływu, tylko puszcza olej obiegiem nie filtrowanym wewnątrz puszki. Zatkanie filtra nigdy nie spowoduje spadku ciśnienia smarowania silnika. Tutaj przyczyny nie szukaj. Bardzo prawdopodobne jest podwieszenie zaworu redukcyjnego w pompie. Czasem pomaga barbarzyński sposób mocnej przegazówki na zimnym silniku, przy gęstym oleju. Bywa, że uwięziony paproch popłynie dalej. Jeśli panewki to słyszałbyś stuki. Może ewentualnie panewka wałka rozrządu lub dźwignia któregoś zaworu. Pozdrawiam i życzę dobrej diagnozy.
_________________
Pozdrowienia z Wrocławia
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-10-05, 23:50   
 

No własnie tu jest problem . Silnik chodzi idealnie. Też myślałem o zaworze upustowym pompy.
Ale to jest rozbieranie połowy auta żeby sie tam dostać , plus rozszczelnienie klimy, akurat tutaj nie ma problemu bo sobie napełnie ale tak czy owak szkoda skoro szczelna.
Wymiana filta juz raz pomogła. Wiem ze jest tam by-pass. Filtr to najtańsze i najszybsze rozwiazanie . Kosztuje 15zł a będe miał jakiś punkt zaczepienia.
Manometr oczywiście też pójdzie w ruch . Czujniki także choć wymiana czujnika ciśnienia też wiąze się z demontażem spezarki.
Dziwne jest to że po dolaniu zagęszczacza do oleju nic sie nei poprawiło a wręcz ze wzrostem przebiegu się pogorszyło. Gdyby to był zacięty zawó w pompie to tak czy owak ciśnienie powinno nieco wzrosnąć.
Hałasu panewek nie słuchać. Coś będe kobinował. W tym momencie na delegacji mogę tyko wymienic filtr na szybko i zobaczyć co się bedzie działo. Resztę prac musze odłożyć na później. Silnik w razie czego mam zapasowy i to z przebiegiem 160tyś ale jak pomyśle o jego wymianie to aż sie odechciewa......kupie se golfa :P
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 23