:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Sworzeń górny
Autor Wiadomość
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2010-03-26, 15:01   Sworzeń górny
 

Nic nie znalazłem na forum na temat tej części więc pisze.
Prawdopodobnie dziś lub jutro czeka mnie wymiana obydwu sworzni górnych. I takie moje pytanie jak to szybko i sprawnie zrobić ? Na co uważać i czego nie robić, żeby sobie krzywdy nie wyrządzić :wink: bo z moimi zdolnościami to odkręcenie słoika jest niebezpieczne dla otoczenia :mrgreen:
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-03-26, 15:29   
 

Nic specjalnego odkręcasz koło, cztery śrubki od góry i jedna od dołu i już. no chyba że poukręcają ci się górne a dolna będzie się kręcić, wtedy gumóweczka i do roboty. Dziś spryskaj odrdzewiaczem i jutro rano popraw i w między czasie jeszcze ze dwa razy
_________________

 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2010-03-26, 15:40   
 

Oki. Dzięki Jutro napiszę jak poszło :wink:

P.S
Jakby ktoś chciał zmieniać to koszt jednej sztuki to 37 zł
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-26, 17:01   
 

w oryginale nie jest na 4 śrubki - oryginał ma na nity. Musisz je ściąć gumówką albo przecinakiem. Z tą śrubą w dół też nie jest łatwo. Oryginał ma zakrętke pod klucz nr 16 (zamiennik to już najczęściej 17). Sworzen może się zacząć kręcić w gnieździe i wtedy z odkręceniem zakrętki jest problem. Najpierw więc ją całkiem odkręć, a potem wybijaj sworzen ze zwrotnicy.
Na ogół górne sworznie wybijają się znacznie rzadziej. Poważniejsza sprawa to luz w dolnych.
_________________

 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2010-03-26, 18:21   
 

Dół ja mam cały wymieniony i tylko góra została :mrgreen: ale dzięki za rady.
No jak i te wymienie to cały komplet nowy i spokojnie ze 2 sezony pośmigam:)
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2010-03-26, 19:42   
 

Opłaca się zinwestować w specjalny ściągacz do sworzni przyda się potem.
Ja też całe życie wyjmowałem sworznie przy pomocy dwóch młotków ale jest to mało eleganckie i czasem trudne. Dla tego zainwestowałem w Castoramie 30 zeta i byłem oczarowany skutecznością tego urządzenia - warto.

Proponuję najpierw wyciągnąć śrubę sworznia z piasty a potem cztery pozostałe - łatwiejszy dostęp.

Sprawdź jakie śruby ci wcisnęli za te 37 zeta, ja dostałem dwie M6 i w dodatku z plasteliny.
Majlepiej zaopatrzyć się wcześniej w dwie M7 x 20 do tego solidne nakrętki.
Pamiętaj że jakość śrub musi być min 8.8 najlepiej 10.5 do tego nakrętki.
Zazwyczaj śrubki M10 (te grube z łbem zaokrąglonym) są OK ale często przy odkręcaniu lubią się obrócić, dla tego dobrze jest sobie heftnąć punktowo te śrubki przed montażem - przy demontażu będzie szybciej.
No i na koniec pamiętaj żeby ustawić geometrię - tego typu operacje zawsze coś przestawiają.
Roboty trochę jest ale jaka satyfakcja na wieczór po robocie. :mrgreen: :mrgreen:
Powodzenia
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2010-03-26, 21:59   
 

dzięki za cenne rady Oleks. To tam cześci które kupiłem są firmy SASIC więc chyba powinno być ok .. a tak tanio bo mam duuuże zniżki. Ale zwróce uwage na to wszystko co opisałeś.

[ Dodano: 2010-04-01, 14:46 ]
Puki co małe podsumowanie wczorajszego dnia to:
- 2 ukręcone śruby i mus użycia wszechmocnej kątówki :))

Ogólnie to tak jak się spodziewałem nigdy w tym samochodzie nie doszło do wymiany sworzni górnych, a przynajmniej prawego koła. Wszystko szło w sumie zgodnie z planem puki nie zaczęły się problemy z odkręceniem dolnej :) no ale daliśmy radę. Założyliśmy nówkę sztukę firmy SASIC no i tu pojawił się pierwszy problem. Otóż przy dokręcaniu tych dwóch mniejszych obydwie skończyły mi się w rękach :( całe szczęście, iż miałem drugi sworzeń to sobie zapożyczyłem komplet tych 2 śrubek. Dzisiaj walka z drugą stroną nowe śruby No7 zakupione. O 16 ciąg dalszy walki :twisted:
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 22