:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
pedał hamulca wpada w podłogę
Autor Wiadomość
barszczu_T-DX 
Gadaczka



R25: 2068, Turbo DX, B290,1990
Imię: Jouissance
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: W-wa
Wysłany: 2009-12-20, 21:18   pedał hamulca wpada w podłogę
 

Z niewiadomych przyczyn pedał hamulca przy pierwszym naciśnięciu wpada do końca, a auto nie hamuje. Za drugim naciśnięciem już hamuje ale pedał jest miękki, dopiero za 3 razem jest tak jak powinno być, z tym że pedał powoli ucieka (tylko przy pracującym silniku).
Wszystko stało się podczas driftowania na parkingu i tu mnie najbardziej dziwi to że używałem tylko ręcznego a wysiadł nożny :( Czy to ma jakiś związek z sobą czy to tylko dzieło przypadku że akurat wtedy się stało? A może po prostu Renia mnie ukarała za to katowanie ;) Z tyłu mam bębny, auto z ABS-em. Ubytku płynu nie zauważyłem. Co mogło nawalić?
_________________

 
 
 
Busiek 
Fachowiec



R25: 2,0 TXI, J7R 726, B294, 1991 (grudzien)
Imię: Olimpijka
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 1284
Skąd: Kłodzko - DKL
Wysłany: 2009-12-20, 21:23   
 

Ja bym odpowietrzył hamulce i sprawdził co się po tym będzie działo.
_________________
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-12-20, 21:24   
 

Zajrzyj do tylnych hamulców-zdejmij bębny , obejrzyj dokładnie cylinderki.
W sumie to do roboty przy hamulcach przydałaby się druga osoba-szczególnie przy odpowietrzaniu. Sprawdz też pompę ham.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
jaclaw 
Fachowy forowicz



R25: 2,2 ph2 1t TX 1992
Imię: Renata
Wiek: 65
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 299
Skąd: MENELOLANDIA
Wysłany: 2009-12-20, 21:31   
 

nie smiałem pisac ale w mojej tez podobnie tyle że nastapiło to z nastaniem silnych mrozów
ale ja mysle ze u mnie to tak ...
hamuja tylne, brzytwa..dopiero po "pompowaniu" 4 razy biora przednie
wiec stawiam na to ze wężyk gumowy elestyczny co idzie do koła przedniego "bierze" powietrze i to dlatego
płynu mało ubywa lub wcale
zlokalizuj które hamuja przednie czy tylne
jezeli zadne to stawiam na pompę

pozdrawiam
jacek
_________________
http://chomikuj.pl/FLOJDOMAN
Twardogłowy fan
PINK FLOYD & TANGERINE DREAM
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-12-20, 21:35   
 

A kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy ( ktory to należy wymieniać maks co 3 lata ) ???
Prawdopodobnie pompa a raczej uszczelki w pompie szlak trafił.
Być może przytarłeś szczęki z tyłu a samoregulatory nie zadziałały i teraz masz za duży odstęp szczęk od bębnów przez co pedał wpada . Mogła też odpaść okładzina ze szczęki i nie jest ona dociskana do bębna i znów może to powodować objaw wpadania hamulca bo cylinderek sie wysuwa maksymalnie w tylnym kole ale nie napotyka na opór ( szczęka - bęben ) . Tak jak Tomala radzi , trzeba obejrzeć bębny ...od środka . I wymienić płyn o ile tego nei robiłeś. Po kilku latach jest w nim bardzo dużo wody ktora może zamarzać i zniszczyć np. pompe.
Aaaaa jadąc wczoraj i dzis zauwazylem ze na postoju mogę tez bez zadnego problemu wcisnać pedał do końca , jednak hamulce sa ok, bo blokuje koła bez problemu i ABS się włacza nawet przy delikatnym wciśnieciu hamulca.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2009-12-20, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2009-12-20, 21:35   
 

Ja bym wpierw sprawdził tak dla formalnosci, bo powinien byc niski, poziom płynu hamulcowego. Nastepnie wszedłbym pod auto i bardzo dokładnie sprawdził instalacje. Ewidentnie masz gdzies wyciek. Jezeli nie po samochodem, to strzeliła ci najprawopodobniej ktoras uszczelka w cylinderku przy tylnych hamulcach. Zdejmij tylne koła i obejrzyj bebny od spodu, pomacaj reka czy nie wilgotne. Głeboki a nastepnie rosnacy pedał hamulca to oczywisty symptom zapowietrzenia układu.
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-20, 21:49   
 

ABS i bębny z tyłu? Wiem, że u Dekaema tak było ale on zakładał bębny po demontażu tarcz.
_________________

 
 
barszczu_T-DX 
Gadaczka



R25: 2068, Turbo DX, B290,1990
Imię: Jouissance
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: W-wa
Wysłany: 2009-12-20, 21:54   
 

Jutro posprawdzam wszystko - zacznę od tych bębnów. Na wszelki wypadek brat wysyła mi drugą pompę. Poza tym jak postoi przez noc to może uwidoczni się ubytek płynu, jakiś wyciek i problem się wyjaśni. Zobaczymy. Co do wymiany płynu to nie robiłem jej nigdy :(

Ja te bębny od Dekaema przełożyłem do siebie. Z bardzo dobrym skutkiem: ręczny nareszcie zaczął dobrze trzymać i przede wszystkim ABS odżył :D
_________________

Ostatnio zmieniony przez barszczu_T-DX 2009-12-20, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-20, 21:56   
 

na szczęście masz drugą na części, jakby co :)
na pewno to nie jest korektor, bo wtedy się płyn leje ale z hamowaniem jest wszystko OK
_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2009-12-20, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
barszczu_T-DX 
Gadaczka



R25: 2068, Turbo DX, B290,1990
Imię: Jouissance
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: W-wa
Wysłany: 2009-12-21, 20:39   
 

Jednak pompa nawaliła, cała jest mokra jak cholera. Bębny przejrzałem i tam jest wszystko ok, powietrza w układzie też nie widać. Dojdzie też wymiana serwa, bo przypomniało mi się że obecnie cały zestaw, który mam (pompa i serwo), pochodzą z Trafica :) Niestety serwa z Trafica i pompy z 25 nie da się połączyć :)
_________________

 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-21, 20:46   
 

masz sprawne w reni Dekaema?? bo jak nie to mam cały zestaw
_________________

 
 
barszczu_T-DX 
Gadaczka



R25: 2068, Turbo DX, B290,1990
Imię: Jouissance
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: W-wa
Wysłany: 2009-12-21, 21:04   
 

Tak, mam te części sprawne z dekaemowej Reni. Mam nadzieję że kurier zdąży do środy, bo jakoś trzeba wrócić na święta do domq :)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 26