:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
silnik pracuje nierowno, szarpie
Autor Wiadomość
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-04-01, 15:21   silnik pracuje nierowno, szarpie
 

Wymienilem gaznik, swiece, przewody WN, rodzielacz, palec, kopulke i masz babo placek.
Jak silnik jest zimny to pracuje nawet rowno na ok. 1000 rpm. W papierach pisze ze ma byc 700+/-50 ale wtedy telepie silnikiem. Jak sie nagrzeje to zaczyna szarpac (dalej na wolnych obrotach), tak jakby jeden garnek nie palil co jakis czas.
Po przejechaniu 3 kilometrow (jak juz sie porzadnie rozgrzeje po kilku minutach na biegu jalowym) silnik traci moc, przy przyspieszaniu szarpie. Na starym gazniku tego nie bylo. Tak jakby byl za niski poziom paliwa w komorze plywakowej. Ale na nowym gazniku? Powinien byc wyregulowany fabrycznie...
W nowym gazniku mam taki bajer, ktory nie wiem do czego sluzy:


Jest on rowniez widoczny na filmie o demontazu gaznika.

Ratujcie, bo im wiecej nowych czesci renia dostaje tym gorzej chodzi :)

[ Dodano: 2010-04-01, 17:40 ]
dorzuce jeszcze wyniki najswiezszych obserwacji:

- na zimno silnik pracuje rowniutenko
- w miare wzrostu temperatury pojawiaja sie puste cykle - bez zaplonu (tak uwazam, poniewaz auto "kicha" w wydech; slychac swietnie poniewaz mam lekko nieszczelny uklad)
- temperatura rosnie i "pustych" cykli jest coraz wiecej, zdazaja sie chwile, ze jest ich kilka pod rzad. I tutaj uwaga bo kilka cykli bez zaplonu pod rzad to = silnik stop. A on kreci sie, tylko kompletnie nie ma mocy.
- klepie mi jeden zawor, moze to ma wplyw...
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
Ostatnio zmieniony przez Tombog 2010-04-01, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2010-04-01, 18:53   
 

Lipidor, jak dla mnie jest to kwestia regulacji.
Kidyś dawno temu jak znajomy kupił gaźnik do Mesia (Beczki) to w cenę była wliczona regulacja.
Ja podjechłbym do jakiegoś fachmana, tylko czy takiego teraz znajdziesz?
Zapłon wypada przy za bogatej mieszance i przy za ubogiej.

Tak mi się wydaje że ten cwacyk co zaznaczyłeś to urządzenie odblokowujące drugą gardziel. Bez schemaciku trudno coś powiedzieć. Tak na oko to to tak wygląda.

Jak nie ma szans na znalezienie schemtu to szukaj facowca.
Powodzenia

PS Musiała Ci ta merda wpaść i wszystko piep... :wink: Będzie dobrze :D
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-04-01, 21:13   
 

Jaka regulacja w jakiej cenie? Gaznik z ebayu, fachowce nie chca dotykac gaznikow... moze gdybym mial analizator...
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
jaclaw 
Fachowy forowicz



R25: 2,2 ph2 1t TX 1992
Imię: Renata
Wiek: 65
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 299
Skąd: MENELOLANDIA
Wysłany: 2010-04-01, 21:39   
 

własciwie to sobie sam odpowiadasz
musi być zrobiony koniecznie ten zawór
a czy zapłon jest dobrze
strzały w wydech to chyba za duże opóznienie...?
czyli tak najpierw zawór
zapłon
to ustrojstwo to nie wiem
(cos jakby podcisnieniowe chwilowe zwiększenie dawki paliwa..?}
_________________
http://chomikuj.pl/FLOJDOMAN
Twardogłowy fan
PINK FLOYD & TANGERINE DREAM
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2010-04-01, 21:57   
 

No dobra bez rozebrania chyba się nie obędzie
1 sprawdź poziom paliwka na pływaku, czy zawór iglicowy nie zaśniedział, czy nie ma jakiegoś brudu - długo chyba leał, szlag mógł trafić też sprężynkę w zaworku od kuleczki
2. regulacja biegu jałowego. W głównej gardzieli pod przepustnicą jest otworek - po promieniu na zewnątrz zazwyczaj jet śrubka regulacyjna (może być w jakiś sposób zabezpieczona przed kręceniem -sklad spalin czasem jest zanitowana czasem są dwie śrubki wkręcona w jedna za drugą)
3. układ przejściowy otworki w głównej gardzieli powyżej linii zamniętej przepustnicy powinna być regulawana dawka paliwa jaka się przez nie leje gdzieś śrubka regulacyjna - odpowiada za szarpanie przy przyspieszaniu
4. pełna moc silnika. To co zaznaczyłeś na zdjęciu wygląda jak zabezpieczenie przed otwarciem drugiej gardzieli jeżeli zapotrzebowanie (patrz podciśnienie) nie jest za duże.
Śrubką na górze reguluje się moment zwolnienia blokady.

Oczywiście mogę się mylić ale to są podstawowe układy gaźnika teraz mogą one być bardzie lub mniej skomplikowane. Przejżę inne fotki i może jeszcze coś znajdę.
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-04-01, 22:07   
 

Lipidor-zatkaj ten króciec i zobacz co się będzie działo.
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2010-04-01, 22:11   
 

Króciec jest do podciśnienia z kolektora.
A odpowietrzyłeś komorę wodną ssania? Tak mi coś wygląda że ta mosiężna śrubka do tego służy. Jak tam nie będzie obiegu wody to ssanie będzie cały czas włączone, ale to nie będzie miało aż takiego znaczenia ale może walcz.
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-04-01, 22:30   
 

jezeli chodzi o zasniedzialy zawor iglicowy to raczej malo prawdopodobne... gaznik jest fabrycznie nowy

tutaj reszta zdjec gaznika
http://picasaweb.google.p...feat=directlink

jutro obadam ten zawor
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2010-04-01, 22:41   
 

Z tego co widać to możesz połączyć te dwa krućce gumowym wężykiem.
Lipidor ten gaźnik jest nowy tylko na ok 20 lat :wink:
Czasem tak bywa. Zobacz czy ssanie ci się otwiera całkowicie po rozgrzaniu (te klapki na górze).

[ Dodano: 2010-04-01, 22:45 ]
A i ta śruka ze sprężyną mosiężna jest od układu przejściowego.

Ew. poszukaj warsztatu gdzie jest gość który ma więcej niż 40 lat powinien mieć to wszystko w jednym palcu.
 
 
250PS 
Gadaczka


R25: 2.5 v6 turbo baccara
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 59
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-01, 23:27   
 

Ten gażnik chyba nie jest nowy lecz regenerowany ,a to ogromna różnica. Fimy zajmujące się tak zwaną regeneracją często nie mają o tym pojęcia i sprzedają "wytrawione " gażniki które WYGLĄDAJĄ jak nowe ,a w środku cholera wie co mamy.
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-04-01, 23:47   
 

nie sadze. we francji nie wpada sie raczej na takie pomysly. gaznik byl w opkowaniu fabrycznym.
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-04-01, 23:51   
 

Podłacz ten wolny krociec do kolektora ssącego ZA przepustnicą. Na pewno nie zaszkodzi a może pomoże.
Twoje objawy wskazują na zbyt bogata mieszankę. Zerknij jaki kolor mają swiece ale po zrobieniu kilkunastu kilometrów. Jak będą czarne to bogata mieszanka pewna.

[ Dodano: 2010-04-01, 23:52 ]
Czy na zimnym silniku auto ciągnie normalnie ???? Czy też sie muli ???
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-04-02, 00:12   
 

maciek, widzisz ten krociec otoczony zoltym kolkiem? Jest w nim podcisnienie. W tej chwili jest zaslepiony, poniewaz jak go odetkac to silnik mocno zwalnia. W poprzednim gazniku on w ogole nie wystepowal. Moze wystarczy zmostkowac go z tym w czerwonym kolku...

_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-02, 00:16   
 

to poszerzenie na końcu króćca sugeruje, że może tam powinno dochodzić jednak paliwo? Rurka od podciśnienia takiego zgrubienia nie ma.
_________________

 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-04-02, 00:29   
 

Adamie, smiem polemizowac. Ten krociec ze zgrubieniem podaje cisnienie/podcisnienie na przepone, ktora znajduje sie w obudowie. Sruba otoczona na fioletowo reguluje prawdopodobnie wartosc tegoz cisnienia/podcisnienia. Od dolu calego tego ustrojstwa odchodzi w prawo ciemna stalowa plaska dzwignia, ktora to dzwignia jest polaczona z osia przepustnicy drugiej (wiekszej) gardzieli. W fabrycznym gzaniku tego nie bylo a i tutaj mozna to zdemontowac. Ja jednak wole dowiedziec sie do czego to sluzy.

Jak podniesc przepone - to obroty wzrastaja.
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 31